המרוץ לשלום במקום הנמוך בעולם

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:רני בקר


https://www.shvoong.co.il/he-IL/68/%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%93%D7%A7%D7%A1/

המרוץ הגדול במדינה, במקום הנמוך בעולם, הוזנק אתמול בארבעה מקצים עקריים,מקצה החצי מרתון, מקצה אופני יד למרחק חצי מרתון, מקצה ה- 10 ק"מ ומקצה הליכה ל-10 ק"מ.
עוד לפני שנורתה יריית הזינוק ראשונה, נשבר שיא ראשון במרוץ עין גדי והוא כמות המשתתפים – קרוב ל- 2000רצים מהארץ והעולם.
מרוץ עין גדי הבינלאומי,כשמו כן הוא, מושך מידי שנה מאות רצים מהארץ וגם מהעולם לים המלח וגם השנהעל אף המצב הביטוחוני והמדיני, הגיעו רצים רבים מחו"ל, בינהם 4 רצים מנבחרת סאקוני-קניה.


להקת קוקו לוקו מחממת את הרצים

המרוץ , לזכרם של גיורא ותומר רון, נולד לפני 20 שנה ע"י אלי רון (אביהם של גיורא ותומר) ואיליה בר זאב ועדהיום לוקחת משפחת רון חלק פעיל באירגון המרוץ בסיועה הרב של מועצה אזורית תמר, קיבוץ עין גדי וחבריוובניהולו של יעקב אקריש – מזכיר מועצה אזורית תמר.
מסלול הריצה, כמידי שנה, מתחיל באזור מרחצאות עין גדי, משם רצים דרומה לכיוון מצדה וחזרה למרחצאות.מזג האוויר החם ששרר בעין גדי ביום המרוץ, הקשה על הרצים וגם הרוח החזקה שנשבה בפניהם של הרצים בדרך חזרהכל אלה לא תרמו להישגיהם האישיים של רוב הרצים, אך עדיין נרשמו במרוץ כמה שיאים חדשים.


דרי מאן, אברמסקי ואוורלין -מנצחות מקצה הנשים

מקצה החצי מרתון
ארבעת הקנייתים קטפו את שלוש המקומות הראשונים בין הגברים ואת המקום הראשון בין הנשים.מנצח מרוץ חצי המרתון – גיסאן מבוגאה מקניה – סיים בזמן של 1:05:32 שעות,אחריו סיים בן ארצו דניאל קיפרוגאת בזמן של 1:06:03 שעותובמקום שלישי סיים פיטר קיפרוטיק אף הוא מקניה בזמן של 1:06:50 שעות.בין הישראלים סיים ראשון (רביעי בכללי) אסף בימרו ממכבי ת"א ואחריו חברו לקבוצה אברהם מילקוט.את מקצה הנשים סיימה ראשונה, חברת נבחרת סאקוני-קניה, אוורלין רוטיק בזמן של 1:17:17 שעותובהפרש של 9 שניות ממנה – נילי אברמסקי, אשר הצהירה לפני תחילת המרוץ, כי לא באה לנצח, אלא להמשיךאת סדרת ההתאוששות שלה אחרי שבירת שיא ישראל במרתון טבריה ולקראת ההכנות למרוצי האביב בארץ ובחו"ל.כמובן שכל הצהרות הללו, לא מנעו מנילי לשבור את שיא המסלול לנשים (אותו היא קבעה כמובן) ולזכות אותה בפרס מיוחד על הישג זה.
מקצה אופני היד לחצי מרתון
גם מקצה מיוחד זה, אשר הוכרז רשמית, כאליפות ישראל באופני יד, הצליח למשוך משתתפים מחו"ל,בינהם קיפאס באומן מהולנד, אלוף העולם באופני יד, שסיים במקום הראשון בתוצאה של 42:04 דקות.אחריו סיים זיו בר-שירה מישראל, מנצח מרתון ניו-יורק האחרון, בזמן של 43:37,מקום שלישי סיים פריץ מיופאר מאוסטריה ואחריו בן ארצו פיטר כריסטיאן.בסך כל השתתפו כ- 30 רוכבים במקצה זה.


קיפאס באומן מהולנד – מנצח מרוץ אתגרים

מקצה ה- 10 ק"מ
ניצח את המרוץ ל- 10 ק"מ מוטי מזרחי מאיילות בזמן של 31:52 דקות, אחריו סיים דוב קרמר הרץ האגדי ומקום שלישי חיים מלכאמעמותת גבהים.

סיכום המרוץ
מבחינת הארגון, שוב הפגינו יעקב אקריש וכל אנשי צוותו, מצויינות ומקצוענותבכל הקשור לארגון מרוץ בסדר גודל כזה, החל משלב ההרשמה והפרסום, דרך חלוקת מספרי החזה ערב לפני התחרותוביום התחרות עצמה, הפעלת בני משפחות הרצים והרצים עצמם לפני ואחרי המרוץ, עדות חלוקתמים הרבות שהיו פזורות לאורך כל הדרך ועוד דברים קטנים וגדולים, שסבבו את המרוץכולו.
דבר אחד היה תמוהה בעיני והוא מועד הזנקת מקצה החצי מרתון, נשגב היה מבינתי, כיצד בחרו המארגניםלהזניק את מקצה חצי המרתון, שכלל קרוב ל-600 רצים והוא המקצה המרכזי במרוץ עין גדי,רק 5 דקות לאחר הזנקת ההלכים. דבר זה יצר פקקים והתנגשויות בין הרצים להלכים ואין סיבה שבמרוץ כה חשובובינלאומי, תהיה קרבה כזאת בין שני מקצים שונים כל כך באופיים ובקצבם.מזג האוויר החם גבה את המחיר בצורה של מספר מצוצמם של רצים שהתייבשו במהלך הריצהוגם כלב אחד – שמשום מה בעליו בחר להריץ אותו את המרחק הארוך.


רצים והולכים במרוץ השלום

מרוץ עין גדי המרוץ לשלום- עדיין לא מייצג את השלום שאיננו,אך בהחלט ארוע הריצה המרשים ביותר בארץ.

קישורים קשורים
תמונות מהתחרות
תוצאות התחרות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג