היסטוריה: פטר סאגן ניצח באליפות העולם באופניים בפעם השלישית ברציפות

אין דרך אחרת להגיד זאת אבל מדובר בהיסטוריה מטורפת, לאחר שהרוכב הסלובקי הפך לרוכב החמישי בכל הזמנים שניצח 3 פעמים באליפות העולם באופני כביש, אבל הוא היחיד אי פעם שעשה זאת 3 פעמים ברציפות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בואו נתחיל מסיכום במשפט אחד: פטר סאגן הפך לרוכב החמישי בכל הזמנים שניצח 3 פעמים באליפות העולם באופני כביש – אבל הוא היחיד אי פעם שעשה זאת 3 פעמים ברציפות.

ניצח 3 פעמים באליפות העולם והיחיד אי פעם שעשה זאת 3 פעמים ברציפות. פטר סאגן | צילום: Jérémy-Günther-Heinz Jähnick

ומהכותרת נעבור לסיכומים גרפיים שאיפיינו את אליפות העולם הכל כך מוצלחת שהיתה בימים האחרונים. שבוע אליפויות עולם באופני כביש לעונת 2017 שהתקיים בברגן, נורווגיה היתה חגיגה של אופניים והסתיים בקול תרועה במרוץ הגברים עילית. האליפות היתה סביב שלושה ענפים – נג"ש קבוצתי (לפי קבוצות מקצועניות), נג"ש אישי ומרוץ כביש קלאסי (שניהם במסגרת נבחרת לאומית). ההקפות של מרוץ הכביש בתוך העיר הגדושה במעודדים יצרו אווירה מחשמלת, במיוחד בהשוואה לשנה הקודמת בקטאר השוממת היה זה שינוי מרענן. מלבד התחלה שונה כל המקצים התחרו בהקפה באורך 19.1 ק"מ עם עלייה אחת משמעותית, "גבעת סלמון" באורך 1.5 ק"מ עם שיפוע ממוצע של 6.4%. מסוף העלייה לקו הסיום יש 10 ק"מ שכוללים ירידה מהירה, מעבר באבנים משתלבות (פאבה) וסיום מישורי עם מספר פניות. ההבדל בין המקצים השונים היה בכמות ההקפות שבוצעו (הכי מעט ביצעו הנשים ג'וניורס – 4 הקפות ואת המקסימום הגברים עילית – 11 הקפות).

יום ראשון 24/9, גברים עילית – 267.5 ק"מ (Rong / Festplassen)

מסלול ארוך ואכזרי ביותר, שהתחיל מחוץ לעיר ועבר נופים מהממים בדרך להקפה בברגן. לפחות מזג האוויר האיר פנים למתחרים שקיבלו מסלול יבש וטמפרטורה קרירה ונעימה. כמויות הקהל בצדי הדרך ובמרכז העיר אדירות ומרשימות. מיד עם הזינוק יוצאת הבריחה של היום עם מספר רוכבים שלא מהווים איום לדבוקה, בשיאה הבריחה פותחת פער של 9 דקות, אך לאחר מספר הקפות ההפרש יורד ונשאר באזור ה-4 דקות, כלומר נשלט ונוח לפלוטון שיכול לסגור את הפער בזריזות בעת הצורך. כ-80 ק"מ לסיום, הפלוטון סוגר את הבריחה וכולם ביחד, מרגע זה ואילך יהיו התקפות רבות כל הקפה אך ללא התנתקות או הפרש משמעותי. את פיטר סאגן אלוף העולם בשנתיים האחרונות לא זכינו לראות כל המרוץ, מה שבדרך כלל מרמז על רכיבה טובה וחסכונית בתוך הפלוטון.

בעלייה האחרונה אלאפיליפה הצרפתי תוקף חזק ומתנתק מכל הפלוטון לאחר הכנה יפה של חבר קבוצתו טוני גאלופן. היחיד שמצליח להגיב להתקפה ולהתחבר לצרפתי לפני סוף העלייה הוא האיטלקי ג'יאני מוסקון. הצמד צולל במהירות לתוך הירידה הטכנית ועובד יפה ביחד. מאחורה מתארגן מרדף של רוכבים חזקים. הרודפים תופסים את הבריחה ומתארגנים לספרינט פיניש, ביישורת האחרונה האיטלקים מושכים אבל סאגן פורץ מהצד ומתמודד ראש בראש עם אלכסנדר קריסטוף הנורווגי – סיום בפוטו פיניש! סאגאן מוכרז כמנצח רק כמה שניות לאחר סיום המרוץ בהפרש של חצי גלגל על הקו והוא עושה היסטוריה עם ניצחון שלישי ברציפות באליפות העולם. זה הישג יוצא דופן והסלובקי מוכיח שוב שיש לו את זה ברגע האמת. במקום שני מסיים קריסטוף המקומי ושלישי מגיע מייקל מת'יוס האוסטרלי.

יום שבת 23/9, נשים עילית 152.8 ק"מ (Festplassen / Festplassen)

תחרות הנשים עילית התקיימה בתנאים יבשים, מזג אוויר שמשי ונעים (15 מעלות). שאנטל בלאק, בת 27 מהולנד היא אלופת העולם באופני כביש לעונת 2017, היא ניצחה בהתקפת סולו 8 ק"מ לסיום מתוך בריחה לאחר שלנבחרת הכתומה היה יתרון מספרי להקפה האחרונה. בלאק היא אלופת הולנד המכהנת, רוכבת חזקה אבל לא כזאת שסומנה כפייבוריטית לניצחון. זה מעיד על העומק והאיכות של נבחרת הולנד וגם על כך שבמרוץ חד יומי הכל פתוח לפי התנאים שנוצרים תוך כדי. בלאק עוד הספיקה להיפצע בנפילה בתחילת התחרות מה שלא הפריע לה לחזור ולהיות דומיננטית לאורך רוב המרוץ, בהחלט ניצחון מרשים. במדליית הברונזה והארד זכו בהתאמה קתרין גארפוט (אוסטרליה) ואמילי דידריקסן (דנמרק) בספרינט פיניש מתוך הפלוטון המצומצם שהגיע 28+ שניות אחרי המנצחת.

הזווית הישראלית: הרוכבת הישראלית עומר שפירא היא היחידה שסיימה את המרחק המלא מהנבחרת בכחול-לבן (הילה יצחק ורותם גפינוביץ זינקו ולא סיימו). היא סיימה את התחרות במקום ה-69 ו-9:37+ דקות אחרי המנצחת, מתוך 76 מתחרות שסיימו מבין 153 שזינקו למרוץ.

צ פ ו | נשים עילית

יום רביעי 20/9 – נג"ש אישי גברים עילית 31 ק"מ (Festplassen / Mount Fløyen)

טום דומולן ההולנדי מנצח את אליפות העולם בנג״ש שהתקיימה בתנאי גשם בתוך העיר ברגן, נורווגיה. הוא קבע את הזמן הכי מהיר במסלול הלא סטנדרטי שכלל טיפוס אכזרי בסיום – 44:41 דקות במהירות ממוצעת של 41.626 קמ"ש.
מקום שני בפיגור של 58+ שניות סיים פרימוז רוגליץ׳, סלובניה (היחיד מהרוכבים המובילים שהחליף מאופני נג"ש לאופני כביש לפני העלייה), סגר את הפודיום כריס פרום הבריטי 1:21+ דקות אחרי המנצח.

צ פ ו | גברים עילית נג"ש

יום שלישי 20/9 – נג"ש אישי נשים עילית 21.1 ק"מ (Grieghallen / Festplassen)

המסלול בנג"ש אישי היה כמעט זהה לכל המקצים מלבד הגברים עילית. הנשים עילית עשו הקפה אחת ארוכה- כולה בתוך העיר, מישורית וטכנית יחסית, היא כללה עלייה אחת של 1.4 ק"מ בשיפוע ממוצע 7.2%. מקום ראשון מנצחת אנמיק ואן-ולוטן ההולנדית בזמן של 28:50.35 דקות במהירות ממוצעת של 43.899 קמ"ש. מקום שני מסיימת אנה ואן-דר ברגן 12.16+ שניות , וסוגרת את הפודיום במקום שלישי קתרין גארפוט 18:93+ שניות אחרי המנצחת.
הישראליות עושות תוצאה מכובדת בדיסיפלינה שהן לא מתמחות בה – רותם גפינוביץ' מסיימת מקום 34, 3:30+ דקות אחרי זמן מנצחת ועומר שפירא מסיימת מקום 38, 3:57.41+ אחרי זמן מנצחת.

צ פ ו | נשים עילית נג"ש

תוצאות בולטות נוספות – נג"ש קבוצתי גברים עילית מנצחת קבוצת SUNWEB ההולנדית של טום דומולאן בזמן של 47:50.42 דקות ו-53.302 קמ"ש, מקום שני קבוצת BMC (המנצחת ב-2015 עם הרוכב רוהאן דניס), מקום שלישי מסיימת קבוצת SKY של כריס פרום. בנג"ש קבוצתי נשים עילית מנצחת קבוצת SUNWEB, מקום שני BOELS DOLMANS CYCLINGTEAM, מקום שלישי CERVELO – BIGLA PRO CYCLING TEAM.
הבנים הישראלים שהתחרו בג'וניורס ומרוץ הUNDER-23 סיימו ללא תוצאה משמעותית. עומר גולדשטיין נאלץ לפרוש בתחילת המרוץ שלו עקב תקלה טכנית, עדו גולדשטיין, שחר מלמד ויובל בן-משה גם הם לא מסיימים את המרחק המלא כשהאחרון היה קרוב עם הקפה אחת פחות. שירה בירן התחרתה בנשים ג'וניורס והייתה קרובה מאוד בשביל לסיים את המרחק המלא.

הקבוצה שגורפת הכי הרבה מדליות בשבוע האליפויות היא הולנד. הנבחרת הישראלית צוברת ניסיון ויש עוד דרך ארוכה אבל נראה שהכיוון הוא נכון. פיטר סאגן הוא סופר-סטאר ולא נופתע לראות אותו שובר עוד שיאים וצובר עוד מדליות זהב בדרך להיות אחד הרוכבים הכי גדולים כל הזמנים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36