החלומות ניצחו את אי הוודאות

שנת 2011 בספורט הפראולימפי הישראלי התחילה בעיקר עם סימני שאלה והסתיימה בשורה של סימני קריאה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שנת 2011 בספורט הפראולימפי הישראלי התחילה בעיקר עם סימני שאלה והסתיימה בשורה של סימני קריאה

מאת:אברהם תשובה


כל פעולה נובעת בעיקרה משאיפות או מחלומות. כך התחילה שנת 2011 בהתאחדות הישראלית לספורט נכים ובוועד הפראולימפי הישראלי. על שולחן ההנהלה היו אינספור משימות לביצוע וחלום אחד גדול, אך כשנכנסו לפרטים גילו שהקופה ריקה, המצב במשק גרוע ונותני החסות לא תמיד נגישים.


את החשש מקריסת הפעילות ומחיקת החלומות הרגיע היו"ר דני בן אבו, שהוביל את צוות ההתאחדות שלב אחר שלב לביצוע כל המשימות ואפילו להגשמת החלום הגדול של אירוח אליפות אירופה בכדורסל בכיסאות גלגלים.

וכך, בשנה קדם אולימפית שבה יש חשיבות לעמוד בקריטריונים הדרושים כדי להיכלל בסגל הפראולימפי, בזכות מסירות אין קץ של מאמנים, ספורטאים והנהלת ההתאחדות, זכו הדרישות המקצועיות להיענות חיובית, לא מעט בזכות סיוע של ארגון נכי צה"ל, משרד הספורט, הטוטו, וספונסרים מסורים שעל אף קשיי הכלכלה לא הפסיקו את תמיכתם.

התוצאות לא איחרו להגיע. זה התחיל בנבחרת הנשים העיוורות בכדור שער, שצברו הישגים נאים; המשיך בהצלחות של השייטים, שזכו במדליית זהב באליפות העולם; במורן סמואל שרק התחילה לא מזמן לחתור וכבר חזרה לארץ עם מדליית ארד מאליפות העולם. אנחנו לא מספיקים להתפעל מההישגים, ופתאום ידיעות בהולות מבריטניה שמדווחות על הישג מדהים של הטניסאי הצעיר נועם גרשוני, הישראלי הראשון שזוכה בתחרות המאסטרס בטניס בכיסאות גלגלים.

נבחרת הנשים העיוורות בכדור שער,


ותוך כדי הדיווחים מרחבי העולם, מתקיימת בארץ הפעילות הרגילה בענפים השונים ובמשרדי הוועד הפראולימפי, שוברים את הראש איך מקיימים את אליפות אירופה בסל לנכים, הקופה עדיין ריקה, המתקנים בארץ לא הכי מתאימים, המלונות במרכז אינם נגישים לארח עשרות שחקני כדורסל נכים. ובשטח נבחרות הכדורסל שלנו, גברים ונשים, ממשיכות בהכנות לאירוע הבינלאומי הגדול.


הטניסאי הצעיר נועם גרשוני – הישראלי הראשון שזוכה בתחרות המאסטרס בטניס בכיסאות גלגלים


השבועות חולפים ונציגי הוועד האירופי הגיעו לבדוק את ההכנות, נערכה הגרלה ותוכנית המשחקים כבר מוכנה. וכך, כשנשארו כמה חודשים להשלים את ההכנות, גויסו אישים בעלי ניסיון ובשיתוף פעולה פורה עם שרת הספורט, השר לפיתוח הנגב והגליל, הנהלת הטוטו, עיריות עפולה ונצרת, כפר הנוער וגורמים נוספים, נערך בחודש ספטמבר טורניר אליפות אירופה – בישראל!


נכון, לא זכינו באליפות, מותר לספורטאים לפעמים להפסיד, אבל 500 אורחים מחו"ל שהגיעו לאליפות יצאו ממנה עם חוות דעת חיובית על מדינת ישראל – ובימים אלה גם זה משהו…

בשליש האחרון של השנה המשיכה רשת מלונות דן לאמץ את הסגל הפראולימפי, ואירחה אותם ליומיים של גיבוש במלון דן אכדיה. ההתאחדות ניצלה את האירועים לחלק מלגות לספורטאים ולהעניק תשואות לד"ר רפי חרותי, מר אורי חרל"פ, מר אריק פינטו וד"ר שוקי דקל, שסיימו את עבודתם. כל אחד מהם עשה רבות למען ספורט הנכים.

התקופה האחרונה של השנה עמדה בסימן העתירה שהוגשה לבג"ץ, שבה דרשה ההתאחדות שוויון בהקצאות מועצת ההימורים למלגות. בג"ץ המליץ לטוטו להעניק סיוע ראשוני נוסף עד המשחקים בלונדון, ולאחר מכן למצוא דרך ליישם חלוקה שוויונית של ההקצבות.

כך הסתיימה לה שנת 2011, שבמהלכה שאיפות וחלומות התגשמו. על כך אמר הרצל: "אם תרצו, אין זו אגדה".


אברהם תשובה – מלווה את הספורט הפראולימפי כארבעים שנים בכל אמצעי התקשורת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג