הטיפ השבועי- הכל הכל אני יכול כי זה החופש הגדול

שבוע עבר מאז שיצאו הילדים לחופש ואני עומדת מהצד מלאת געגועים. חופש, חופש גדול, מושג כל כך אהוב על ילדים וספורטאים וכל כך מעורר קשיים אצל הורים ומאמנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


שבוע עבר מאז שיצאו הילדים לחופש ואני עומדת מהצד מלאת געגועים. חופש, חופש גדול, מושג כל כך אהוב על ילדים וספורטאים וכל כך מעורר קשיים אצל הורים ומאמנים

מאת:מיכל יערון


חופש – הכרח קיומי אצל כולנו ומשום מה אנו ממעטים בערכו.

חופש הוא מושג מורכב שעוסקים בו רבות בפילוסופיה ובפסיכולוגיה. ברמה הפשטנית והאינטואיטיבית הוא מתאר מצב של העדר אילוצים ואפשרויות פעולה לא מוגבלות. מצב בו לאדם יש אפשרות לא לעמוד במסגרות, בציפיות, בלוח זמנים, בחובות ועוד… כמעט מנוגד למה שקיים בעולם הספורט. אולם, כדי להצליח "לאבד" את החופש בתור ספורטאי, צריך לדעת להשתמש בו נכון.

ספורטאים בכל ענפי הספורט ובכל הרמות, מנהלים שגרה. כך גם רב האנשים. לא משנה אם היא מלחיצה ודורשנית או קלילה ונינוחה, זו עדין שגרה. כדי שנוכל לקיים אותה אנו צריכים שבתוכה יהיו רגעים "חופשים".

עולם הספורט על פי רב הוא עולם שהשגרה בו היא דורשנית ותובענית. עולם שיש בו יש שחיקה ועייפות נפשית, לצד הנאה מרובה וכיף אמיתי. בגלל העוצמה הגדולה של הספורט חשוב להדגיש את חשיבותו הרבה של הצורך בחופש.


חופש הוא דבר הכרחי לכל אחד
צילום: Evil Erin



החופש, כפי שאני רואה אותו בספורט, הוא חלק מתהליך האימון. חופש אינו הרס או קלקול, חופש הוא צורך בסיסי וצריך להיות שזור בתוך השגרה היומיומית. אם אחר צהרים בשבוע, אם בין תקופה לתקופה ואם בסוף עונת אימונים. חופש הוא הזכות לעצור ולא לעשות את הדבר השגרתי – החופש לבחור לעשות משהו אחר.

מאמנים רבים "פוחדים" מחופש. הן של עצמם והן של הספורטאים שלהם. אצל חלקם רווחת האמונה השגויה ש"ספורטאי אמיתי" לא צריך חופש ואצל אחרים זה הפחד שאם יצא הספורטאי מהשגרה, הוא לא יבחר בה שוב. הם חושבים שהחופש גורם לדברים להתפזר קצת… שהוא לא טוב מבחינה פיזית ופסיכולוגית.

נהפוכו. החופש נותן מרחב נשימה, עוזר לחלץ את השרירים הגופניים והפסיכולוגיים. החופש מעצים את העבודה הקשה ומשפר אותה. חשוב מאוד לא לפחד ממנו, אלא להכיר בחשיבותו ולתת אותו לספורטאים.


הבלוג של מיכל יערן בשוונג- טיפ שבועי

לטיפים נוספים לחץ כאן

אתר לעוף

מיכל יערון
פסיכולוגית ספורט מהמובילות בארץ קרוב ל- 20 שנה. הובילה את הצד
המנטאלי של כמה מההצלחות הגדולות של הספורט הישראלי, יחידים וקבוצות.
מלווה ספורטאים וספורטאיות בכל הגילאים ובכל הרמות
.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג