"הנפת דגל ישראל לצד דגל הרשות הפלסטינית בקו הסיום זה לא עניין פוליטי"

ניר כהן הניף על קו הסיום לאחר 14 שעות של תחרות באיש הברזל ישראמן גארמין, את דגל ישראל לצד דגל הרשות הפלסטינית, מתוך תקווה לשינוי ולפני שיגידו לו שאסור לערב פוליטיקה וספורט הוא טוען שזה לא עניין פוליטי, אלא עניין של זכויות אדם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחד האירועים המעניינים והמסקרנים על קו הסיום מעבר לשלוש הצעות הנישואים ואנשי או נשות ברזל שלוו על ידי המשפחות שלהם בעשרות המטרים האחרונים, היה המעשה של ניר כהן ששלף כך היה נראה את דגל ישראל. אך מסתבר שהצמוד אליו היה מחובר גם דגל הרשות הפלסטינית. האקט היה מתוכנן והצריך תכנון מקדים ובעמוד הפייסבוק שלו הוא אכן כתב כך: "לא מערבבים פוליטיקה וספורט, אבל זכויות אדם זה לא פוליטיקה. בחרתי לסיים את ישראמן 2017, אחרי 14 שעות ודקה, עם דגל ישראל לצד דגל פלסטין. שתי מדינות לשני עמים. לא פוליטיקה, זכויות אדם. עם צריך שתהיה לו מדינה. לסיים תחרות איש ברזל זה כמעט בלתי אפשרי, גם רעיון שתי המדינות לשני עמים נראה כעת כמעט בלתי אפשרי. הכל אפשרי, רק צריך לרצות".

צ פ ו || רגעי הסיום של ניר כהן

עוד כתבות מתחרות ישראמן גארמין
לקריאת הבלוג החי עם כל התמונות ותוצאות המנצחים – לחצו כאן
לקריאת כל הכתבות מהתחרות – לחצו כאן
סיכום התחרות איש הברזל ישראמן גארמין 2017

חלק מהאנשים שראו אותו על קו הסיום הביעו תמיכה במעשה שלו, אך היו גם כאלו שחשבו אחרת, אך כהן בשל ושלם עם ההחלטה שעשה. כהן, 35, הוא מאמן ריצה ומורה לחינוך גופני, המסיים השנה תואר שני בלימודי ספורט. מאחוריו מרתונים ואולטרות רבים וזה הישראמן המלא החמישי ברציפות שהוא משתתף בו, בנוסף לאיירונמן אחד שעשה בשוויץ. "בשנה שעברה היתה תחרות השיא שלי עם תוצאה של 12:56 שע'", הוא מספר, "השנה מאוד התלבטתי האם לעשות את התחרות שכן לא רכבתי כלל כל השנה. למעשה רכבתי 3 רכיבות בלבד מאז הישראמן הקודם, מכיוון שאני פשוט לא כל כך אוהב לרכוב. אני אוהב לרוץ. לכן בשנה האחרונה בעיקר רצתי ריצות ארוכות. החלטתי השנה כי זה יהיה מאתגר לראות אם למרות שלא רכבתי אצליח לסיים את התחרות בכבוד, וכך אכן היה סיימתי הבתוצאה 14:01 שע'".

כיצד נבט הרעיון של חיבור הדגלים ולסיים איתם על קו הסיום?

"אני תומך בזכויות אדם ופעיל בנושא אבל לא מספיק לצערי. אני מאמין בזכות של הפלסטינים להיות בעלי מדינה עצמאית. אני מאמין כי מדינה פלסטינית תטיב עם שתי המדינות, ישראל ופלסטין. הנושא הזה קרוב לליבי אם כי לצערי הוא אינו נמצא מספיק במודעות של האנשים. בצבא הייתי קצין קרבי בגולני ואני משרת עד היום כמפקד פלוגה, בדרגת רב סרן במילואים, ורק בקיץ האחרון ביצעתי פעילות מבצעית עם הפלוגה שלי במשך חודש שלם. במסגרת שירותי הצבאי ראיתי את המציאות ביהודה ושומרון במו עיניי ושם, תוך כדי השירות כקצין לוחם, הבנתי את החשיבות האדירה שתהיה הפרדה בין מדינת ישראל לבין מדינת פלסטין העתידה לקום. שוב, המושא אינו נמצא במודעות של העם והחלטתי, תוך כדי אחת הריצות הארוכות שלי, שכדי להעלות את נושא 'שתי מדינות לשני עמים', אסיים עם דגל ישראל, המדינה שלי שאני כה אוהב, ועם דגל פלסטין, מדינה שאני תומך בהקמתה".

מה התגובות שקיבלת?

"התגובות שקיבלתי היו מעורבות. כמובן שכולם מסביבי פרגנו על עצם סיום התחרות. חלק מהאנשים מאוד תמכו באקט של הדגלים, אולם חלק מהאנשים לא תמכו וציינו את זה בתגובות. שני סוגי התגובות הם לגיטימים מבחינתי ואני מכבד את הדעות ששונות משלי, כל עוד נעשה שיח תרבותי וענייני. חלק מהאנשים הקרובים אליי ביקשו ממני, טרם התחרות, לא להניף את הדגלים בטענה כי זהו אקט פוליטי. איני מסכים איתם. אני מסכים עם הטענה כי אין לערב פוליטיקה וספורט אולם מבחינתי הנפת דגל ישראל לצד דגל פלסטין זה לא  עניין פוליטי, אלא עניין של זכויות אדם. זכויות אדם וספורט כן הולכים יחד. לסיים את הישראמן השנה היה אירוע כמעט בלתי אפשרי, כמעט כמו רעיון שתי המדינות לשני עמים. הכל אפשרי, צריך רק לרצות ולהתאמץ. כך הישראמן וכך גם רעיון שתי המדינות לשני עמים".

היו גם תגובות אחרות?

"לא, לא קיבלתי תגובות מתלהמות, טרם. אם כי אני מוכרח לציין כי גם אם יגיעו כאלה, אחיה איתם בשלום. אני אמשיך ואומר את הדעות שלי, יגידו מה שלא יגידו".

צילום עמוד הבית: צלם אותי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עולש הגיב:

    הייתי שמח לקרוא על ספורט בשוונג ולא לדחוף נושאים במחלוקת לתכנים …..

  • יוסי הגיב:

    מה הסיפור שלכם?
    עשה מעשה אסור ואתם נותנים לו במה?

  • חני הגיב:

    מביש ועצוב
    אני מתבייישת בניר ובשוונג
    קטונתי אבל העלבתם
    והתתם במה למצב הזוי ומבייש
    ולך ניר תתביעש בשקט בפינה
    הזוי

  • דניאל הגיב:

    כל הכבוד לניר ולשוונג

  • שי הגיב:

    השתתפתי בתחרות ואכן בכל מה שרשום שם למעלה ישראמן מלא זה אכן כבוד.
    אבל ידידי המלומד והספורטאי זה היה מעשה מיותר ומתגרה חיפשת את השואוו והבמה והנה קיבלת אותה.
    אני רוצה לראות שאזרח ערבי ממזרח תיכון יניף את דגל ישראל במדינה שלו בלבנון או בסוריה…..
    אל תחפש להיות נחמד תניף את דגל ישראל בגאווה רבה כי רק זה הדגל שלך.
    עצוב לי שקיבלת במה…..אבל מה לעשות עשיתי אקט מוכר.

    1. חיים הגיב:

      ניר בחור נחמד אבל תמים.
      עוד בחורים כמוהו ואבדנו. צריך לשלוח אותו להשתלמות אצל דאעש

  • ערן הגיב:

    מילא הצבעים היו הולכים ביחד

    מביך

  • דוד מנשה הגיב:

    כרגע נושא הבחירות והדגל העיקרי של המפלגות בכנסת הוא הנושא הפלסטינאי
    להניף את הדגל באירוע ולהגיד ב"תמימות" שלא מדובר בנושא פוליטי… אתה לא מתאים להיות קצין בגולני.
    ננסה להוציא אותך מהתפקיד הזה. אמירת אמת היא מחוייבות בסיסית, לקצינים, ולספורטאים.

    1. ניר אבישי כהן הגיב:

      "ננסה להוציא אותך מהתפקיד הזה"??? באיזה טיעון בדיוק? מה ידוע לך על תפקודי כמפקד פלוגה של לוחמים במילואים?
      אגב, מוזמן "לנסות" להוציא אותי מתפקידי…צריך את המספר האישי שלי?

      1. אלון הגיב:

        מכול הדברים שספורטאי חושב בסיום תחרות כזאת זה להניף את הדגל של עם המרצחים תתבייש לך קצין בצבא לא יודע איך מחזיקים גייס חמישי כמוך בצבא לא חשבתה אולי להניף תמונה של נרצחים יהודים שכול האשם שלהם זה שהם יהודים עודף דמוקרטיה זה דבר מסוכן וזה מה שאתה עושה מנצל את הדמוקרטיה להציג עמדה של הבנה לאחר ושצד השני מה שמעניין אותו זה רק איך להשמיד את עם ישראל חתיכת אפס

  • אורי הגיב:

    לפי התגובות לא מניפים פה מספיק דגלים משולבים.

  • השפויים הגיב:

    עצוב להגיד אבל בימים שחורים שכאלה עם תגובות שכאלו מדובר במעשה אמיץ של ניר כהן שבסך הכל רוצה לחבר ולהפסיק את השנאה בין העמים, מה רע בזה? מתי הפכנו לכאלו חלשים כעם שאנחנו לא מסוגלים לקבל דעות של אחרים גם אם הם שונות משלנו. כל הכבוד ניר על המעשה הלא פשוט הזה בימים אפלים שכאלו ובהצדעה לשוונג שהראו שספורט זה לא רק אינטרוואלים אלא גם חברה, תרבות וכן גם פוליטיקה

  • Rabbit הגיב:

    "בייכנות זה שם המשחק"
    זה בדיוק המקום בו שכל והגיון בריא נפרדים. כל אותם עלובים שקוראים לעצמם זכויות אדם או למען זכויות אדם שוכחים את האתמול. הרי לא מדובר באמת באנשים שאיכפת להם מאחרים אלא צביעות נטו. אם כלכך חשוב לך זכויות אדם אז יש מקומות נוספים שהיה רצוי שתפעל בהם. העם הפלסטיני(אם קיים דבר כזה) במשך כל שנות ההיסטוריה חיפש אלימות , מסכנות ובכיינות, במקום להשקיע בבניה עצמית, חברתית וחינוך חיובי. אתה והקבוצה לה אתה שייך לא תורמת לגשור בין העמים, אלא בדיוק ההפך לשינאה וכאוס חברתי. תנבור בהיסטוריה ותבין כמה אנחנו היהודים והישראלים כאחד בעד זכויות. תפיסקו להתבכיין כל הזמן ותפארו את המעלות הרבות שיש למדינה ולאזרחיה ותתמכו בעם ובמדינה לפני שגם זה יגמר לנו ואתה וכמוך לא תהיו מובדלים ביום הדין.
    זאת לא הפעם הראשונה ששוונג עושים כותרות בנושאים פולטיים.

    1. באמת? הגיב:

      ארנב יקר, אתה יכול להסביר איך שני הציטוטים הבאים מדבריך יכולים לבוא ביחד:
      1. "כל אותם עלובים שקוראים לעצמם זכויות אדם או למען זכויות אדם שוכחים את האתמול. הרי לא מדובר באמת באנשים שאיכפת להם מאחרים אלא צביעות נטו"
      2. "ותבין כמה אנחנו היהודים והישראלים כאחד בעד זכויות"
      אתה יכול להסביר? או שזה המקום לציטוט נוסף מדבריך: "זה בדיוק המקום בו שכל והגיון בריא נפרדים".

      כל הכבוד לניר!

  • שחף הגיב:

    כתבה במקום הנכון בזמן הנכון. התפקיד של כל אחד מאיתנו הוא לקדם ולנסות לעשות שינוי למען עתיד טוב יותר. ניר כהן הצליח לעורר סערה והצליח להביא לדיון דרך הזווית של הספורט שיש גם חצי מהעם שרוצה להגיע לפתרון ולא מחפש רק מלחמה כמו חלק מהטוקבקיסטים שהגיבו כאן

  • ג'ורס הגיב:

    ניר, אתה השראה.
    גאה בך מאד.
    ואגב, זה לגמרי פוליטי, הכל פוליטי, ועל כן אני גאה ומעריך אותך שבעתיים.
    המשך במשימה.

  • אברום הגיב:

    תודה גדולה לניר. על היותו ספורטאי. על כך שיש לו דעות והוא אמיץ ולא מפחד להציג אוצן ברבים ועל כך שהוא חי חיים שלמים שבמרכזם ההבנה שאי אפשר לעשןות הפרדה מלאכותית בין מה שנעים וטוב לנו לבין מה שמביך ומצער. הלוואי ויהיו עוד רבים כמוהו; ספורטאים, דעתנים וערכיים.

  • אסי הגיב:

    כל הכבוד !!!!!
    בתור מ"פ לשעבר במילואים וכאחד שסיים בעבר את חצי הישראמן, אני מעריך מאד את המחווה שלך. זו מחווה קטנה אבל משמעותית. חזק ואמץ. תמשיך להביע את העמדה הזאת גם למול כל השנאה שמסביב. תודה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג