הישראלי שסיים במקום ה-30 באחד מהאתגרים הקשים בעולם "הנורסמן"

איש הברזל הישראלי גיא פרל תפס מקום מכובד בצמרת באחד מאתגרי הטריאתלון הקשוחים בעולם שמתקיים מדי שנה בנורווגיה, לאחר שסיים בזמן של 12 שעות ו-55 דקות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גיא פרל טריאתלט ישראלי בתחרות נורסמן

מאות אנשי ברזל ישראלים נוהרים מדי קיץ לאירופה כדי להשתתף בתחרויות השונות של סבבי האיירונמן והצ'לנג' שהן מאתגרות בפני עצמן, אבל מעטים מהם מחפשים את האתגרים האקסטרימיים במיוחד בתחום הטריאתלון למרחקים ארוכים. אחד מהם הוא גיא פרל, שהשתתף בסוף השבוע האחרון בתחרות ה"נורסמן" שבנורווגיה.

הישג מרשים. גיא פרל בנורסמן | צילום: באדיבות גיא פרל

ה"נורסמן" נחשב לאחד הטריאתלונים למרחקים ארוכים הקשוחים בעולם. המתחרים יוצאים לדרך במעבורת ששטה במים הקפואים שבין הפיורדים הנורווגים ועוד לפני עלות השחר המתחרים קופצים מהמעבורת למים ומשם מזנקים לשחייה של 3.8 ק"מ לכיוון החוף. הרכיבה מתחילה ב-40 קילומטרים במגמת עלייה עד לגובה של 1,200 מטרים מעל פני הים כך שגם היא מפרכת במיוחד. הריצה היא למרחק מרתון (42.2 ק"מ) רק שאחרי 25 קילומטרים על הכביש, המתחרים המהירים יותר עוברים ל-17 ק"מ נוספים של טיפוס על הר במסלול סלעי במיוחד.

בדרך כלל המנצחים והספורטאים שתופסים את רוב המקומות בצמרת הם נורווגים שרגילים לתנאים המקומיים, למרות שהנורסמן מושך אליו המון משתתפים מחו"ל. לעתים מגיעים גם ישראלים בודדים (בשנה שעברה התחרו שלושה ישראלים) ובסוף השבוע האחרון גיא פרל רשם הישג נהדר בקנה מידה ישראלי כשסיים במקום ה-30 הכללי. אל העלייה האחרונה בהר הוא הגיע כשהוא מדורג במקום ה-18 הכללי, אבל כנראה שהניסיון של מתחרים אחרים במקום הזה הוריד אותו בדירוג.

פרל הגיע אל שער הסיום בפסגת ההר אחרי 12:55 שע' וחשוב לציין שרק קטע הריצה מאריך בממוצע את השליש האחרון של תחרות איש הברזל הזאת בשעתיים לפחות אם לא יותר. הוא היה אחד מבין 142 גברים ו-17 נשים שזכו לתואר "המסיימים בחולצה השחורה", כלומר המתחרים שהגיעו לנקודת ה-25 קילומטרים בריצה לפני הקאט-אוף – מה ששלח אותם אל הטיפוס המפרך בהר, כאשר שאר המתחרים ממשיכים בריצה "רגילה" אל שער סיום אחר. המנצח השנה בנורסמן היה פרדריק לינגה יונסן מנורווגיה שעשה את זה בזמן של 10:47 שע'.

להרשמה לישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג