היילה סטאין שוחרר מהכלא האתיופי

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב




זהו, הדרמה הסתיימה
, סטאין שוחרר מהכלא לאחר שאיגוד האתלטיקה ומשרד החוץ הישראלי לחצו לשחררו. סטאין שוחרר היום, יום ה', לאחר יומיים בכלא האתיופי ויגיע מחר לישראל. סטאין מתכוון להשתתף באולימפידה למרות הימים האחרונים שבהם שהה בכלא בתת תנאים והיה במצב נפשי רעוע בשל הסיטואציה שנקלעה אלי ימים אחדים לפני נסיעתו לבייג'ין.


בשם קהילת הרצים והספורטאים בארץ, אני מאחל להיילה הרבה בריאות והצלחה במרתון האולימפי בבייג'ין.



















כך חושף הבוקר (24.7) עיתון ידיעות אחרונות ואתר YNET. סטאין חשוד בקבלת כספים במרמה וספק רב אם יגיע לבייג'ין. השלטונות האתיופים העבירו אותו מהבירה אדיס אבבה לבית כלא בעיר גונדר המרוחק 1000 קילומטרים מהבירה ונחשב לשמור ביותר







האם באמת סטאין אשם? ימים יגידו…



קשה לשפוט אדם שמרוחק מאתנו אלפי קילומטרים, במיוחד כשמדובר ברץ אולימפי, שהבטיח את מקומו לאולימפיאדה הקרובה. לפי מה שנמסר מאתר YNET ולפי השמועות האחרונות נראה שמדובר באדם צדיק או נוכל, אבל אולי לפעמים, צריך להיות נוכל באתיופיה כדי להיות צדיק בישראל.



אהובה, אשתו של סטאין מספרת על עסקה יקרה עם אדם מפוקפק באתיופיה כדי להבריח את אחותו של היילה לארה"ב. הסיפור החל בחודש ינואר 2007, כשסטאין נפגש אם אדם מפוקפק מעולם הפשע של אתיופיה וידוע כאדם המסדר אשרות כניסה מזויפות ומסוגל להבריח אנשים מחוץ לאתיופיה. סטאין התחייב לשלם לו 100 אלף שקלים תמורת אשרת כניסה לארצות הברית לאחותו בת ה-17. סטאין הגיע לפגישה והעביר את הכסף לאותו אדם, אך להפתעתו חיכו לו שלושה אנשים שהכניסו אותו לרכב, כבלו אותו ושלחו אותו לכלא. לטענת אהובה, הם היו שוטרים מושחתים שהעבריין שיחד אותם.



כעת ישנו חשש גדול לחייו של היילה סטאין, הוא כלוא יחד עם עוד 20 אנשים בתא וגורלו כמעט לא ידוע. בשגרירות ישראל באתיופיה עושים מאמצים רבים לעזור בשחררו, אך טוענים שהסיפור מוזר מידי והטענות על סטאין חמורות מאוד. האתיופים טוענים שבאופן שיטתי לקח סטאין לכאורה כסף מאנשים והבטיח להם כי יעלה את ילדיהם לישראל, לגרסתם, לפני עלייתו לארץ במבצע משה ב-91' קיבל סטאין לכאורה כ-60 אלף שקל ממשפחה אתיופית אמידה בגונדר והבטיח לה כי ייקח את הילד שלהם לישראל. המשפחה האמינה לו, נתנה לו את הכסף, ולטענתם, הוא הגיע לארץ בלעדיו ולא החזיר את הכסף.



שרת החוץ ציפי לבני, ח"כ שלמה מולה ואנשי הוועד האולימפי מנסים לעזור בשחרורו של סטאין אבל נתקלים בקשיים. השלטונות באתיופיה הודיעו שהם אינם מתכוונים לשחררו וכל התערבות בעניין היא התערבות גסה מצד ישראל.









היילה סטאין, רץ המרתון אשר מייצג את ישראל באולימפיאדת בייג'ין נכלא באדיס אבבה שוב בשל האשמות נגדו בנוגע לכספים שחייב. בעקבות מעצרו פנה השר לקליטת העלייה, אלי אפללו לשרת החוץ וביקש ממנה לפעול להבטחת השתתפותו באולימפיאדה







סטאין במרוץ כ"ס 2008





סטאין, שטס לאתיופיה למחנה אימונים למשך חודשיים נעצר באדיס אבבה למרות שנמצא זכאי בבית המשפט. אזרח מקומי בעל השפעה תבע אותו בשל חוב כספי. כזכור, סטאין ערך מחנה אימונים באתיופיה לקראת מרתון טבריה השנה, הוא נעצר שם בפעם הראשונה בשל אותו עניין. הוא שוחרר לבסוף ועלה למטוס לכיוון ישראל. כאשר נחת הוסע הישר לקו הזינוק של מרתון טבריה והגיע דקות ספורות לפני הזינוק. סטאין חשב שעניין זה הגיע לסיומו אבל, אתמול הסתיים משפטו באדיס אבבה והוא נמצא זכאי. אך להפתעתו שוטרים חיכו לו כאשר עזב את בית המשפט ועצרו אותו.


מסתבר, אחיו של אותו אזרח מקומי מהתביעה הראשונה, תבע את סטאין שוב יחד עם אדם נוסף על אותה אשמה. סטאין נעצר מיד ל-24 שעות וגורלו לא ידוע למרות ממאמציו של שלמה בן גל יו"ר איגוד האתלטיקה ליצור עמו קשר. סטאין כעת מוחזק בתנאים קשים, גורלו אינו ידוע וחייו אף בסכנה. כמו כן, יש חשש גדול לחייו בשל "חיסול חשבונות" עמו, והוא עלול להיכלא לתקופה ממושכת בעיר גונדר.


שלטונות ישראל יודעים על מצבו הבריאותי והנפשי הרעוע. כרגע אף אחד לא ביקר אותו וחלום האולימפיאדה עלול להתנפץ אם לא יקבל סיוע מיידי. השר לקליטת העלייה, אלי אפללו שוחח עם שרת החוץ, ציפי לבני אודות פרשת מעצרו של היילה סטאין באתיופיה. השר אפללו עדכן את שרת החוץ כי יו"ר איגוד האתלטיקה בישראל, שלמה בן גל פנה אליו גם הוא וביקש ממשרד הקליטה, התומך בסטאין, לפעול לטובתו ולמען הבטחת השתתפותו באולימפיאדה. השר הביע תקוותו כי אכן תתאפשר השתתפותו של סטאין במשלחת והוא יוכל לייצג את ישראל בכבוד. "עלינו לבדוק מול שלטונות אתיופיה כיצד ניתן להביא לסיום פרשת המעצר ולפעול להשתתפותו של סטאין באולימפיאדה", השר אפללו לשרת החוץ.


ממשרד הקליטה נמסר כי היילה סטאין עלה ארצה מאתיופיה בשנת 1991 ומתגורר בחדרה. איילה רץ מזה כ-11 שנים ויצג את ישראל באליפות עולם 2007 ודורג במקום 19 בעולם. זו פעם השנייה שהיילה אמור לייצג את ישראל באולימפיאדה לאחר שדורג במקום 20 באולימפיאדת אתונה.היילה הוא אחד המשתתפים המבוגרים ביותר באולימפיאדה ונחשב לבעל סיכויים טובים לקבלת מדליה.


סטאין הוא ספורטאי אולימפי ולפיכך זוכה לתמיכה חודשית מהמשרד לקליטת העלייה בסך 5,000 ¤ בחודש למשך 4 שנים. בקרוב משיק המשרד קמפיין טלוויזיוני רחב לציון תרומתם הייחודית של ספורטאים עולים בכלל, ובאולימפיאדה בפרט. ע"פ נתוני המשרד, קרוב למחצית מספורטאי ומאמני המשלחת האולימפית הם עולים חדשים. מטרתו של הקמפיין להעמיק ולחזק את השתלבותם של העולים בחברה הישראלית ולחשוף את תרומתם בקרב הציבור בישראל.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג