אליפות ישראל בטריאתלון ת"א 2019: זוארץ ופורדוסו הם אלופי ישראל

אליפות ישראל בטריאתלון בתל אביב התקיימה הבוקר במזג אוויר אביבי עם 1,190 מתחרים שלקחו חלק באירוע. אז מי ניצחו בגברים ובנשים? כתבנו רון לוינסון עם הסיקור המלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליפות ישראל בטריאתלון בתל אביב התקיימה הבוקר (שבת) במזג אוויר אביבי עם 1,190 מתחרים שלקחו חלק באירוע. למי שהזדמן להגיע לנמל תל אביב יצא לחוות את ענף הטריאתלון בישראל על כל גווניו, מתחרויות האקוותלון לגילאים 8-13, דרך תחרויות המיני ספרינט והנוער המהירות, תחרויות הבוגרים למרחקי הספרינט והאולימפי שמהוות הכנה לתחרויות המרחק הארוך בקיץ לקבוצות השונות וכמובן גולת הכותרת של האירוע, אליפות ישראל לעילית למרחק ספרינט. התחרות החלה בחוף מציצים (שרתון) הצמוד לנמל, מהים עברו המתחרים למסלול האופניים שהחל בכביש רוקח ובהמשכו עלו על כביש איילון, פרסות במחלף ההלכה ובהרצליה המתינו לספורטאים לפני שחזרו לרוקח ולשטח ההחלפה. מיד בסיום הרכיבה יצאו הרצים צפונה אל טיילת תל ברוך המלאה בישראלים שיצאו לריצת והליכת הבוקר. המארגנים צפו מצב כזה והציבו גדרות לאורך מסלול הריצה על מנת שיאפשרו למתחרים לרוץ ללא הפרעה מצד העוברים והשבים.

אליפות ישראל בטריאתלון תל אביב | צילום: שי לחוביצר

ההיסטוריה של אליפות ישראל לעילית: עד שנת 2016 אלופי ישראל בטריאתלון היו המנצחים במקצה העילית בטריאתלון אילת במידה והתקיים, ובשנים שבהן לא התקיים מקצה העילית, לרוב בעקבות מיעוט משתתפים, האלופים היו המנצחים במקצה האולימפי לקבוצות גיל. ההחלטה על שינוי במתכונת אליפות ישראל נבעה מכך שלוח התחרויות של ספורטאי העילית מותאם ללוח התחרויות העולמי, אך הישראלים נאלצו להאריך את עונתם ביחס לאירופאים, שכן טריאתלון אילת מתקיים בדצמבר בזמן שמתחריהם מחו"ל מסיימים את העונה באוקטובר. סיבה זו גרמה לטריאתלטים הישראלים להתחרות באליפות ישראל כשאינם במיטבם ואף לא להתחרות על מנת לא לפגום בעונה הבאה. העברת אליפות ישראל לחודש יוני במסגרת טריאתלון תל אביב וקיצורה מהמרחק האולימפי למרחק הספרינט הביאה להגדלה משמעותית של כמות המתחרים, שכן במצב זה גם מתחרי הנוער זכאים להתחרות על התואר היוקרתי, בדומה למדינות רבות באירופה.

מנחי היום בעילית על הפודיום | צילום: יוסי רובננקו

תחרות הגברים

20 גברים זינקו למקצה העילית על מנת להתמודד על התואר הישראלי, ראשון לצאת מהמים היה איליי כאסקי (TRIMORE), שסיים לפני שבוע במקום השמיני באליפות אירופה לנוער, במהלך הרכיבה התגבשה קבוצת חוד שכללה את כאסקי, רועי זוארץ (XTRIM), איתמר אלסטר (מכבי RoadRunner), עידן אפסימון (TRIMORE), איתמר אשד (ALTERMANS), איתמר לבנון (TRIMORE) ורז חיים (The Buttons) והיה ברור כי השבעה יצאו יחד לריצה ולמי שיהיה את הרגליים הטריות ביותר ינצח. ביציאה לריצה התגבשה קבוצת חוד שכללה את זוארץ, אלסטר ולבנון. זוארץ פרץ כקילומטר לסיום והצליח לשמור על הפער הקטן עד לסיום, שבו הוכתר לאלוף ישראל לראשונה בקריירה לאחר שסיים את התחרות בזמן של 57:23 דק'. שני סיים אלסטר, אלוף ישראל היוצא, בפער של 8 שניות מאחורי זוארץ ושלישי סיים עידן אפסימון.

זוארץ אמר בסיום: "זו היתה תחרות עם עומק משתתפים איכותי, זינוק פחות טוב מבחינתי, אבל ביצעתי סגירה מהירה על הראשונים בשחייה, ברכיבה עבדנו 7 ספורטאים שכולנו מכירים אחד את האחר ויודעים את היכולות של כל אחד, עבדנו בצורה מסודרת וחיכינו לריצה. בתחילת הריצה נכנסתי לקצב טוב, רצתי עם איתמר אלסטר ואיתמר לבנון עד נקודת ה-3 קילומטרים שמשם העלינו בהדרגה את הקצב עד שנותרתי לבד בקילומטר האחרון. שמח שהדברים התחברו היום וכל הכבוד לשאר המתחרים, בסוף החודש אטוס להתחרות לראשונה השנה בסבב העולמי במונטריאול"

פודיום גברים | צילום: יוסי רובננקו

תחרות הנשים

למקצה המקביל לנשים זינקו 18 ספורטאיות, נתון המהווה קפיצה משמעותית ומעודדת לאיגוד הישראלי בעומק הנשים. רז פורדוסו (מכבי RoadRunner) הובילה את השחייה ויצאה ראשונה מהמים, ברכיבה הצטרפו אל פורדוסו הגר כהן-כליף (אסא רופין), גל רובננקו (מכבי RoadRunner), שירה כץ (ALTERMANS), ואביב לוי (עמק האושר). החמש עבדו יחד במהלך 20 הקילומטרים והשאירו את המאבק על התואר לריצה. פורדוסו, כהן-כליף, רובננקו וכץ יצאו יחדיו לריצה כשהן משאירות את לוי מאחור, בשלבים המתקדמים של הריצה נותר הקרב בין פורדוסו לכהן-כליף שרצו כתף אל כתף, שבסיום פורדוסו הצליחה לחצות ראשונה את קו הסיום בזמן 1:04:33, 11 שניות לפני כהן-כליף, שהאכזבה היתה ניכרת על פניה. רובננקו חצתה את קו הסיום במקום השלישי והקדימה ב-11 שניות את שירה כץ.

פודיום נשים | צילום: יוסי רובננקו

"היה מרגש לעמוד על קו הזינוק לאחר פציעה שהשביתה אותי מריצה בחודשים האחרונים", סיפרה פורדוסו בסיום, "באתי במטרה להשאיר הכל על המסלול, וללא ספק היא הושגה, הרבה בזכות הרמה הגבוהה של המתחרות שנלחמו לצידי. אני ממשיכה מפה עם המון מוטיבציה ואנרגיות לקראת השנה הראשונה שלי בזירת הבוגרות הבינלאומית. המטרה השנה הובהרה לי יותר מתמיד – אליפות העולם עד גיל 23, כל הכבוד לכל המתחרים שנתנו הכל על המסלול היום".

אורי זילברמן, מאמן נבחרת ישראל, סיפר: "נהניתי לראות את מיטב הספורטאים מתחרים בתחרויות רוויות מתח וברמה גבוהה, התחרות נראתה כמו תחרות עלית בינלאומית לכל דבר. בתחרות הנשים רז חזרה מצוין מפציעה והוכיחה שהיא בכושר מצוין בשלושת הענפים, גם שלושת הבנות שסיימו אחריה התחרו טוב ובגברים רועי זוארץ הצליח להתאושש מתחרות לא טובה באליפות אירופה בשבוע שעבר ולתפקד מעולה, לשנה הבאה ארצה לשפר שני דברים, לצערי השנה שלושה מהספורטאים הבכירים שלנו לא התחרו עקב תחרויות בינלאומיות שהתקיימו במקביל ואני מקווה שבשנה הבאה יהיו כולם על קו הזינוק, ובנוסף אני מקווה שנצליח לשנות את מסלול רכיבה למסלול טכני יותר המתאים למתחרי עלית ומוסיף עניין לתחרות".

מנצחים עילית גברים
1. רועי זוארץ, 57:23
2. איתמר אלסטר, 57:31
3. עידן אפסימון, 57:44

מנצחות עילית נשים
1. רז פורדוסו, 1:04:33
2. הגר כהן-כליף, 1:04:44
3. גל רובננקו, 1:05:18

מנצחים אולימפי גברים
1. עמרי גזית, 2:02:16
2. איתי קרסנטי, 2:04:21
3. תום מרמרלי, 2:04:21

מנצחות אולימפי נשים
1. יובל גומא, 2:21:59
2. אירנה מאזין, 2:31:30
3. ליאור כספי, 2:32:32

מנצחים ספרינט גברים
1. ענר שרמן, 1:08:54
2. חרמון גברימסקל, 1:11:30
3. עודד מאירוב, 1:11:52

מנצחות ספרינט נשים
1. הדר שחר, 1:19:53
2. אירית אפרתי, 1:24:53
3. יעל ענבר, 1:25:54

מנצחים ספרינט נוער
1. ליעם אמיתי, 1:05:21
2. סול שמי, 1:06:13
3. שחר כהן, 1:06:25

מנצחות ספרינט נערות
1. אורי ניר, 1:15:22
2. תומר דגן, 1:18:56
3. רונה רוזינסקי, 1:19:00

מנצחים מיני ספרינט בנים
1. עדי פסח, 39:20
2. רום רבר, 39:48
3. מעין גלנץ, 39:59

מנצחות מיני ספרינט בנות
1. יסמין לנדסברג, 43:42
2. נעה כהן-ליואי, 44:00
3. שיר כהן, 44:49

להרשמה לישראמן 2020 – לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מיטל הגיב:

    כתבה על מרוצים.
    הייתי מצפה לתת קצת מידע עליהם ולא רק על הרצים והזמנים.
    אז כמה רצו בכל מירוץ ו?כמה שחוו . וכמה קמ אפניים. הכתבה פונה רק למי שמבין ויודע מה ההבדל בין מירוץ אולימפי לספרינט. חסר מידע חשוב. וחיוני.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג