המתחרים לפני ישראמן 2009 – ליאור זך-מאור

הישראמן מתקרב אלינו בצעדי ענק, 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה ו- 42 ק"מ ריצה. התחרות למרחק הארוך היחידה מסוגה בארץ מתקיימת בעוד כשבועיים. כחלק מסיקורי התחרות נציג כמה מהמתחרים שיעמדו על קו הזינוק ב- 27 בפברואר כדי להתחרות במרחק המלא, חלק מבצעים את התחרות למרחק הארוך בפעם הראשונה והחלק האחר מנוסה מאד בתחרויות מהסוג הזה, מה שבטוח, כולם הציגו תוצאות יפות ומועמדים לעמוד בשלשה הראשונה על הפודיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הישראמן מתקרב אלינו בצעדי ענק, 3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה ו- 42 ק"מ ריצה. התחרות למרחק הארוך היחידה מסוגה בארץ מתקיימת בעוד כשבועיים. כחלק מסיקורי התחרות נציג כמה מהמתחרים שיעמדו על קו הזינוק ב- 27 בפברואר כדי להתחרות במרחק המלא, חלק מבצעים את התחרות למרחק הארוך בפעם הראשונה והחלק האחר מנוסה מאד בתחרויות מהסוג הזה, מה שבטוח, כולם הציגו תוצאות יפות ומועמדים לעמוד בשלשה הראשונה על הפודיום

מאת:אלכס וולפסון


ליאור זך מאור מתכונן לישראמן

ליאור, הגעת שני בין הישראלים בתחרות קבוצות הגיל למרחק האולימפי באילת, מה המטרות שלך לשנה?
התחרות באולימפי באילת הייתה יותר בשביל הכיף והאווירה, למעשה זה הטריאתלון היחיד שבו השתתפתי ב- 2008 לא התייחסתי לתחרות כתחרות מטרה והופתעתי לגלות שעדיין נשארה לי קצת מהירות ברגליים ושאני עדיין זוכר איך להתחרות. השנה תחרות המטרה שלי תהיה איש הברזל באוסטריה שתיערך בקיץ – המטרה הינה לרדת מ- 10 שעות. בדרך אני מתכוון להתחרות בישראמן וסביר להניח שגם בחצי איש הברזל בעמק הירדן.

התחרות באולימפי באילת הייתה יותר בשביל הכיף והאווירה, למעשה זה הטריאתלון היחיד שבו השתתפתי ב- 2008 לא התייחסתי לתחרות כתחרות מטרה והופתעתי לגלות שעדיין נשארה לי קצת מהירות ברגליים ושאני עדיין זוכר איך להתחרות. השנה תחרות המטרה שלי תהיה איש הברזל באוסטריה שתיערך בקיץ – המטרה הינה לרדת מ- 10 שעות. בדרך אני מתכוון להתחרות בישראמן וסביר להניח שגם בחצי איש הברזל בעמק הירדן.


יש מזג אוויר מסוים לו אתה מחכה או שאתה מוכן לכל מה שיבוא?

מבחינת מזג האוויר אני מקווה שיהיה נעים או אפילו קריר אני לא בן אדם קטן במיוחד ומזג אוויר חם ושמשי לא עושה לי טוב. את איש הברזל במערב אוסטרליה ב- 2006 עשיתי ב- 35 מעלות והיה גיהנום ולא ממש בא לי לחזור על החוויה הזו שוב.

אני יודע שלא פשוט להמר על אנשים בתחרות אבל אני אשאל בכל זאת – מה המטרות שלך לתחרות ולמי יהיה הספליט הכי מהיר באופניים?
הישראמן מבחינתי הוא תחרות תהליך – הזדמנות לאימון איכותי בתנאים אמיתיים של איש הברזל, הזדמנות לבדוק הציוד ולנסות פרוטוקול חדש של תזונה. אני לא מתכנן להגיע לתחרות בשיא הכושר אבל אני אשקר אם אומר שאני רק בא להשתתף. לגבי האופניים – בשנים האחרונות התגוררתי באוסטרליה ולמדתי מהמקומיים לרכוב ולשחות כרגע אני בכושר רכיבה לא רע בכלל. האורבאה אורדו שאני רוכב עליהם מתאימים לי כמו כפפה ליד ואני מצליח לייצר הספקים לא רעים בתנוחת נגש. מצד שני חשוב לזכור שאיש הברזל זו לא תחרות רכיבה, ברוב המקרים מי שרוכב חזק מידי נשרף ומתפרק במרתון, נורמן סטדלר הוא היחיד עד היום שהצליח לנצח תחרות איש ברזל על האופניים.

אתה מרגיש שאתה מוכן לישראמן כמו שרצית להיות?
לגבי המוכנות התשובה היא במילה אחת – לא. הסיבה היא מאוד פשוטה, סדרה אין סופית של דלקות אוזניים, שתקפו את הבת הקטנה שלי וגרמו לי לחיות ב"מוד" של הישרדות לאורך החודשים האחרונים, האימונים ירדו לתחתית סדר העדיפויות והמשמעות ברורה אני מניח.

מי לדעתך המתחרים החזקים שמתמודדים נגדך בתחרות?
לגבי המתחרים – קודם כל הם לא מתמודדים נגדי, משום מה המארגנים מחרישים את רשימת המשתתפים המעודכנת כך שלא ברור מי בדיוק מגיע לתחרות. מבין הישראלים – גלעד רותם, לפי התוצאות שהוא עשה, הוא כפי הנראה בליגה משל עצמו. רן שילון וגווין קניג הם חברים טובים וקולגות, ושניהם מאוד חזקים, לשניהם יש ארבע ראשי מפלצתי ובמסלול ריצה בירידה זה מהווה יתרון משמעותי. רן תמיד מתחרה חזק ולא מפחד להתפרק וגווין רץ בשנה האחרונה מרתונים בקצבים מפחידים. אבנר שמרון מתאמן ברצינות ויש לו ניסיון רב, הוא תמיד מנהל את התחרויות שלו באופן מבריק ואני צופה לו מקום מכובד בחמישייה הראשונה. משמועות שהגיעו לאוזניי אמורים להגיע כמה מתחרים חזקים מאוד מאירופה כך שנראה לי שהולך להיות מעניין.

תוכל לספר לנו קצת על תוכנית התזונה שלך לקראת התחרות?
לגבי התזונה – העיקרון הוא מאוד פשוט. כדי לתפקד, כל תא בגוף צריך 3 דברים במהלך התחרות: נוזלים, מלחים ואנרגיה. יש נוסחאות בסיסיות לחישוב הכמויות והן מהוות את קו הבסיס שממנו מתחילים. בפועל אפשר לטפל בכל ה- 3 ביחד על ידי שימוש במשקה מסוים שמכיל הכול. היתרון הוא שזה מפשט את העניינים אבל החיסרון הנו שאתה שם את כל הביצים בסל אחד אני אישית מאמין בשימוש בנוזלים וג’לים, ומיעוט של שימוש במוצקים בתחרויות. בישראמן אני מתכוון לנסות סדרת מוצרים חדשים בפרוטוקול מסודר שאני עובד עליו כרגע באימונים.

ספר לנו קצת על הציוד שבו אתה משתמש, אופניים, גלגלים, אביזרים שונים?
לגבי הציוד – אני רוכב על אופני נג"ש של אורבאה שקיבלתי מדני וצח הבעלים של טיים טריאל. לא מזמן החלפתי לשלדה סופר קומפקטית במידה 51 למרות שאני די גבוה אני מחובר לאופניים האלה כאילו נולדתי עליהם ויש לי רק מילים טובות. הגלגלים הם עדיין דילמה – אני מתלבט בין גלגלי טיובולר של זיפ או גלגלים של האד שהם מעט יותר כבדים וקשה לטפס איתם אבל אין עליהם במישור. הביגוד הוא עוד נושא מעניין ויש לי מספר רעיונות מוזרים לגבי מה שני הולך ללבוש בתחרות. אני כרגע בשלב הניסוי ומנסה לשמור על ראש מאוד פתוח. החכמה זה להסתכל מה עושים המתחרים הטובים בעולם ולבדוק מה עובד ומה לא ואז להחליט.

יש לך תחרות שאהובה עלייך במיוחד, אתה יכול לספר לנו למה אתה נהנה ממנה?
תחרות אהובה – אני אוהב כל דבר שנמשך יותר משלוש שעות אבל לא יותר מיום שלם. יש לי מנוע דיזל ובדרך כלל אני מתחמם רק כשהאולימפי מסתיים. אני אוהב לסבול ונהנה לגרד בכל פעם את קצה גבול היכולת המנטאלית שלי.

יש משהו נוסף שאנחנו צריכים לדעת עלייך?
משהו שצריכים לדעת – אני אוהב בננה צ’יפס ואחרי איש הברזל באוסטרליה הורדתי קילו תוך כמה שעות ואחר כך – טוב אולי עדיף שלא נכנס לפרטים בעניין, וברצינות, בלי קשר למה שיקרה בתחרות אני רוצה להגיד תודה למשפחה על התמיכה והסבלנות, תודה לאדוארדו המאמן שלי ולרן שילון מאנדיור, תודה לדני וצח וכל הצוות של טיים טריאל על העזרה, ותודה למישהו שאינני יכול לחשוף את שמו אבל הוא מלווה אותי באימונים ועוזר לי עם הציוד ועם התמיכה המוראלית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג