המשפחה הלוחמת

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יחיאל מילר

לנו הטריאתלטים, מוכרת היטב התחושה של השכמה עם שחר בשבתות, תוך התנהלות חרישית ביותר, על קצות האצבעות, על מנת שלא להפריע לשאר דיירי הבית לנום את שנתם. המשמעת הספורטיבית שלנו לא חלה על בלייני ערב שבת, אשר יכולים, לפחות בשבת בבוקר, לאחר בשנתם.

אצל משפחת רוזנפלד הסיפור שונה. בשבת רגילה, עם עלות השחר, מצלצל השעון המעורר ומודיע על השכמה למסדר בוקר לקראת יציאה לאמונים או לתחרות. אם באימונים עסקינן – אימא שלומית ואבא שלמה מכינים עצמם לקראת יציאה לריצת אימון ארוכה, הבן אופיר, המוכר לנו כחבר נבחרת ישראל בטריאתלון, עולה על אופניו ומצטרף לרכיבה הארוכה יחד עם קבוצת הרוכבים המצטיינים של המאמן שלום דביר. מירי, הבת הבוגרת, מצטרפת גם היא לאחת מקבוצות הרכיבה התואמות יותר את רמתה. המשפחה ביחד רק לקראת שעות הצוהריים המוקדמות, ובארוחת הבוקר המאוחרת הם מעלים ומספרים חוויות שרק רצים וטריאתלטים מסוגלים להבין.

האמרה הנדושה האומרת שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ, מוכיחה פעמים רבות את אמינותה. ההצטיינות של הילדים בעיקר בשחייה, קשורה ישירות לאימא שלומית שהייתה בצעירותה שחיינית מצטיינת. שלומית ואחיה יואב יעקובי, היו שחיינים תחרותיים. שלומית הייתה תקופה קצרה אלופת הארץ בסגנון גב ואחיה יעקב שמר על מקומו תקופה ארוכה כאלוף באותו הסגנון. כיום, שלומית מתאמנת בעיקר לקראת שתי תחרויות: תחרות טריאתלון הנשים והדואטלון המסורתי של גלי הדר, המועדון אליו קשורה המשפחה. בגלל בעיות בגב היא נמנעת מלקחת חלק בתחרויות גדולות יותר. שלמה האבא, מתרכז בעיקר בריצה כשהתוצאה הטובה ביותר שלו ב10- ק"מ היא 41 דקות. כיום הוא בן 50, ומשתדל להתמיד ככל שניתן.


מירי רוזנפלד

הבן אופיר (24), מוכר יותר בשל השתתפותו בתחרויות הטריאתלון האולימפי במקצה העלית. בסקירה קודמת בגיליון (השפעת התורשה על צח"מ, עמ…) קראתם שנמצא במחקרים כי יש השפעה גדולה לגנים של האם על יכולת גופנית של הצאצאים. כאן יש לנו הוכחה נוספת – אופיר מצטיין בשחייה ויוצא מהמים תמיד בין הראשונים. אופיר נולד עם לקוי שמיעה והוא זקוק למכשיר שמיעה בכל אוזן. עד לשנה האחרונה, למרות שיצא מהמים עם הראשונים, הוא התעכב בשטח ההחלפה, כדי להרכיב את מכשירי השמיעה, כך שאבד זמן יקר שלא אפשר לו להצטרף לדבוקה הראשונה של רוכבי האופניים. בשנה האחרונה, הוא החליט לוותר בתחרות על מכשירי השמיעה, וכך הצליח לשפר את זמנו באופניים.

אופיר מסיים בימים אלה את הלימודים לקראת התואר הראשון במחשבים. התוצאה הטובה ביותר שהשיג הייתה באליפות ישראל באילת 2001, כשסיים בזמן 2:04 שע'. בשנתיים האחרונות סבל מדורבן בעקב שהאט את קצב התקדמותו. לגבי אופיר ניתן להשתמש באמרה נוספת – אם יש לך לימון, תוכל לנצלו ולעשות ממנו לימונדה. עקב ליקוי השמיעה שלו, אופיר משתתף בקביעות במשחקים האולימפיים שמארגן איגוד החרשים העולמי. הוא בולט במיוחד בתחרויות השחייה ואף הגיע להישגים נאים. לפני שנתיים, הוא זכה במקום הראשון בגמר ל1500- מטר בזמן של 19:05 דק', ובשנה האחרונה סיים רביעי בגמר א' בזמן 18:59. כמו כן, לאופיר ניסיון בתחרויות טריאתלון בחו"ל, החל בבלגיה, בה התחרה באירוע מיוחד שארך שלושה ימים, שכלל דואטלונים וספרינטים, וכלה בתחרויות דרוג של איגוד הטריאתלון האירופי (ETU) בלוכסמבורג. אם יצליח להשתפר בריצה – לפי נתוניו הפיסיים, הדבר אפשרי בהחלט – יוכל להתברג חזק בצמרת הטריאתלטים הישראלים.

אופיר נחשב לבחור שתקן ונחבא אל הכלים. לעומת זאת, אחותו מירי (26), בולטת יותר בפעילותה החברתית בתחום הטריאתלון. היא משתדלת להופיע לרוב התחרויות ויש לה חלק רב בקידום ודרבון נשים להצטרף לענף ספורט זה. כמו אחיה ואימה, גם היא מצטיינת במיוחד בשחייה. כדי לשפר את יכולתה בריצה וברכיבה על האופניים, היא מתאמנת בשנה האחרונה בצורה אינטנסיבית. יום אמון אחד מוקדש לענף ספציפי, וביום שלאחריו, היא מתאמנת בשני מקצועות. כך שכמעט שאין לה ימי מנוחה (מה שלא בדיוק מומלץ). מירי אמביציונית מאוד ובספטמבר השנה, היא התחרתה לראשונה בחייה בתחרות "חצי איש הברזל" שנערכה בקיסריה.

מירי עובדת לפרנסתה כמדריכת שחייה ובעיסוי ספורטאים. לדבריה, היא גילתה את עולם הריצה והרכיבה בשנים האחרונות, וברור לה שמדובר באהבה לטווח ארוך. תחילה ניסתה כוחה בספרינט טריאתלון, וכשראתה שהשד אינו נורא, החלה להתחרות גם במקצה האולימפי. זמנה הטוב ביותר באולימפי הוא 2:44 שע' ובספרינט 1:24 שע'. לאחר שהשתתפה בטור מטולה – אילת, וראתה כי טוב, היא קבלה בטחון ועתה היא מוכנה ומזומנת להצליח גם בתחרות לחצי איש הברזל.


שלומית רוזנפלד

בעבר השתתפו בקושי שלוש נשים במקצה של מירי והשנה כבר עשר. זהו נתון שמעודד את מירי להמשיך בפעילותה לקידום השתתפות נשים בספורט הטריאתלון. באופן אישי הדבר תורם למוטיבציה להתאמן יותר ולנסות להשתפר כל הזמן. (נקודת זכות זאת לדעתי, יש ליחס להשפעה הברוכה של טריאתלון הנשים של משפחת דבוסקין אשר משמש כתחרות מטרה לנשים) . כאמור, מירי פעילה גם תחום החברתי, וגם יצא לה מוניטין כ "שדכנית" של זוגות ושלשות הנוטלים חלק בתחרויות השונות.

ספורט הטריאתלון הוא ענף צבעוני וססגוני. בכל תחרות אנו מבחינים במשפחות שבאות ללוות את יקיריהן, אם זה בתחרויות הילדים, נוער ובוגרים, או נכדים שמעודדים הורים וסבים. משפחת רוזנפלד מייצגת משפחה שמלבד לעודד אחד את השני, הם מבצעים פעילות גופנית הלכה למעשה, כל אחד בתחומו ומשמשים מודל למשפחות נוספות בישראל.

לתגובות –
מירי רוזנפלד


באדיבות מגזין עולם הריצה – פורסם בגיליון 114



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג