הטיפ השבועי של מיכל: אופטימיות

משקפת הנופלת בשחייה, תקלה טכנית ברכיבה על האופניים או כף רגל שהתעקמה במהלך הריצה. בכל זאת, אנו רואים ספורטאים קמים וממשיכים הלאה אחרי רגעים גדולים וקטנים של כשלון. במרחק איש הברזל, הבלתי צפוי או התקלה, יכולים לבוא מכל דבר ובכל מקום או שלב של התחרות. הטיפ השבועי של מיכל, לקראת ישראמן סמסונג 2012, על אופטימיות וחלקה החשוב בהצלחה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

משקפת הנופלת בשחייה, תקלה טכנית ברכיבה על האופניים או כף רגל שהתעקמה במהלך הריצה. בכל זאת, אנו רואים ספורטאים קמים וממשיכים הלאה אחרי רגעים גדולים וקטנים של כשלון. במרחק איש הברזל, הבלתי צפוי או התקלה, יכולים לבוא מכל דבר ובכל מקום או שלב של התחרות. הטיפ השבועי של מיכל, לקראת ישראמן סמסונג 2012, על אופטימיות וחלקה החשוב בהצלחה

מאת:מיכל יערון


מה מאפשר לאנשים להמשיך ולהאמין בעצמם? להמשיך להאמין שיצליחו ולנסות עוד ועוד? רבים הכישורים שצריך בחיים כדי להתקדם. אחד מהם הוא תכונה נפלאה למחזיק בה ומעורר קנאה באחר. אופטימיות.

אופטימיות היא השקפת עולם הרואה בעולמנו מקום חיובי במהותו. אופטימיסטים מאמינים כי אנשים הם טובים במהותם ומאורעות בחיים הם מבשרי טוב. ההשקפה הנגדית לאופטימיות היא פסימיות.

השקפת עולמם החיובית של האופטימיסטים מובילה אותם למסקנה כי בסופו של יום, הדברים יסתדרו על הצד הטוב יותר. הדוגמה הקלאסית המובאת לעתים קרובות להבחנה בין השקפה אופטימיסטית לפסימיסטית היא זו של "מחצית הכוס המלאה, או הריקה "? האופטימיסטים כמובן יאמרו: "הכוס חצי מלאה" ואילו הפסימיסטים ישיבו: "הכוס חצי ריקה".

יתרה מכך, אופטימיים "אמיתיים" במהותם, יאמינו ביכולתם למלא את הכוס הריקה ולא רק יראו את החצי המלא. ספורטאי אמיתי, זה שיצליח, הוא זה שמאמין ביכולתו לקום ממאורעות לא טובים ומאמין כי העתיד יהיה טוב יותר וכי הוא יכול להצליח יותר.



כדי לשרוד במזג האוויר של ישראמן 2009 אופטימיות הייתה הכרחית (צילום: מוטי קמחי)



מי שנוקט בהשקפת עולם אופטימיסטית כאידאולוגיה, עשוי להסביר התרחשויות העומדות בניגוד לתחזיתו החיובית, בכך שהאופטימיות שלו באותו מקרה לא הייתה במקומה. אך אדם כזה יטען כי אין בכוחם של "אירועים פסימיים" בכדי לערער את השקפתו האופטימית.

בעבודתי עם ספורטאים רבים, פגשתי גם פסימיים, אולם לא פגשתי פסימי שמצליח לאורך זמן. פסימי ישבר מהר מאד, ולא יצליח לעבור תקופות קשות ארוכות. אי אפשר להיות ספורטאי מצליח ללא התחשלות פסיכולוגית דרך תקופות "משבריות". ספורטאים שאין להם את הזיק של האופטימיות עם אמונה וחיוביות גדולה בלב, לא יכולים להתגבר על הקשיים הרבים ולהצליח. יתרה מכך, קריירה המכילה הצלחות רבות אינה ערובה להצלחה עתידית. מי שעל אף כל הקשיים בדרך הצליח לשרוד ולהישאר, הוא זה שיפתח את הכישרון הפסיכולוגי החשוב כל כך להצלחה בספורט. כשרון זה יבנה רק אם יש לך אופטימיות וידיעה כי העתיד טוב יותר.

חייכו והאמינו בעצמכם ובכך שהעתיד צופן לכם דברים טובים, מקסימום תצטרכו להתאכזב ולקוות שוב, ולאופטימיים, תמיד כיף לקוות….

זיו שדה עם חיוך אופטימי בדרך להשלמת ישראמן 2011


מיכל יערוןמיכל יערון
פסיכולוגית ספורט מהמובילות בארץ קרוב ל- 20 שנה. הובילה את הצד המנטאלי של
כמה מההצלחות הגדולות של הספורט הישראלי, יחידים וקבוצות. מלווה ספורטאים
וספורטאיות בכל הגילאים ובכל הרמות.

הבלוג של מיכל יערן בשוונג- טיפ שבועי

לטיפים נוספים לחץ כאן


כל הפרטים על ישראמן סמסונג 2012 – כאן

הרשמה לישראמן סמסונג 2012 כאן


אתר התחרות –
ישראמן סמסונג 2012

מפת מסלול הרכיבה

תאור מסלולי התחרות
 

התדריך

עמוד ישראמן סמסונג בשוונג –כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג