המרוץ לסנטרל פארק – נשות ניו יורק 2011

לקראת הזינוק, מסטאטן איילנד לגשר ורזאנו ומרתון ניו יורק ביום ראשון הקרוב בשעות הצהריים (שעון ישראל), כתבה אחרונה בסדרה על חוד החנית של התחרות, הפעם – המתמודדות בין הנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לקראת הזינוק, מסטאטן איילנד לגשר ורזאנו ומרתון ניו יורק ביום ראשון הקרוב בשעות הצהריים (שעון ישראל), כתבה אחרונה בסדרה על חוד החנית של התחרות, הפעם – המתמודדות בין הנשים

מאת:חגי אשלגי

מרתון ניו יורק - כתבות, חדשות וסיקורים
מרתון ניו- יורק 6.11.2011 – פרשנות, של חגי אשלגי, בשידור חי בשוונג.
יום ראשון החל מהשעה 16:00 – כאן

מארי קייטני (קניה)


בהעדרן של עדנה קיפלגאט (הקנייתית, המנצחת היוצאת ב – מרתון ניו יורק ואלופת העולם במרתון שלא תתחרה השנה בניו יורק) ושל שליין פנלגאן (האמריקאית, הסגנית מניו-יורק אשתקד שמתכוננת למרתון המבחנים האמריקאים לאולימפיאדה). מארי קייטני היא הבכירה מבין הרצות שהשתתפו אשתקד. אבל זה רק קמצוץ מהעניין. ניו-יורק אשתקד היה מרתון הבכורה של קייטני, שהספיקה מאז לשבור את שיא העולם בחצי מרתון, להעמידו על 1:05:50 שעה ולנצח בצורה משכנעת במרתון לונדון עם 2:19:19 שעות (ובכך להפוך לאישה השישית הכי מהירה בהיסטוריה במרחק המלא).

מרתון ניו-יורק חשוב מאד לקייטני. מעבר לניצחון הנכסף, באחד המרתונים החשובים בעולם, ניצחון בניו-יורק יהווה עבורה השלמה של דאבל לונדון – ניו יורק השנה. הישג שמעטים מאד הצליחו להשיג. הדבר גם יזניק אותה קדימה בתחרות ה- World Marathon Majors, ולמרות שהתחרות השנה לנשים כבר הוכרעה (לטובת הרוסייה ליליה שובוקובה), הניקוד שתצבור קייטני בניו-יורק, קריטי לפרס של שנה הבאה.

לבסוף, ניצחון בניו-יורק, יבטיח את מקומה של קייטני בסגל האולימפי של קניה למרתון. כיום, שלוש המועמדות המובילות להימנות על הסגל הן עדנה קיפלגאט, מארי קייטני ופלורנס קיפלגאט. אך עדיין ישנן מספר נשים שמסוגלות לסכן את השלישייה הזאת, והפסד של קייטני לאחת מבנות ארצה בניו-יורק, יפגע בסיכוייה.


קים סמית (ניו זילנד)



קים סמית סיימה חמישית בניו-יורק אשתקד. בבוסטון באביב היא רצה מאות מטרים לפני הדבוקה במשך כמעט 30 ק"מ אך נאלצה לפרוש בגלל פציעה. העונה הנוכחית של סמית' נראית טובה יותר. לפני חודש וחצי היא קבעה, בחצי מרתון בפילדלפיה, 1:07:11 שעה והפכה לשביעית הכי מהירה בכל הזמנים במרחק זה. כבר לא מעט זמן שסמית' טובה יותר ממה שמרמז השיא האישי שלה (2:25 שעות במרתון לונדון לפני שנה וחצי). הבעיה שלה, היא שבקצב גבוה, הגוף שלה נטה לפתח פציעות ותקלות אחרי 30 ק"מ.

קים סמית הראש החבורה המובילה של מרתון ניו יורק 2010 (צילום: Tom Thai)


התוצאות בניו-יורק אמנם איטיות יחסית, אבל טוב תעשה סמית' אם תשמור על פרופיל רצסיבי בלב הדבוקה, ותשמר את כוחותיה להאצה הבלתי נמנעת בשדרה הראשונה אחרי גשר קווינסבורו. סמית' נוטה להמר על קצב מהיר ולקוות שלא תתפרק לפני קו הסיום. אם הכל יתחבר לה, היא יכולה אפילו לנצח. אם לא – היא עלולה לא לסיים.


קרוליין קילל (קניה)



קרוליין קילל ניצחה במרתון בוסטון השנה, כשהקדימה בספרינט לקו הסיום את דזירה דאווילה האמריקאית ואת בת ארצה שרון צ'רופ. קילל כבר בת מעל 30. עד בוסטון היא ניצחה במרתונים פחות יוקרתיים. מאז בוסטון, היא הכניסה את עצמה לצמרת העולמית, זכתה בכסף רב והאריכה לעצמה את הקריירה בכמה שנים. אין ספק שקילל היא גם יריבה ראויה וגם רעבה מספיק כדי להוות מתחרה רצינית בניו-יורק השנה. אם תזכה, היא תשפר מאד את סיכוייה להיכנס לנבחרת הקנייתית במרתון.


קרוליין רוטיץ' (קניה)



אחרי שסיימה שמינית בניו-יורק אשתקד, רוטיץ' חוותה 2011 מוצלחת יותר. היא סיימה רביעית במרתון בוסטון השנה בזמן של 2:24 שעות ובהמשך גם ניצחה ושברה את שיא המסלול בחצי מרתון ניו-יורק, עם 1:08:52 שעה.


האתיופיות



פייריהוט דאדו – אמנם בפעם הראשונה בניו-יורק, אבל עם שלושה ניצחונות רצופים במרתון רומא בשלוש השנים האחרונות ושיא אישי של 2:24 שעות, דאדו תגיע גם היא עם דבוקת ההובלה לק"מ ה- 25. השאלה היא איך היא תתמודד משם.

בוזונש דבה – אתיופית, גרה ברובע ברונקס בניו-יורק, מכירה את ניו-יורק מצוין. דבה סיימה עשירית בניו-יורק אשתקד ושביעית ב- 2009. את השיא האישי שלה (2:23 שעת) קבעה דווקא השנה בסן דייגו. שום דבר לא ישמח אותה יותר מלצאת מרובע מגוריה עם המובילות – 8 ק"מ מקו הסיום.

מיסיקר מקונן דמיסי –
גם האתיופית הזו מבלה הרבה בארה"ב ומתחרה בצבעי מועדון מקומי. מקונן משתתפת בלא מעט מרוצי כביש בארה"ב. השיא האישי שלה במרתון עומד על 2:25 שעות מסן דייגו השנה.

וורקנש קידנה – קידנה היא גם אשתו של מנצח הגברים בניו-יורק אשתקד (גברה גברמאריאם) וגם בעלת רקורד מרשים על המסלול ובריצות השדה. במרתון, עדיין לא הצליחה קידנה להביא את יכולותיה לצמרת העולמית הגבוהה. היא סיימה שביעית בבוסטון השנה עם שיא אישי של 2:26 שעות. אבל לקידנה טבועות בקוד הגנטי יכולות גבוהות. אם היא למדה בחצי השנה האחרונה להביאן למיקסום על פני המרחק המלא, היא לא תימצא הרחק מההובלה בבוא הסנטרל פארק.


האירופאיות



אינגה אביטובה הרוסייה קטנת הקומה מצאה את עצמה לא פעם עם הפנים ברוח בניו יורק בשנה שעברה. זה לא הפריע לה לסיים במקום הרביעי המצוין. בלונדון לפני שנה וחצי היא סיימה שנייה, ושם גם קבעה את השיא האישי שלה – 2:22 שעות.

איזבלה אנדרסון מחזיקה בשם ובאזרחות שבדיים. אבל אנדרסון היא אפריקאית מבטן ומלידה – ילידת קניה וכהת עור. אנדרסון ניצחה ארבע פעמים ברציפות במרתון שטוקהולם, והשנה היא קבעה גם שיא אישי של 2:23 שעות במרתון דובאי וסיימה שביעית באליפות העולם לפני חודשיים בלבד. לא ברור אם יכולותיה, יחד זמן התאוששות של חודשיים בלבד מאז אליפות העולם, יספיקו לה כדי להחזיק מעמד בדבוקה הראשונה ביום ראשון.

ג'סיקה אוגוסטו ואנה דולסה פליקס מהוות את המשלחת הפורטוגזית הקטנה אך איכותית.
ג'ו פייווי האנגליה צריכה עדיין להוכיח שלמדה איך רצים את המרחק הארוך. תזהו אותה לפי הגרביים שמשוכות עד הברכיים ממש. גלינה בוגומולובה הרוסייה הוותיקה תנסה להוכיח שכוחה עדיין במותניה.


האמריקאיות



כמה מבכירות הרצות האמריקאיות מכינות את עצמן למרתון המבחנים האולימפיים ולא יופיעו בניו-יורק. במקומן נראה במרתון בכורה את הטירוניות לורן פלשמן ומולי פריץ, לצד ג'ניפר ריינס הוותיקה שחוזרת לרוץ מרתון לראשונה מזה חמש שנים. פלשמן בת ה- 30 שסיימה שביעית ב- 5,000 מטרים באליפות העולם השנה, כבר הצהירה מעל בימות התקשורת שהיא לא מצפה לנצח, שהיא רצה כדי להתחזק למקצוע המרכזי שלה וגם כי "מי לא רוצה לרוץ את מרתון ניו-יורק?". היא הסבירה בפירוט שאחת מדאגותיה העיקריות, היא מה עושים אם צריכים לשירותים באמצע המרוץ?

ביום ראשון בצהריים, נחיה ונראה.


חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה

קישורים: ריצה, מרתון, מרתון ניו יורק, הבלוג של חגי אשלגי – עולם תחרותי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג