הטיפ השבועי של מיכל – מישהו לרוץ איתו

חשיבות הקבוצה בחיים ובספורט כמה פעמים מצאת את עצמך רוצה להתחיל לעשות ספורט, והבנת שאם אתה רוצה להצליח במשימה כדאי לך להתחבר לעוד אנשים? כמה פעמים הבנת להצטרף לקבוצה גם אם אתה רוצה לעשות ספורט יחידני כמו ריצה או רכיבה על אופניים? למה אנשים מצטרפים לקבוצות באופן כללי ולקבוצות ספורט בפרט?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חשיבות הקבוצה בחיים ובספורט


כמה פעמים מצאת את עצמך רוצה להתחיל לעשות ספורט, והבנת שאם אתה רוצה להצליח במשימה כדאי לך להתחבר לעוד אנשים? כמה פעמים הבנת להצטרף לקבוצה גם אם אתה רוצה לעשות ספורט יחידני כמו ריצה או רכיבה על אופניים? למה אנשים מצטרפים לקבוצות באופן כללי ולקבוצות ספורט בפרט?

מאת:מיכל יערון ואילת כץ


מסתבר כי הסיבות להצטרפות לקבוצה מגוונות וכוללות צורך בסיסי להתחברות, לשייכות וקירבה, לקבלת תגמולי כוח, יוקרה ופרסום. הקבוצה היא אמצעי דרכו ניתן לאחד כוחות ולהשיג מטרות.

בעולם הספורט, אנשים מצטרפים לקבוצות, בראש ובראשונה כי הם מעוניינים לעסוק בענף הספורט המסוים, אם זה באופן חובבני או מקצועי. בענפי ספורט שהם לא יחידניים כמו כדורסל, כדורגל, פוטבול, חייבים להצטרף לקבוצה על מנת לפעול באותו ענף. בנוסף, קשה יהיה לאדם להתקדם ולהתמחות בענף ספורט ללא תמיכה של קבוצה, המלווה לרוב במאמן. גם ספורטאים העוסקים בענפים יחידניים כמו באתלטיקה או שחייה, מצטרפים לאימונים בקבוצה. ישנם מי שמצטרפים לקבוצות ספורט על מנת להתחבר לאנשים אחרים ולהיות עמם – ילדים לדוגמה ילכו לחוג ג'ודו ולא לכדורסל אם חבריהם הלכו לג'ודו. הצטרפות לקבוצת ספורט עשויה גם להיות מלווה בתגמולים כמו יוקרה וסטאטוס חברתי, הממלאים תפקיד בזהותו של האדם: "אני שחקן כדורגל בהפועל תל אביב".

אפילו קבוצות בעלות רמה מקצועית נמוכה, קבוצות של ליגה נמוכה למשל, יכולות להיות מקור לגאוות היחיד, כאשר הוא זוכה להערכה של בני קבוצתו. הקבוצה נותנת לפרט בה תחושה של מסגרת לעשייה בכך שהמחויבות הקבוצתית עוזרת לו להתמיד. מעל הכל מספקת הקבוצה צורך בסיסי שיש לכל בני האדם והוא תחושת השייכות – למשפחה, לחברים לקבוצה או למועדון.

ריצה וענפי ספורט יחידניים נוספים, שאינם מחייבים השתתפות בקבוצה, ממחישים את הצורך האנושי ביתרונות שקבוצה מספקת לפרטים שבה. לראיה, על אף היכולת להשתתף בענפי ספורט אילו ללא קבוצה, אנו רואים כי ספורטאים רבים בוחרים להצטרף לקבוצות כדי להתמיד בפעילות הגופנית. לדוגמא, תופעת קבוצות הריצה, שתפסה תאוצה בשנים האחרונות.

כעת ברור כי לא בדיוק משנה מדוע הצטרפנו לקבוצה
או מה הסיבות שבחרנו בקבוצה זו או אחרת השייכות לקבוצת הספורט מהווה יתרון ותועלת מהפן הגופני, הפסיכולוגי והחברתי. די להתבונן במצב בו אדם זוכה לדחייה מקבוצת ספורט שאליה רצה להשתייך, בין אם הסיבה לכך היא מכסת מקום, יכולתו ורמתו או דחייה חברתית – מדובר בחוויה לא נעימה, כואבת וקשה.

אם הבנתם את החשיבות של קבוצה ואם אתם מכירים בצרכים שקבוצה ממלאת בחייכם, מצאו לכם קבוצה והצטרפו אליה. תיהנו מהיתרונות הרבים שבשייכות ובעונג שבשיפור הכושר והבריאות.


מיכל יערוןמיכל יערון
פסיכולוגית ספורט מהמובילות בארץ קרוב ל- 20 שנה. הובילה את הצד המנטאלי של
כמה מההצלחות הגדולות של הספורט הישראלי, יחידים וקבוצות. מלווה ספורטאים
וספורטאיות בכל הגילאים ובכל הרמות.

הבלוג של מיכל יערן בשוונג- טיפ שבועי

לטיפים נוספים לחץ כאן

תצלום שער ממרוץ עלם – למצולמים אין קשר למאמר



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג