הטיפ השבועי של מיכל: מה, אני מכבי אש?

השבוע התקשר אלי חבר ותיק מעולם הספורט. "אני צריך טובה" הוא התחיל את השיחה, "בן של חברים טובים מתחרה באליפות הארץ השבוע והוא נורא לחוץ, את יכולה לפגוש אותו ולעזור לו?" חייכתי לעצמי חיוך עגום ושאלתי אותו בעדינות, "תגיד, מה? אני מכבי אש?"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

השבוע התקשר אלי חבר ותיק מעולם הספורט. "אני צריך טובה" הוא התחיל את השיחה, "בן של חברים טובים מתחרה באליפות הארץ השבוע והוא נורא לחוץ, את יכולה לפגוש אותו ולעזור לו?" חייכתי לעצמי חיוך עגום ושאלתי אותו בעדינות, "תגיד, מה? אני מכבי אש?"

מאת:מיכל יערון


אני נתקלת בלא מעט בקשות כאלה: "בואי תדברי עם הקבוצה לפני משחק חשוב, תעבירי סדנא חד פעמית יומיים לפני תחרות, תני טיפ למאמן…". מודה, מחד זה מחמיא לי. אנשים בעולם הספורט מאמינים שיש לי יכולות לתקן בזמן קצרצר תקלות עמוקות בעבודתם. הם אולי רואים בי קוסמת, עושה ניסים ואפילו רופאת אלילים לרגעים. נכון, גם כשלי כואב הראש אני לוקחת אקמול. זה עוזר לי תוך כמה דקות ומצבי משתפר. אך אני לא חיה על אקמולים ולא לוקחת אותם במקום לשמור על אורח חיים בריא.

למען ההגינות אני חייבת לציין כי בתחילת דרכי נפלתי לבורות מחממי האגו הללו. רציתי להיות גיבורה ולהציל. הכישלונות בדרך ובעיקר הנסיון הרב לימדו אותי לא להתפתות. כיום אני יודעת שחשוב לבדוק עם מי שפונה אלי האם נכון שתהיה התערבות מקצועית שלי, ולאחר מכן למצוא את הדרך הנכונה כיצד לעשות זאת. הורים הפונים לגבי ילדם, יקבלו ממני הדרכה כיצד להרגיע ולהכיל אותו. מאמן או הנהלה מודאגים, יקבלו הכוונה ויעוץ, ויוכלו להשתמש במערכת היחסים הארוכה שלהם כדי שידעו לתת את האקמול עם כמות המים המתאימה. חשובה לא רק כמות האקמול אלא גם מי ואיך מגישים אותו.

כמעט 20 שנות ניסיון בעולם הספורט הביאו אותי לתובנה כי  מעורבות פסיכולוגית בחייו של ספורטאי או בחייה של קבוצה הם הכרחיים ברוב המקרים. עבודת ליווי נכונה ומקצועית יכולה להיות ההבדל בין נצחון להפסד. בין קבוצה מתפקדת לקבוצה סובלת. בין ספורטאי מתקדם ומאמן מצליח לבין מערכת קשיים קבועה.

יש כיום קבוצות גדולות בעולם וספורטאי ענק שעברו וחוו קשיים, נצחונות, מפלות, גביעים, אליפויות  וכישלונות, וכולם מבינים שהעבודה הפסיכולוגית מהווה כיום חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום של כל קבוצה, מועדון או ספורטאי, בין אם הוא ספורטאי חובב שרוצה להעצים ולשפר, ובין אם מדובר בקבוצה מקצוענית.

צילום: אימג'בנק / Thinkstock

14.5.2012

מיכל יערוןמיכל יערון-  פסיכולוגית קוגניטיבית ופסיכולוגית ספורט. עוסקת בפסיכולוגיית ספורט כ-20 שנה. 
מרכזת לימודי הפסיכולוגיה בבית ספר למאמנים במכון וינגייט ומנהלת הכשרת פסיכולוגים לספורט במכללה האקדמית וינגייט. 
מלווה ספורטאים אולימפיים, ספורטאים מקצוענים בכירים, קבוצות בענפים שונים,
נבחרות לאומיות, מאמנים מכל הענפים וסוללת את דרכם של ספורטאים וספורטאיות
למשחקים האולימפיים ב-2012 ו- 2016.



הטיפ השבועי של מיכל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג