הטיפים החשובים לרצי המסלול המלא במרתון ירושלים

מדוע חשוב כל כך להקדים? למה בירושלים פתיחה איטית היא אפילו יותר קריטית? מה צריך לדעת לפני שמזנקים ולמה למהר לשמוח אחרי העלייה הקשה האחרונה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

זה אולי ישמע לכם מוזר אבל לפחות לפחות חלק מהמשתתפים שירוצו מרתון בירושלים, ירגישו שזה לא המרתון הכי קשה שהם עשו. ולא, הכוונה היא לא לרצים שפוקדים מרוצים מאתגרים בעולם אלא למרתוניסטים הממוצעים שמשתתפים בטבריה, תל אביב, לפעמים מסלול מהיר בחו"ל. אז אולי המסלול בירושלים יהיה יותר מאתגר עבורם, אבל ברגע שמסתכלים פחות על השעון, חושבים פחות על התוצאה ויותר על ההתנהלות הנכונה בעליות, ויחד עם כל זה נהנים מנוף – אפשר בהחלט לסיים עם חיוך, אבל באמת לסיים עם חיוך ריצה של 42.2 קילומטרים.

תתפלאו, אבל זה יכול להיות פחות קשה ממרתון ללא עליות | צילום: פלאש 90

עוד כתבות בנושא
ניתוח המסלול של מרתון ירושלים 
איך לתכנן אסטרטגית את הריצה במרתון ירושלים? 
כל מה שרציתם לדעת על עליות וירידות במרתון ירושלים

אז כדי לעשות את זה כמו שצריך, הכנו עבורכם מספר טיפים חשובים רגע לפני הזינוק למרתון היפהפה בירושלים.

לתזמן את ההגעה לעיר 

אחד ההבדלים בין המרתונים של ירושלים ותל אביב הוא שבדרך לירושלים בבוקר המרתון אפשר להיתקע גם בכניסה לעיר, ולא רק בקרבת מקום הכינוס. זה משהו שחשוב מאוד לקחת בחשבון. צאו מתוך נקודת הנחה שלבאים מכביש 1 יהיה עומס רגע לפני הכניסה לעיר, ואחרי העומס הזה יתחילו השינויים בתנועה שעלולים לבלבל גם את ה-WAZE שלכם. המסקנה – להקדים, ואפילו בהגזמה. הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להילחץ מפקק וחיפוש חניה. מצד שני צריך לדעת שבירושלים יש אפשרות למצוא חניות קרובות ברחובות הסמוכים לגן סאקר, אבל כדאילהכיר את העיר לפני או להתייעץ עם ירושלמים. עוד אופציה היא להגיע לאחד המקומות המרכזיים בעיר (הר הרצל, אצטדיון טדי) ולעלות משם על שאטלים שיסיעו משתתפים לגן סאקר (כדאי לבדוק פרטים באתר המרתון).


 


לקחת בחשבון עיכובים גם באזור הכינוס  

מתחם הכינוס והסיום של מרתון ירושלים בגן סאקר הוא יפה וחוויתי, אבל בשעות המוקדמות של בוקר מרתון ירושלים הוא גם מאוד לחוץ. בגלל שהזינוקים לחצי המרתון (6:45) והמרתון (7:00) הם קרובים אחד לשני. זהב אומר שלוקח המון זמן להיכנס לשירותים הכימיים, לשתות קפה או אפילו ללכת ברגל מהמתחם ועד לשער הזינוק. עוד סיבה מצוינת להקדים להגיע.

בירושלים, אין כל כך מקום לתקן טעויות של פתיחה מהירה | צילום: פלאש 90

לפתוח לאט 

הטיפ הזה נכון לכל מרתון ולכל מרוץ בכלל, אבל כאן הוא מקבל אפילו משמעות יותר גדולה. במקרים מסוימים, מי שפותח לאט ומבין שעשה וטעות אחרי שני קילומטרים, עוד יכול לתקן אותה ולהאט את הקצב. במרתון ירושלים, אחרי קצת יותר משני קילומטרים כבר פוגשים את העלייה הרצינית הראשונה שהיא אחת הקשות בכל המסלול. מדובר בעלייה שבתוך קמפוס האוניברסיטה בגבעת רם. מי שהגזים עם הקצב בשני הקילומטרים הראשונים עלול להתקשות בה מאוד, מי שלא – פשוט יתייחס אליה כאחת העליות הקשות וידע שלכל עלייה יש סוף. במקרה הזה, בסוף העלייה תזכרו שזו באמת היתה אחת העליות הקשות במסלול ולא יהיו עוד הרבה כמותה.

ללמוד מראש את העליות 

גם במקרה הזה, נכון שבכל מרתון כדאי ללמוד מראש את המסלול ולדעת היכן יש נקודות שעלולות להפתיע, ובמקרה של מרתון ירושלים זה הרבה יותר חשוב. אם תדעו מראש מהם החלקים היותר קשים של הריצה ובכלל איפה ממוקמות העליות הקשות – זה יעזור לכם מאוד. המידע הזה זמין, כולל כמות העליות והאורך שלהן. כל מה שנותר לכם זה להיות מוכנים אליהן נפשית, וכך ליהנות מהנוף המרהיב שימתין לכם בסופה של כל עלייה – בטח בעליות של הר הצופים ושל רחוב ז'בוטינסקי.

לא להיות שאננים אחרי העליה האחרונה 

העלייה האחרונה שתפגשו בקילומטר ה-39 היא העלייה של כובשי קטמון שהיא גם הקשה ביותר במסלול המרתון – גם בגלל השיפוע שלה וגם בגלל שהיא לקראת הסוף. בסופה של עליה זו תהיה ירידה מפנקת. בדיוק בשלב הזה חשוב להיות זהירים ולא לחשוב שברגע זה המרתון נגמר. חשוב לציין ששני הקילומטרים האחרונים שלו, כולל הכניסה לאזור גן סאקר, מתאפיינים בגבעות קטנות שכבר לא מרגישות כל כך קטנות אחרי כל כך זמן על הרגליים ובעיקר כל כך הרבה עליות וירידות. אתם תרגישו אותן היטב, אז קחו את זה בחשבון בירידה שאחרי העלייה האחרונה ואל תתפתו לנסות משהו שתתחרטו עליו אחרי זה.

ללמוד את העליות מראש זה הכי חשוב | צילום: פלאש 90

להכין מראש את תוספי התזונה שלכם 

הג'לים והמשקאות האיזוטונים שיחולקו השנה במרתון ירושלים הם של חברת 32GI. אם אתם מכירים את המוצרים ומשתמשים בהם, זה מה שתקבלו בתחנות הג'לים שיוצבו בסמוך לכמה מתחנות המים. אם לא, זה ממש לא הזמן לנסות ג'לים ואיזוטוני שלא הכרתם. במקרה כזה, חשוב מאוד שתצטיידו בכל תוספי התזונה שאתם צריכים לפי הפרוטוקולים שקבעתם לעצמכם באימונים. במקרים רבים, אנשים שניסו בזמן אמת תוספים שהם לא ניסו באימונים, סבלו מכאבי בטן. אתם בטח לא רוצים שזה יקרה לכם במרתון ירושלים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג