הייחוסים המשפחתיים המרתקים של רוכבי "ישראל סטארט אפ ניישן"

גם לרוכב המוביל בקבוצה יש דוד עם רזומה הרבה יותר מרשים, ברמה הגבוהה ביותר. ויש גם את בנו של אחד הספרינטרים הטובים בכל הזמנים וגם את הבן של אחד מגדולי הרצים הבריטים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עם הפיכתה של קבוצת האופניים "ישראל סטארט אפ ניישן", לשעבר "ישראל סייקלינג אקדמי", לאחת מ-18 הקבוצות הבכירות העולם, הסגל שלה גדל והיום הוא כולל גם חלק גדול מהרוכבים שהשתייכו לקאטושה-אלפסין, אותה קבוצה שמקומה נקנה על ידי ישראל סטארט אפ ניישן בראשות סילבן אדאמס, כמו גם רוכבים בכירים אחרים שנקנו כדי להתאים את הסגל לרמה של פרו-טור.

לא הכי חזק במשפחה. דן מרטין | צילום מסך

שלושה מבין הרוכבים החדשים של "ישראל סטארט אפ ניישן" מגיעים ממשפחות ספורטיביות במיוחד, בעיקר משפחות של רוכבים אך לא רק, ואלו הם הסיפורים שלהם.

דן מרטין 

הרוכב האירי הוא רכש משמעותי ביותר של הקבוצה הישראלית לעונת 2020, והוא מגיע אליה מקבוצת איחוד האמירויות (UAE) שבה רכב בשנתיים האחרונות, ולפני כן השתייך לאטיקס-קוויקסטפ. ברזומה של מרטין ניצחונות בשני קטעים בטור דה פראנס ובעוד קטע בוואלטה א'אספניה. הוא גם ניצח פעם בטור של פולין ובוולטה קטלוניה, אפילו ניצח במרוצים החד יומיים ליאז'-בסטון-ליאז' וג'ירו די לומברדיה.

אבל עם כל הכבוד להישגיו של מרטין, שבכלל נולד וגדל באנגליה אבל מייצג את אירלנד שהיא ארץ מוצאה של אמו, הכוכב הגדול של המשפחה ושל ההיסטוריה של ענף הרכיבה באירלנד הוא הדוד שלו (מצד אמו) סטיבן רואץ'. ב-1987 רואץ' זכה בשנה אחת בטור דה פראנס, הג'ירו ד'איטליה ואליפות העולם והיה הרוכב השני בהיסטוריה שעשה זאת אחרי אדי מרקס.רואץ' הוא גם אביו של ניקולס רואץ', רוכב מקצוען שמשתייך כיום לקבוצה הגרמנית "סאנווב" וברזומה שלו ניצחונות בשני קטעים בוואלטה א'אספנייה. ניקולס רואץ' הוא למעשה בן דודו של דן מרטין.

חוץ מזה, גם אביו של דן מרטין שהוא אנגלי היה רוכב אופניים שהשתתף במשחקים האולימפיים מוסקבה 1980 ולוס אנג'לס 1984 וייצג את בריטניה. וחוץ מזה, גם אשתו של דן מרטין, ג'ס מרטין, ייצגה את בריטניה במשחקים האולימפיים. זה קרה בריו 2016 שם סיימה במקום ה-16 בריצת ה-10,000 מטרים לנשים. לאחר אליפות העולם באתלטיקה 2017, היא פרשה מאתלטיקה בגיל 24.

האירי הגדול מכולם. סטיבן רואץ' | צילום: ktk17028

ריק זאבל  

במקרה הזה כבר ממש אי אפשר לטעות כי שמו של הרוכב הגרמני החדש של ישראל סטארט אפ ניישן כל כך דומה לזה של אביו, אריק זאבל, שנחשב לאחד מגדולי הספרינטרים בכל הזמנים.

אריק זאבל היה אלוף הספרינטרים של הטור דה פראנס במשך 6 שנים ברציפות ושל הוואלטה במשך שלוש שנים ברציפות. הוא ניצח ארבע פעמים ברציפות במרוץ מילאנו-סן רמו. אבל חייבים לספר את כל האמת ולציין שלפני מספר שנים זאבל האב גם הודה שהשתמש בחומרים אסורים בי השנים 1996 ל-2004.

האבא של ריק זאבל. אריק זאבל | צילום: Wladyslaw

הבן ריק זאבל הפך למקצוען בשנת 2014 אז התחיל לרכוב עבור קבוצת BMC. ב-2017 עבר לקבוצת קאטושה-אלפסין. ב-2015 השתתף בגרנד טור הראשון שלו, הג'ירו ד'איטליה שבו רכב גם שנה לאחר מכן. חוץ מזה השתתף עוד שלוש פעמים בטור דה פראנס. ב-2017 סיים, ובשנתיים האחרונות לא הצליח לסיים.

אגב, גם הסבא שלו דטלף זאבל היה רוכב אופניים שהישג השיא שלו היה מקום תשיעי בטור של פולין ב-1956.

פרדי אובט 

מדובר ברוכב אופניים אוסטרלי בן 25 שהגיע לסגל המורחב של הקבוצה הישראלית באמצע העונה שעברה ללא יותר מדי רזומה בעולם המקצועני. מצד שני, מדובר גם בבנו של אחד הרצים הבריטים הגדולים בכל הזמנים, סטיב אובט.

סטיב אובט היה יריבו הגדול ביותר של סבסטיאן קו בתחילת שנות השמונים והשניים שלטו בעולם הריצות הבינוניות. במשחקים האולימפיים במוסקבה ב-1980 אוסט זכה במדליית הזהב בריצת ה-800 ובמדליית הארד ב-1,500. הוא שבר בסך הכל 6 פעמים שיאי עולם בריצות למרחקים בינוניים.

הבן שלו גם התחיל כרץ, אבל עבר לאופניים בגלל פציעה. סטיב אובט (מימין) | צילום: Ken Hackman,

לאחר פרישתו הוא עבר לגור באוסטרליה, כך שבנו הוא אוסטרלי לכל דבר. אגב, במקור פרדי אובט הלך בדרכו של אביו. הוא היה רץ מצטיין למרחקים בינוניים ובתור ספורטאי מכללות מאוניברסיטת אורגון בארצות הברית הוא זכה בתואר הפאן-פאסיפי בריצת ה-800 מטר. לאחר מכן הוא נאלץ לפרוש מאתלטיקה בגלל פציעה בברך והחל לרכוב על אופניים.

תחילה הוא מצא את מקומו בקבוצות פיתוח צרפתיות, משם עבר לקבוצת הקונטיננטל ההולנדית SEG RACING ACADEMY ומשם לקבוצת הקונטיננטל האוסטרלית סאנשיין קואסט ומשם הגיע לישראל.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג