המאמן אנטוניו סנטורי הובא למנוחות

מאמן הריצה הוותיק הלך לעולמו בגיל 72 אחרי שנאבק במחלה. היה בין השאר מאמנם של היילה סטאין ושם טוב סבג והקים את מועדון הריצה "סולם צור" שפעל לדו קיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנטוניו סנטורי מאמן ריצה
אנטוניו סנטורי מאמן ריצה

האתלטיקה הישראלית נפרדת היום (ראשון) מהמאמן אנטוניו סנטורי, שבמשך דורות אימן כאן רצים למרחקים ארוכים והיה אחד המאמנים הבולטים בתחום. סנטורי היה בין השאר מאמנם של היילה סטאין ושם טוב סבג (שמי שגיב) והקים את מועדון האתלטיקה סולם צור ששילב בין רצים מכל הדתות.

 

סנטורי נולד ב-1945 באיטליה וקצת אחרי שסיים את שירותו בצבא האיטלקי, החליט להגיע לארץ כדי להתנדב לקיבוץ. אחרי שעבד בקיבוצים רוחמה ומשמר העמק, הוא עלה צפונה עם הגרעין שהקים את קיבוץ אדמית.

את האהבה שלו לריצה הוא פיתח בגיל צעיר ועוד לפני גיוסו לצבא, כנער, הוא רץ 1,500 מטרים בזמן של 3:58 דק'.

גם בארץ, אחרי שהחליט להשתקע כאן ואפילו אחרי שהתנדב לצה"ל במהלך מלחמת יום כיפור, הוא עסק באימון ריצה ועם השנים הקים את המועדון בסולם צור שחרט על דגלו אחווה בין בני כל העמים והדתות שחיים כאן בארץ. סנטורי, שהיה בן לאב נוצרי ואמא מוסלמית ממוצא אלבני, הזדהה מאוד עם הרעיון של האחווה ופעל בנושא לאורך כל השנים.

סנטורי היה כאמור מאמנם של היילה סטאין ושם טוב סבג (שמי שגיב) בשלבים מסוימים בקריירה שלהם כרצים, וחוץ מזה הוא הצליח להביא לא מעט רצות מהמגזר הערבי להישגים מרשימים באליפויות ישראל השונות. סנטורי נטמן היום בבית העלמין בשלומי, והשבעה תתקיים אצל בתו ברמת ישי.

לביטוח ולבדיקת זכאותך – לחץ כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג