היכן תתקיים אליפות ישראל הבאה במרתון?

מה שבטוח זה שהיא לא תתקיים בטבריה לאור החלטת איגוד האתלטיקה, שחברי ההנהלה שלו ניצבים בפני דילמה גדולה: האם להקים מרתון מתחרה באותו תאריך או לנסות ולחבור למרתון קיים? מה קורה בממלכת טבריה - כל הסיפור כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המלחמה בין איגוד האתלטיקה לעיריית טבריה החלה הרבה לפני הידיעה שפרסמנו אתמול בשוונג בעניין הכספים שלא חולקו עדיין למנצחים הישראלים וגם לחלק מהספורטאים הזרים שרצו באותו יום גשום בכנרת לפני שלושה חודשים. עוד לפני מרתון טבריה ה-39 החל להיווצר הנתק, כשבעיריית טבריה החליטו "להזיז" את איגוד האתלטיקה מהניהול המקצועי של המרתון. האיגוד המשיך לתת את חסותו כך שהמרתון עדיין שימש כאליפות ישראל, אבל הוא לא היה מעורב יותר מדי בניהול של האירוע. כבר אז נשמעו קולות בהנהלת האיגוד שאמרו שאין מנוס מלחפש אלטרנטיבה אחרת.

בשנה הבאה תהיה לו אלטרנטיבה באותו התאריך? מרתון טבריה | צילום: מיכאל חורי

בישיבת ההנהלה של איגוד האתלטיקה ביום חמישי האחרון כבר לא היו מתנגדים לרעיון של ההתנתקות. כל 16 חברי ההנהלה החליטו פה אחד שאליפות ישראל הבאה במרתון לא תהיה בטבריה, למרות שעבור כמה מהם ההחלטה היתה קשה כי בהנהלת האיגוד יושבים כמה מוותיקי המרתון הזה כמו רצי העבר זהבה שמואלי ואריה גמליאל. ועם זאת, כנראה שלא נותרה להם ברירה ובאיגוד הוחלט להקים ועדה מיוחדת שתבחן ותאתר מיקום לאליפות ישראל הבאה במרתון.

עוד כתבות על מרתון טבריה
מרתון טבריה כבר לא יהיה יותר אליפות ישראל 
סיכום מרתון טבריה 2016 
המחלוקות בין איגוד האתלטיקה לעיריית טבריה החלו לפני המרתון האחרון

"חבל לי מאוד שהאיגוד התנתק מטבריה"

בפני הוועדה הזאת עומדת כעת דילמה לא פשוטה, הרי אליפות ישראל במרתון חייבת להתקיים. השאלה היא האם "להקים" מרתון חדש או לחבור למרתון קיים, כששני המרתונים הגדולים האחרים מתקיימים כידוע בתל אביב ובירושלים. היתרון הגדול של מרתון טבריה, שימשיך להתקיים כמובן בארגון העירייה, הוא המועד הנוח שלו וזה חוץ מהמסלול המהיר והאהוב על כל כך הרבה מרתוניסטים. עבור הרצים המקצוענים בארץ, תחילת ינואר הוא המועד המושלם. בכל שנה הם מכוונים להגיע לתחרות גדולה: משחקים אולימפיים, אליפות עולם או אליפות אירופה. כדי לקבוע תוצאת קריטריון, הדבר הנכון ביותר עבורם זה לרוץ מרתון אחד בינואר ואם לא מצליחים בו מנסים מרתון נוסף באירופה באפריל, כשתחרות המטרה תמיד מתקיימת בקיץ.

מבחינת איגוד האתלטיקה, זה היתרון הגדול בתאריך של טבריה, שמשרת מצוין את הרצים הטובים בארץ. אם הם יתחרו במרתון סמסונג תל אביב בסוף פברואר יהיה להם קשה מאוד לבנות על שני מרתונים. על מרתון ירושלים בכלל אין מה לדבר מאחר והמסלול הקשה שלו לא מתאים לאליפות ישראל, שבהגדרה צריכה להתקיים על מסלול כמה שיותר מהיר.

זהבה שמואלי יחד עם אליהוד קיפצ'וגה ג'פרי מוטאי ועמנואל מוטאי במרתון ברלין

קשה לה להיפרד מהמרתון הזה. זהבה שמואלי במרתון טבריה האחרון עם רצים אורחים | צילום: דני בורשבסקי

זהבה שמואלי, שחברה באותה ועדת איתור מסבירה: "לי באופן אישי חבל מאוד שהאיגוד התנתק מטבריה כי זו מסורת, זה מסלול מהיר ויפהפה וזה היה מובנה עם מרוץ אייל וחצי מרתון עמק המעיינות. כרגע אנחנו מחפשים מקום שיתאים לכל הדרישות שלנו וזה לא יהיה פשוט. בהתחלה חשבנו על אילת, אבל זה ירד מהפרק. הכוונה היא לייצר משהו אטרקטיבי ומקצועי כי זה הדבר הכי חשוב, וכמובן שהעדיפות היא שזה יהיה במרכז כי אנשים תמיד יעדיפו את המרכז".

שני מרתונים באותו חודש? 

עד כמה שזה ישמע מוזר, במצב הנוכחי יתכן בהחלט תסריט שבו סביב ינואר 2017 יתקיימו בארץ במקביל שני מרתונים על מסלולים שטוחים. מרתון טבריה שצפוי להתקיים ב-2017 באווירה חגיגית במיוחד מאחר וזה יהיה המרתון ה-40, והמרתון שישמש כאליפות ישראל. מבחינת אנשי איגוד האתלטיקה מדובר באפשרות סבירה לגמרי, מאחר ויהיה להם קשה מאוד להתגמש על תאריך אחר פרט לסוף דצמבר או תחילת ינואר. במקרה כזה, לרצים המהירים בארץ יהיה כדאי להגיע לאליפות ישראל גם בגלל שיהיו שם פרסים כספיים וגם כדי לצבור ניקוד עבור האגודות שלהם, שהאינטרס שלהן יהיה להשתתף כמובן באליפות ישראל. מצד שני, יתכן וגם מרתון טבריה יציע פרסים עבור הרצים הישראלים כפי שנהג בעבר, רק שהם לא הגיעו בזמן וזו גם היתה אחת הסיבות למתיחות בין עיריית טבריה לאיגוד.

הבעיה הקשה של ועדת האיתור תהיה למצוא רשות מקומית שתסכים להשקיע תקציב גדול להקמת אירוע חדש שיעמוד בסטנדרטים המקצועיים. אם זה לא יקרה, כנראה שבאיגוד יצטרכו לבחון את האופציה של הפיכת מרתון סמסונג תל אביב לאליפות ישראל, וזה כמובן יהיה תלוי גם בהסכמת המארגנים של המרתון בתל אביב. לא פשוט בכלל. "בהחלט יכול להיות מצב שיהיו שני מרתונים במקביל", אומרת זהבה שמואלי ומוסיפה: "הנושא הזה עלה לפני פחות משבוע ואנחנו כבר התחלנו לעבוד. יש המון בירוקרטיה, צריך להיפגש עם הרבה אנשים ונהיה חייבים לייצר משהו שיהיה מספיק אטרקטיבי ומקצועי כדי למשוך את כל האנשים. אנחנו חושבים על אזור המרכז, וחושבים על מקומות מישוריים. יש כל מיני אופציות, זה יכול להיות גם בכבישים המזרחיים לפתח תקוה, אבל אנחנו צריכים לבדוק הכל ויש לנו הרבה עבודה".

מרתון טבריה צילום באדיבות איגוד האתלטיקה

בטבריה מתכוננים למרתון ה-40 החגיגי, ללא האיגוד | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

מבחינת עיריית טבריה, המרתון ימשיך להתקיים אצלם כרגיל עם או בלי האיגוד, והם נערכים למהדורה ה-40 שלו שכאמור צפויה להיות חגיגית במיוחד. בתגובה שמסרה עיריית טבריה להודעת איגוד האתלטיקה לפיה הוא מתנתק ממרתון טבריה נכתב: "עיריית טבריה שמה לה למטרה לקדם ולמנף את העיר בארץ ובעולם באמצעות המרתון ותמשיך לפעול להשגת היעד תוך שימת דגש על ייחודיות ואיכות המרתון לצד חוויית הרצים. באיגוד חייבים להבין כי מרתון ווינר טבריה הבינלאומי אשר לו יתרונות רבים ואשר זוכה לאהדה ולפופולריות רבה, הנו מותג לאומי ועולמי הנמצא מעל לכל שיקולים פוליטיים ואינטרסנטיים. עיריית טבריה מודה לאיגוד האתלטיקה על פעילותו לאורך השנים. עיריית טבריה תמשיך להעצים את המרתון הוותיק והמקצועי בישראל ולקדמו בארץ ובחו"ל בכל האמצעים והשותפים הנאמנים. כבר בתחילת שנת 2017 ייערך מרתון ווינר טבריה הבינלאומי בפעם ה 40 ברציפות, גדול יותר, חזק יותר ומהיר יותר".

אגב, בעניין תשלומי כספי הזכיות לרצים הישראלים אומרים בעיריית טבריה: "הנושא טופל על ידי ראש העיר במלואו. ראש העיר בדק את סוגיית המחלוקת הכספית בין איגוד האתלטיקה ובין הגזברות בעירייה. יצוין כי איגוד האתלטיקה גבה דמי רישום מהמשתתפים ולא העביר את הכספים בחלקם או מקצתם לעיריית טבריה על פי סיכום מוקדם. ראש העיר הורה כבר שלשום להניח את המחלוקות בצד לעת עתה ובראש ובראשונה לשלם את פרסי הזכייה לרצים. על פי הוראת ראש העיר הועבר לאיגוד בהעברה בנקאית סך של 84,651 שקלים, עם הנחיה לשלם לרצים את הכספים. על איגוד האתלטיקה מוטלת האחריות לשלם לרצים הזוכים את כספם ומצופה ממנו להשלים משימה זו בהקדם האפשרי".

באיגוד האתלטיקה טוענים כי לא הועברו אליהם כספים מעיריית טבריה, וכי "בכל מקרה האחריות לשלם אותם לרצים היא על עיריית טבריה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יניב רזניק הגיב:

    ממליץ בחום לעשות את המרתון בקריות, חיפה והקריות השתדרגו מאוד בשנים האחרונות במתקני הספורט והמעורבות בספורט והמודעות לכושר גופני עלתה מאוד, יש אזורים מאוד יפים החל משמורת אפק ועד הטיילת לאורך קרית ים ועוד המון מקומות יפים..
    יש את כל התנאים להפוך את המרתון בקריות להיות שווה ערך למרתון תל אביב לפחות ולקדם את כלל התחומים החל ממודעות לספורט ועד קידום עסקים בסביבה, מקווה שתחשבו על הרעיון לחיוב

  • דודי שרמן הגיב:

    ממליץ בחום לעשות את המרתון רק בטבריה, המרתון של הרצים ולא של העסקנים, אליפות ישראל במרתון ללא הפרעות של 200 מרוצים אחרים בו זמנית, הרצים יודעים בסיבוב (עין גב )היכן המתחרים שלהם שהופך את הקרב יותר ישיר,
    מדבר מאמן שכל האינטרסים האישיים שלו להביא את המרתון לירושלים,

  • נ.מ הגיב:

    אנא תשלימו – כולנו נרוויח ממרתון איכותי
    אליפות ישראל במרתון צריכה להמשיך בטבריה . המסלול מקסים , יפה ורובו שטוח ומתקיים בעיתוי מעולה בדרך כלל מבחינת מזג אוויר.
    השנה האיגוד ועירית טבריה לא הסתדרו וכמוכן היו מספר תקלות ארגוניות לפני, בזמן , ואחרי האירוע.
    תתקנו את הליקויים ותמשיכו עם המסורת היפה של מרתון טבריה.
    נראה ששני הצדדים הולכים למצב של Loss-Loss במקום ל Win-Win
    ארגון של מרתון נוסף עולה הרבה כסף. וכמוכן תמיד יש תקלות של פעם ראשונה.
    תשימו את האגו בצד . תתחברו שוב כי באמת יש ל 2 הגופים אינטרסים דומים.
    העיריה תרוויח ממעורבות ותמיכה של האיגוד.
    העיריה צריכה לתת לאיגוד להיות יותר מעורב בארגון
    יאללה תשלימו לטובת אלפי המרטוניסטים שמטורפים על מרתון טבריה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג