המתחרים הזרים מגיעים לישראמן 2009

ה- 27 לפברואר מתקרב והמתח לקראת הישראמן גובר מרגע לרגע, נראה לי שזה בדיוק הזמן להציג כמה מהמתחרים שמגיעים מחו"ל כדי להתחרות • אלכס וולפסון שוחח עם כמה מהמתחרים הבולטים שישתתפו בסוף השבוע בתחרות הישראמן השנתית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ה- 27 לפברואר מתקרב והמתח לקראת הישראמן גובר מרגע לרגע, נראה לי שזה בדיוק הזמן להציג כמה מהמתחרים שמגיעים מחו"ל כדי להתחרות • אלכס וולפסון שוחח עם כמה מהמתחרים הבולטים שישתתפו בסוף השבוע בתחרות הישראמן השנתית

מאת:אלכס וולפסון

כמו המתחרים בארץ לחלקם ניסיון רב מאד וחלקם עדיין צעירים בתחום, מתוך כולם בחרתי את שלושת החזקים ביותר שתרצו לשמוע עליהם.

Konrad von Allmen

 


קונרד כובש פסגות

כבר לפני שדבירתי עם קונראד יצא לי לשמוע עליו מחברים ולקרוא על הישגים שלו באתרים שונים, כבר אז נהיה לי ברור שאני הולך לשוחח עם אתלט דגול. קונרד, המתחרה החזק ביותר והוותיק ביותר מבין אלו שמגיעים ארצה מגיע אלינו משוויץ כשהוא בן 40, נשוי מאולטן, עובד כמנהל כוח אדם במפעל המייצר כ- 15% מאספקת החשמל ששוויץ צורכת. קונרד עסק בספורט בחלק מאד גדול מהחיים שלו, אבל רק בגיל 26 הוא התחיל להתחרות (לפני 14 שנה), בהתחלה רק בריצה ויותר מאוחר התקדם לדואתלונים ואז לטריאתלונים.

עד לפני 3 שנים קונרד התחרה כמקצוען אבל כל הזמן הזה גם שמר על משרה מלאה. כל זה היה לפני כמה שנים וקונרד טוען שהוא כבר לא מתחרה כמקצוען אלא עושה את זה רק בשביל הכיף וכדי להישאר בכושר. (אני מניח שתוצאה של 9:20 בהוואי לפני כשנה מעידה על כך שהוא די מצליח בזה). המיקום הגבוהה ביותר אליו הגיע קונרד הוא מקום 3 כללי בתחרות איש ברזל, לאחר מכן פעם אחת סיים חמישי, שישה פעמים במקום שישי, פעם אחת במקום שביעי ועוד שלוש פעמים במקום 10.

הספליטים המהירים ביותר של קונרד
בימים הטובים קונרד מספר שהשיא בשחייה היה 55 דקות, באופניים 4:40 שעות וריצה של 2:49 שעות. את הזמן הכללי הטוב ביותר שלו קבע קונרד באירונמן אוסטריה ב- 2004, 8:47 שעות, זמן שהרבה מקצוענים שואפים ולא מצליחים להגיע אליו במשך שנים.

קונרד מנסה לשכנע אותי שהוא כבר הרבה זמן לא מתחרה ברמות האלה וכל זה היה לפני הרבה מאד זמן ומבקש שאני לא אפעיל עליו עוד לחץ לקראת התחרות. טוען שהוא רוצה להנות מהישראמן ואפילו שוקל לקחת מצלמה כדי לעצור ולצלם תמונות באמצע התחרות. משום מה אני מאד סקפטי לגבי זה אבל אני מכבד את הבקשה של קונרד. בשנים 1999, 2000 ,2001 ,2002 ,2003 ,2007  קונרד הצליח להגיע לקונה, יחידי סגולה בגילאים האלו מצליחים להגיע פעם אחת, 6 פעמים רק מראה לנו איזה מתחרה ענק הוא קונרד.

לשאלה לגבי ההכנות של קונרד לתחרות הוא שוב פעם עונה ואומר שהוא בא להתחרות בשביל הכיף ומספר שהחורף בשוויץ מקפיא ויש המון שלג, ואימוני אופניים הם בגדר הבלתי אפשרי. את כל הק"מ לקראת התחרות גמע קונרד בדלתיים סגורות, והוא טוען שזה פשוט לא מספיק כדי לתת תחרות טובה, ההכנה היחידה שהוא יכל לעשות היא ללכת לסאונה ולהתרגל לאקלים היבש. המטרה של קונרד בתחרות היא לנהל תחרות טובה, לא לסבול יותר מדי, לראות את קו הסיום היא כבוד גדול בשבילו, לפגוש מתחרים ועמיתים ולקבל קצת מושג יותר לגבי ישראל והאנשים שחיים בה.

כל המרוצים בהם הוא התחרה הם מיוחדים, אחד האהובים עליו הוא ה- Inferno Race בשוויץ, נחשב לאחת תחרויות הטריאתלון הקשות בעולם אבל הנוף בתחרות עוצר נשימה ואי אפשר להתעלם מהחברות ששוררת בין המתחרים. עוד תחרות אהובה שמזכיר קונרד היא ה- Gigathlon, תחרות של 7 ימים המשלבת 5 תחומים שונים (שחייה, אופני כביש, אופני שטח, סקי, ריצה).

קונרד מגיע פעם ראשונה לישראל אבל מספר שהוריו תומכים גדולים בישראל ומבקרים כאן מספר פעמים בשנה, בזמנו החופשי משחק בהצגות וכתב גם ספר בשם "הרבה מעבר לגבולותיי".

 


התוצאות שבהן קונרד גאה:
מספר מדליות באליפויות עולם.
מקום שני ב- 2005.
מקום שני במרתון האלפיני בשוויץ (79 ק"מ).
מקום שלישי Inferno Triathlon ב 2006.

Chris Lemke

 


כריס למק חוצה את קו הסיום

כריס מגיע אלינו מגרמניה. הוא מתגורר ב- Einbeck, שבמרכז גרמניה. הוא בן 26 ועובד כמדריך כושר בקאנטרי קלאב בעירו. כריס מתחרה בטריאתלון מ- 2002 וזו השנה הראשונה שלו כמקצוען, את האימונים שלוקחים לו בין 20 ל- 30 שעות בשבוע שאותם הוא משלב עם עבודה של 35 שעות בשבוע. את הזמן הכי טוב קבע כריס ברות’ ב- 9:40, את הדירוג הכי טוב השיג באירונמן מלזיה ב- 2006 והגיע שני בקבוצת הגיל 18-24. עוד תוצאות בולטות בתחרות למרחק ארוך בדנמרק בה דורג 6 בקבוצת הגיל, השתתף 3 פעמים בחצי איש ברזל בפלורדיה (WM Half Ironman Clearwater) והגיע במקומות 2,6,11 והוא נחשב לגרמני הכי טוב בקבוצות גיל.

הספליטים הכי מהירים של כריס:
חצי איש ברזל במונקו-שחייה של 1.9 ק"מ ב 26:05.
חצי איש ברזל בפלורידה-רכיבה של 90 ק"מ ב 2:13 שעות.
צ’לנג’ רות’-תחרות למרחק ארוך-42 ק"מ ריצה ב 3:15 שעות.
כמו כולם,גם החלום של כריס הוא להגיע לקונה, כרגע המיקוד הוא בתחרויות למרחק ארוך, הוא עדיין רואה את עצמו כאתלט צעיר וסובר שיש לו עוד הרבה לאן להתפתח.

ההכנות לקראת הישראמן
לקראת התחרות בארץ כריס ביצע מחנה אימונים של 14 יום בשילוב עם העבודה היומית. כריס עובד 35 שעות בשבוע ויוצא להתאמן מוקדם בבוקר לפני תחילת העבודה, מתאמן גם בהפסקה של העבודה ואחרי העבודה בערב. לא פשוט בכלל, לכן הוא מצפה לתוצאה טובה. השבוע האחרון הוא שבוע של טייפר שכולל פחות אימונים. כריס יגיע אלינו מדוסלדורף ב- 24 בפברואר. הוא רגיל להתאמן בגרמניה בטמפרטורה של 0 מעלות עם שלג, לכן מקווה למזג אוויר שמשי וליום חם. עדיין לא מכיר את מסלול התחרות ומקווה לרדת מה 9:30.

שבוע האימונים של כריס

 

יום א’
שחייה-2 שעות.
אופניים-3 שעות.
ריצה-1.5 שעות.

יום ב’
ריצה-45 דקות.
חדר כושר-1.5 שעות.
עבודה:8 בבוקר עד 16:30.

יום ג’
שחייה-2 שעות.
אופניים-2 שעות.
עבודה:8 בבוקר עד 16:30.

יום ד’
30 דקות אופניים+ריצה של שעתיים.
עבודה:מ 15:00 עד 21:30.

יום ה’
5 שעות אופניים+ריצה של 30 דקות.
עבודה:8:30 עד 12:00
ו מ 18:00 עד 21:30.

יום ו’
שחייה-1.5 שעות.
חדש כושר-1.5 שעות.
עבודה-8:00 עד 16:30.

שבת
אופניים-1.5 שעות.
ריצה-1 שעה.

כריס טוען שהוא אוהב מרוצים קשים כגון הישראמן ואירונמן לנזרוטה. שני התחרויות מאד קשות ומתקיימות בתנאי חום, הנוף לא ישתנה ויהיו הרבה פחות מעודדים על המסלול מאשר ברחובות בד"כ. כריס רוצה להשתפר מתחרות לתחרות אבל עדיין יש המון אנשים שיותר חזקים ממנו, לכן הוא מנסה להכניס כמה שיותר אימונים כדי להשתפר משנה לשנה. הישראמן תהיה התחרות הראשונה של כריס כמקצוען.

Сederic Largajolli

 


סדריק מתכונן לישראמן

סדריק מגיע אלינו מצרפת, נולד באורליאנס, כ- 150 ק"מ צפונית לפאריז בשנת 1983. הוא התחיל להשתתף בטריאתלון מ- 2002 ולהתחרות בצורה רצינית מ- 2004. סדריק התחיל עם הטריאתלון לאחר שחלה באנורקסיה. הטריאתלון הציע לו חופש שעזר לו להתגבר על המחלה. עכשיו המחלה הרחק מאחור והוא רוצה לשמש דוגמא לאנשים אחרים שסובלים מאנורקיסה ולהראות להם שהכל אפשרי. בימים אלה מנסה לפתח צוות לתזונאים.

סדריק היה אלוף ארופה בדואתלון בשנים 2004, 2005 לגילאי 25, כמו כן אלוף ארופה לטריאתלון למרחק ארוך באותם הגילאים. את איש הברזל הראשון שלו ביצע סדריק באריזונה ב- 2008 (בחו"ל תחרות למרחק ארוך ברוב המקרים שונה מתחרות אירונמן שמשוייכת למותג "אירונמן"). סדריק שחה ב- 59:52 דקות, רכב 5 שעות ורץ מרתון של 3:26, התוצאה לא הקנתה לו מקום בקונה. ישראמן היא חלק מ- 5 תחרויות שסדריק הולך לקחת בהן חלק ב- 2009 בקטגוריית המקצוענים: Israman, LanzarotemVineman, Almere, Arizona. המטרות של סדריק הן ללמוד לקחים מהתחרות בזמן שהוא נמצא בדבוקה המובילה ולרכוש עוד ניסיון לעתיד.

שבוע האימונים של סדריק
40 עד 45 שעות שבועיות בהם:
28 שעות על האופניים ,8 שעות ריצה,5 שעות בבריכה ועוד שעתיים בחדר כושר.

לפי התוצאות של סדריק אפשר לראות שהחוזק שלו הוא באופניים, וכך גם הוא טוען ואומר שהאהבה שלו היא האופניים והרכיבות הארוכות,ההעדפה שלו היא מישור והוא מאמן את עצמו ספציפית להתמחות ברכיבה נגד השעון.

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג