היום הראשון באליפות אירופה בשחייה: מקום רביעי לטומרקין, הפסד לאדם פיטי

טומרקין פתח טוב את האליפות בדנמרק, אבל היה די רחוק ממקום בפודיום. עברי היתה קרובה לחצי הגמר, לוקטב ופרנקל התחרו במוקדמות 400 חופשי. פיטי זכה רק בארד, זהב להוסזו ב-400 מעורב אישי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליפות אירופה בשחייה בבריכות קצרות יצאה אתמול (רביעי) לדרך בקופנהאגן שבדנמרק בהשתתפות מיטב שחייני היבשת וכמו כן שבעה שחיינים ישראלים. אחד מהם, יעקב טומרקין, עלה לגמר ראשון במשחה ה-200 גב אחרי שניצח את המקצה שלו בבוקר וקבע את הזמן השלישי בטיבו.

יחפש את הפודיום במשחים אחרים שלו. יעקב טומרקין | צילוםף איגוד השחייה

במשחה הגמר סיים טומרקין במקום הרביעי בזמן של 1:51.05 דק'. הפתיחה של טומרקין היתה איטית ביחס למתחרים הבכירים שלו ואחרי 100 מטרים הוא הסתובב כשהוא במקום השביעי, אבל בחצי השני של המשחה הוא צימצם פערים. זה לא הספיק למדליה וגם לא לשיא ישראלי. טומרקין היה רחוק ב-1.21 שנ' משיאו שנקבע לפני שנתיים באליפות שהתקיימה בארץ. קלימנט קולסניקוב הרוסי, אחד הכוכבים העולים בשחייה העולמית, ניח עם שיא עולם חדש לנוער, 1:48.02 דק'. הוא הקדים את רדוסלאב קאבצקי הפולני (1:48.46 דק') כשדאנאס ראפסיס הליטאי סיים שלישי (1:49.06 דק'). בסופו של דבר, טומרקין היה יכול להשיג פודיום רק אם היה משפר את שיאו בצורה משמעותית.

אדם פיטי, אחד השחיינים הבכירים ביבשת ובעולם, שוב לא הצליח לקטוף תואר במשחה ה-50 חזה. לפני שנתיים בוינגייט הוא סיים שני במשחה הזה, והפעם הסתפק במדליית הארד אחרי שסיים שלישי בגמר בזמן של 25.70 שנ'. הוא היה רחוק בשמונה מאיות מהמנצח האיטלקי פאביו סקוצולי, כשקיריל פריגודה הרוסי סיים שני עם 25.68 שנ'. רוטה מיילוטיטה הליטאית ניצחה במשחה המקביל לנשים בתוצאה של 29.36 שנ'.

אדם פיטי שחיין בריטי

לא הולך לו ב-50 חזה בבריכות קצרות אדם פיטי | צילום: CHAN FAN

קטינקה הוסזו ההונגריה שהיתה הכוכבת של האליפות בארץ לפני שנתיים זכתה במדליית הזהב הראשונה שלה בקופנהאגן במשחה ה-400 מעורב אישי, אותו ניצחה בזמן של 4:24.78 דק'. במשחה ה-400 חופשי לגברים ניצח אלכסנדר קרסניך הרוסי בזמן של 3:35.51 דק' כך שהיום הראשון התאפיין בשליטתם של השחיינים הרוסים.

במוקדמות 400 חופשי התחרו שני הנציגים הישראלים הצעירים במשלחת, דניס לוקטב ותומר פרנקל. לוקטב סיים במקום ה-27 הכללי בזמן של 3:48.72 דק' ופרנקל שניצח במקצה המוקדמות שלו סיים במקום ה-29 הכללי בזמן של 3:49.84 דק'. מרכוס שלזינגר השתתף במוקדמות משחה ה-100 פרפר וסיים במקום ה-36 הכללי בזמן של 52.47 שנ'. עמית עברי, השחיינית הישראלית היחידה באליפות זו, השתתפה במוקדמות משחה 50 חזה. היא ניצחה במקצה המוקדמות שלה וקבעה את הזמן ה-16 בטיבו יחד עם שחיינית מדנמרק, כך שהשתיים התחרו ביניהן בסווים-אוף. פדרסן הדנית הקדימה שם את עברי ב-33 מאיות והמשיכה לחצי הגמר.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג