המאמן של הרץ "הלבן" המהיר ביותר: "יש לו עוד הרבה מה לשפר"

כך לפחות חושב מאמנו של המרתוניסט הנורבגי, רנאטו קאנובה, שמאמין שהוא ישיג הרבה יותר מאשר להפוך לרץ הראשון שנולד מחוץ לאפריקה וירד מזמן של 2:06 שע' במרתון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סונדרה מואן רץ נורבגי למרחקים ארוכים
סונדרה מואן רץ נורבגי למרחקים ארוכים

סונדרה מואן הפך לפני שבוע לשיחת היום בעולם הרצים למרחקים ארוכים ובעיקר המרתוניסטים. הרץ הנורבגי ניצח במרתון פוקוהוקה ביפן בזמן של 2:05:48 שעות והפך לרץ הראשון שהוא לא יליד אפריקה שהצליח לרדת מתוצאה של 2:06 שעות במרתון מדוד ומוכר לצורך קביעת שיאים.

סונדרה מואן רץ נורבגי למרחקים ארוכים

בכמה הוא יכול להשתפר? סונדרה מואן | צילום: Bjarteh

מאמנו של מואן הוא רנאטו קאנובה, אחד מבכירי המאמנים בעולם לריצה למרחקים ארוכים. מאז שהנורבגי מתאמן אצל קאנובה הוא שיפר משמעותית את שיאיו במספר מרחקים. בשבוע שעבר קאנובה התראיין לאלברטו סטרטי, ואלה הם עיקרי הדברים שלו.

על ההתרשמות שלו מהביצוע של מואן אמר קאנובה: "אני מאוד מרוצה מהביצוע שלו אבל אני יותר מרוצה מהדרך שבה האישיות שלו התפתחה. אנחנו עובדים יחד רק שנה והוא כבר הבין את הדרך שלי. במרתון הזה הוא רץ את 12,195 המטרים האחרונים בקצב של 2:55 דקות לקילומטר. זה לא כל כך נורמלי וזה שיפור גדול בשבילו שמאוד הרשים אותי".

קאנובה סיפר על ההכנות של מואן למרתון פוקוהוקה: "במשך כל הקיץ הוא התאמן בהרים באיטליה. הוא שהה בססטרייה 50 ימים ורץ 220 קילומטרים בשבוע כולל ריצה ארוכה של 45 קילומטרים. התרשמתי מאוד מזה שהוא העדיף לגור ולהתאמן שם לבד. אחרי שהוא התחרה בחצי מרתון ולנסיה הוא נסע איתי לקניה להמשיך להתאמן. לפני 10 ימים היה לנו משבר כשעצרתי אותו אחרי 33 קילומטרים במשך ריצה ארוכה של 40 קילומטרים בגלל שהוא נראה עייף ומוזר. הוא עשה הרבה אימונים של 27 עד 30 קילומטר. באחד האימונים הוא ביצע 7 סטים של 3,000 מטר, כולם בקצב מהיר מ-3 דקות לקילומטר עם קילומטר התאוששות בקצב 3:25 דק'. ההבדל בינו לבין הקנייתים היה שהם יכלו לרוץ מהר יותר עם זמני התאוששות קצרים יותר".

קאנובה התבקש להתייחס לעתידו של מואן ואמר: "בשנה הבאה הוא יתחרה במרתון אחד בלבד, לא יותר מזה. אני ארצה לראות אותו מתחרה באליפות העולןם בחצי מרתון בולנסיה ואני רוצה שהוא ישפר את המהירות הבסיסית שלו. כרגע מוקדם מדי לדבר על תכנית מפורטת. אני עוד לא יכול להתייחס לכמה מהר הוא יכול לרוץ, אבל אני כן מעודד מזה שהוא שיפר את הקצב של הריצה האיטית שלו ב-10 עד 15 שניות. ב-2018 אני רוצה לשפר את קצב התחרות שלו ב-2 שניות לקילומטר".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג