המטרה: גמר אולימפי ולפחות 8 שחיינים בטוקיו

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לוקה גברילו מאמן נבחרת ישראל בשחייה

למרות שהסגר מאפשר רק לכ-3 אחוזים מבין השחיינים הרשומים באיגוד השחייה להתאמן בימים אלו, חוד החנית של השחייה הישראלית פותח השבוע באופן רשמי את השנה שלמרות שהיא אי זוגית הפכה להיות השנה האולימפית. זה אומר ש-13 השחיינים בסגל האולימפי (מתוכם בינתיים רק שלושה הבטיחו את השתתפותם בטוקיו) יטוסו כבר השבוע למחנה האימונים הראשון שלהם לשנת 2021, והיום התקיים מפגש עיתונאים בזום יחד עם מאמן הנבחרת לוקה גברילו ומנכ"ל איגוד השחייה, אמיר טיטו, שהתייחסו להכנות לקראת המשחקים האולימפיים שייצאו לדרך, בשאיפה, ב-23 ביולי.

היא כבר בפנים, הוא רוצה 8 לפחות. לוקה גברילו עם אנסטסיה גורבנקו | צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה

לגבי המטרות והשאיפות של איגוד השחייה, המאמן הלאומי לוקה גברילו אמר שמבחינתו יש שלוש מטרות. הראשונה היא להשיג לפחות גמר אחד במשחקים האולימפיים בטוקיו. "אם יהיו שני גמרים זה בכלל מצוין אבל אנחנו שואפים לגמר אחד", הוסיף המאמן השוויצרי. חוץ מזה גברילו רוצה לראות בין 4 ל-6 חצאי גמר, והמטרה השלישית היא להטיס לטוקיו לפחות 8 שחיינים (לא כולל מים פתוחים) וגם בעניין הזה אמר גברילו: "אם נצליח להביא לשם נבחרת של 10-11 שחיינים שכל אחד מהם הוא מועמד פוטנציאלי לחצי הגמר ושנבחרות השליחים מועמדות לסיים בין 12 הראשונים, זה יהיה מצוין".

ראוי להזכיר שעד היום שלושה שחיינים כבר הבטיחו את השתתפותם במשחקים האולימפיים שנדחו בשנה אחרי שאישררו את תוצאות הקריטריון בדצמבר האחרון. מדובר באנסטסיה גורבנקו, מירון חרותי ורון פולונסקי. חוץ מהם יש בסגל לטוקיו עוד 10 שחיינים שצריכים לקבוע השנה את הקריטריון: יעקב טומרקין, אנדי מורז, תומר פרנקל, איתי גולדפדן, דניאל נמיר, דניס לוקטב, גל כהן גרומי, לאה פולונסקי, דריה גולובטי ומיכאל לייטרובסקי. חלק מהשמות כאן יהיו חלק מנבחרות השליחים לנשים ולגברים.

במפגש העיתונאים הציגו אנשי איגוד השחייה את התכנית המקצועית העמוסה שמצפה השנה לשחיינים. נכון להיום נבחרת ישראל מחולקת לשני חלקים כאשר חלק מתאמנים בסן דייגו תחת פיקוחו של היועץ המקצועי דיוויד מארש וחלק בבריכה בווינגייט, בעוד ששלושה שחיינים נוספים מתאמנים במכללות. בכל מקרה, החל מהשבוע כולם (פרט לשחייני המכללות) יתאמנו יחד במחנה אימונים בן שלושה שבועות שיתקיים בטנריף ובסיומו יטוסו שחייני הנבחרת לתחרות בניס שבצרפת. "זו תהיה תחרות מאוד מעניינת אחרי מחנה אינטנסיבי במקום שהכי טוב להתאמן בו באירופה", אמר גברילו.

מתחילים שנה אינטנסיבית במיוחד. שחייני הנבחרת מיכאל לייטרובסקי, תומר פרנקל, דניס לוקטב ומירון חרותי | צילום: באדיבות איגוד השחייה

לאחר התחרות בניס השחיינים יחזרו לארץ ובמארס כולם ימריאו לסן דייגו למחנה אימונים של חמישה שבועות, ממנו הם יטוסו לתחרות נוספת בשטוקהולם שתתקיים בתחילת אפריל. אחרי תקופת שחרור קצרה בארץ, השחיינים יעבירו לראשונה תקופת אימונים בהונגריה, ויתאמנו במשך שבועיים וחצי בעיר גיור לקראת אליפות אירופה שתיפתח  בבודפשט ב-17 במאי. לאחר מכן השחיינים יחזרו לארץ להתכונן לשתי התחרויות שבהן הם יוכלו לקבוע את הקריטריונים למשחקים האולימפיים. הראשונה תהיה תחרות הטריילז בוינגייט ב-11 ביוני והשנייה צפויה להיות תחרות ברומא ב-25 ביוני כשעד ל-28 ביוני אמור להיקבע הסגל הסופי של השחיינים שייצאו למשחקים האולימפיים בטוקיו כולל נבחרות השליחים והשליחות.

שחייני המכללות ובראשם תומר פרנקל שמועמד להשתתף בטוקיו במשחי ה-100 פרפר, 100 חופשי ומשחי השליחים אמורים להצטרף לנבחרת החל ממאי כפי שהסביר גברילו. "אנחנו נמצאים אתם בקשר רציף ומקיימים פגישה חודשית עם אנשי הצוות המקצועי במכללה של כל אחד מהם. אנחנו מודעים לכל מה שקורה אתם, וכל אחד מהם כבר הודיע במכלה שלו שהחל מחודש מאי הוא עובר להתאמן עם הנבחרת".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג