המשחקים האולימפיים של ריו לא מתחילים על מי מנוחות

בכל מה שקשור לתשתיות, נראה שמתגלעות בעיות וחריקות בלשון עדינה במשחקים האולימפיים של ריו, כעת על הפרק המים המזוהמים בנהר שם יתחרו שחייני המים הפתוחים והשייטים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רק 24 שעות לפני טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים של ריו ומכיוון שהכפר האולימפי כבר רוחש, ספורטאים, מלווים וכלי תקשורת, החלו להישמע חריקות בנוגע לקצת מהמתקנים, התשתיות וכעת על הפרק מצב המים בריו. על פי תחקיר של סוכנות הידיעות איי.פי (AP) המים מזוהמים ורוחשים וירוסים מסוכנים וחיידקים. הדבר מסכן בעיקר את 1,400 הספורטאים מענפי השחייה במים פתוחים והשיט, אך גם תיירים שמגיעים לעיר כחלק מאירועי המשחקים האולימפיים יכולים לחלות.

היכנסו לעמוד המיוחד של שוונג למשחקים האולימפיים

Panorâmica_do_Parque_da_Cidade

מספיקה בליעת מים בכמות של שלוש כפיות, על מנת להיפגע בוירוס | צילום: Claudney Neves

החלק הראשון של התחקיר הצביע על חריגה חדה בנתוני הזיהום כבר לפני כשנה, אז  דובר על זיהום ברמות של פי 1.7 מיליון מהערכים המותרים. נתונים כאלו מן הסתם לא היו נחשבים קבילים באירופה ובארה"ב. על פי הממצאים מספיקה בליעת מים בכמות של שלוש כפיות, על מנת להיפגע בוירוס העלול לגרום למחלות בדרכי הנשימה, כאבי בטן ועד דלקת נדירה בלב ובמוח. בסופו של דבר מה שיקבע האם ספורטאים יהיו חולים מזיהום שכזה, תלוי כמובן בשורה של גורמים נוספים ובהם מערכת החיסון האישית של כל אחד ואחת מהם.

הוירולוג של מעבדת המיקרוביולוגיה באוניברסיטת פיבייל שבדרום ברזיל, ד"ר פרננדו ספילקי, שהוזמן על ידי הסוכנות לבדוק את המים מסר, כי לאור הממצאים שלו אין שיפור ניכר במים למרות ההבטחות לניקוי המים. בתגובה לטענות, אמר היועץ לנושאי הבריאות של המשחקים האולימפיים, ש"הם עושים בדיקות וירליות באופן קפדני בנתיבי המים של ריו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג