הכי מטורף שיש: האיש שהשלים 100 פעמים איש ברזל ב-100 ימים

ג'יימס לורנס הקנדי הצליח לשחות בכל יום 3.8 ק"מ, לרכוב על אופניים 180 ק"מ ולרוץ מרתון. לא במסגרת תחרותית ובתנאים שונים לעומת איש ברזל, אבל עדיין מדובר בהישג מטורף ובכמות מטורפת של שעות סבולת במשך רבע מהשנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני כמעט 6 שנים ג'יימס לורנס המכונה "איירון קאוובוי" שהשלים אתגר מטורף של 50 פעמים איש ברזל ב-50 ימים. הכוונה היא שבכל יום הוא שחה 3.8 קילומטרים, רכב על אופניים 180 קילומטרים ורץ 42.2 קילומטרים. נכון, לא במסגרת תחרותית אלא מה שנקרא "בכיף שלו". הוא עשה זאת כדי לגייס כספים עבור עמותה למען יתומים ברחבי העולם, והיכולת הפנומנלית שלו הגיעה בתור יופי של סיפור כמעט לכל מקום בעולם.

עוד כתבות בנושא 
לפני 6 שנים לורנס צלח 50 איש ברזל ב-50 ימים
לפני שנה וחצי, אשה ניצחה ב-7 מרתונים ב-7 ימים ב-7 יבשות
הרץ ששבר את שיא גינס בריצה תוך כדי ג'אגלינג

אז כמעט 6 שנים עברו והפעם לורנס החליט להכפיל את האתגר. הוא קנדי במקור אבל מתגורר כיום במדינת יוטה, שם ביצע ב-100 הימים האחרונים עד ל-8 ביוני (שהיה היום האחרון) 100 אתגרים של איש ברזל, אחד בכל יום וברצף. כפי שצויין כאן, לא במסגרת תחרותית, השחייה היתה בבריכה וחלק מהריצות באצטדיונים, ועדיין מדובר בפעילות סבולת של מספר שעות דו ספרתי מדי יום במשך 100 ימים. הפעם הוא גם נשאר באזור הבית שלו בניגוד לאתגר הקודם בו ביצע 50 פעמים איש ברזל ב-50 ימים וב-50 מדינות שונות ברחבי ארצות הברית.

לעומת האתגר של לפני 6 שנים, האתגר הנוכחי הלך מן הסתם קשה יותר ובימים האחרונים שלו לורנס בן ה-45 סבל מפציעה בכף הרגל שהקשתה עליו לרוץ בלא מעט מהמרתונים שלו. ועם זאת, ביום האחרון של האתגר על מסלול הריצה בבית הספר התיכון של אורם במדינת יוטה, הוא החליט לרוץ לאורך כל הדרך וסיים את המרתון בקצב של 7 ו-14 שניות לקילומטר.

בסיום האתגר אמר לורנס: "אני לא מאמין שאנחנו עומדים פה היום. אם היו אומרים לי פעם שאני אעשה אתגר כזה לאורך רבע מהשנה, הייתי אומר שזה ממש הרבה. אנשים שואלים אותי מה יוצא לי מזה, ועבורי מדובר בקהילה, חברויות, אחווה, צחוקים. אני עדיין מתקשה להאמין איך קהילת רוכבי האופניים נרתמה לעניין הזה".

חשוב לציין שהאתגרים של לורנס או יותר נכון ההגדרה שלהם יצרו לא מעט מחלוקות בעבר. באתגר ה-50 שלו היו כאלה שהעבירו ביקורת בגלל שאת חלק מהריצות שלו הוא עשה על מסילה וחלק מהרכיבות על טריינר – בגלל תנאי מזג אוויר קשים. מהסיבה הזאת ביקשו בארגון "איירונמן" שהאיירון קאוובוי לא ישתמש במילה איירונמן (איש ברזל).

היו גם מחלוקות סביב העמותה שהוא מגייס עבורה כספים כיום, עמותה שכביכול נלחמת בסחר בבני אדם בתמיכתו של דונלד טראמפ, רק שבתחקירים עיתונאיים נרמז שמדובר בארגון הטוען שהוא ללא כוונת רווח, אבל היו רמיזות על סוג של התנהלות כלכלית כושלת.

בכל מקרה, זה לא מנע מהרבה מאוד מעריצים של ה"איירון קאוובוי" לחכות לסיום המרתון שנעל את 100 אתגרי האיש ברזל שלו שלשום, ולקיים עבורו טקס בו אמרה אשתו סאני: "אני יודעת שכל מי שנמצא כאן יודע להיאבק. אתה לא יכול להגיע למקום כזה בלי שיכאב לך. אם זה היה קל, לאף אחד לא היה אכפת. הימים שבהם הוא נאבק הכי הרבה היו הימים שנגעו בלב שלכם. מי שעובד קשה מקבל תגמול ומי שיתמודד עם הפחדים שלו ייהפך לאלוף. אם היינו יודעים פעם עד כמה זה קשה, לא היינו עושים את זה. אז אני קוראת לכולם להתמודד עם הקשיים ולהפוך לאלופים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אלירן חלוץ הגיב:

    צריך לזכור שהוא השלים 101!!! איירונמנים ברציפות הוא עשה 100 ואז המשיך לעוד אחד (-:

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג