הזאטוטים גנבו את ההצגה במרוץ צהלה ה-3

מאות ילדים השתתפו במקצים ל-200 מ’ ול-600 מ’, עבור רבים היתה זו הריצה הראשונה בחייהם. במקצה התחרותי ל-10 ק"מ ניצח מוטי מזרחי, בנשים הגיעה ראשונה, דיליה פקלמן 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מאות ילדים השתתפו במקצים ל-200 מ' ול-600 מ', עבור רבים היתה זו הריצה הראשונה בחייהם. במקצה התחרותי ל-10 ק"מ ניצח מוטי מזרחי, בנשים הגיעה ראשונה, דיליה פקלמן 

מאת:עוז כרמל

כל התמונות והתוצאות ממרוץ צהלה – כאן

למעלה מ-1000 רצים נטלו היום (שבת) חלק במרוץ צהלה ה-3, ביניהם ילדים רבים שהשתתפו במקצים מיוחדים למרחק קצר, והפכו את המרוץ להפנינג צבעוני בקאנטרי צהלה בתל-אביב. הרצים הצעירים מילאו את הכבישים והמדרכות, נחושים להשיג את חבריהם בכל מחיר, במה שנראה היה לפעמים כמיקרו-קוסמוס של עולם המבוגרים: דחיפות, צעקות וקרני שמש אפריל החמימות הלהיטו את הרוחות, והילדים פתחו עם הזינוק בספרינט רצחני, רק כדי לגלות שתש כוחם עוד בטרם עברו את שער הקאנטרי. ההורים ליוו את הילדים בקריאות עידוד נמרצות ותרמו להפנינג הכתום.


מלבד לריצת הילדים, היתה גם תחרות מקצוענית, שאורגנה למופת. רם חזקיה, יו"ר מרכז הספורט צהלה, אמר לשוונג: "זה מרוץ שהתחלנו לפני שלוש שנים. הוא התחיל כיוזמה של בחור מהשכונה בשם אורי קירשנבאום. אימצנו את זה ופיתחנו את המרוץ".


חזקיה: "מקווים רק לסיים, חצי שעה יהיה זמן טוב" / צילום: עוז כרמל

את החסויות הבולטות למרוץ תרמו אינפיניטי, מותג רכבי היוקרה, שהביאו למתחם הקאנטרי רכבי שטח ו-SUV, ו-Under Armour, חברת הלבשת הספורט האמריקאית, שמשקיעה בהחדרת המותג לשוק הישראלי. "בשנה שעברה היו 700 משתתפים והשנה עצרנו את ההרשמה ב-1100 כבר כמה ימים לפני המרוץ", הוסיף חזקיה. "אם לא היינו עוצרים היו כאן עוד כמה מאות. המרוץ היה מאורגן ומסודר בצורה הטובה ביותר בעזרת שוונג, שבט הצופים של השכונה, משמר השכונה וכל עובדי מועדון הספורט בניצוחו של צביקה רון מנכ"ל הקאנטרי, שעשה פה ימים ולילות", פירגן היו"ר לעוזריו.

את המקצה התחרותי ל-10 ק"מ ניצח מוטי מזרחי מקבוצת הריצה אקטיביו שהקים, בזמן של 33:25 דק'.

מזרחי אמר לשוונג: "אני מאמן ריצות ויש לי קבוצת ריצה ובנוסף אני גם מטפל ברפואה משלימה. המסלול היה קשה, מרוץ שטח עם עליות וירידות חול, אבל היה כיף ומאורגן כמו שצריך, היו סימונים בכל פניה והמוביל היה מקצועי ולא השאיר לי אבק מאחור". דרור מנור סיים שני והקדים את הלל זוהר.

בין הנשים סיימה ראשונה דיליה פקלמן, שקבעה 44:23 דק' ותהנה כמו מזרחי מסכום הזכייה בפרס הראשון: 1500 ₪.  

 

 
מוטי מזרחי מנצח המרוץ / צילום: עוז כרמל

סיפורי משתתפים

אליסה וקים כץ, שתי אחיות צעירות מתל-אביב, רצו את המקצה ל-5 ק"מ יחד עם אביהם, עומרי, "אנחנו עושים הליכות כבר הרבה שנים, אבל בחודש האחרון התחלנו גם לרוץ כדי להתכונן". "אנחנו פצועים וחולים", הוסיף בחיוך, "מקווים רק לסיים, חצי שעה יהיה זמן טוב," מספר האב.

סיוון אורבך הצעירה ואביה אסא ממושב עין-איילה שבחוף הכרמל, רצו את המקצה ל-2.5 ק"מ, "הלכתי עם אבא לכמה ריצות בבוקר, אז אני מכירה את המרחק. אנסה לשמור כוח, אבל אני מעדיפה ספרינטים. בשנה שעברה הגעתי למקום שני, אבל זה היה בגלל שהמון ילדים עשו קיצור דרך בטעות ופסלו אותם אחר כך," סיפרה סיוון.

"אני מתחרה כבר חמש שנים במרוצים כאלה," מספרת שרית חממי, ממושב כוכב מיכאל שסמוך לאשקלון, לפני הזינוק במקצה ל-5 ק"מ, "ישנתי טוב וקמתי ב-5:00 בבוקר, אבל הספקתי לשתות רק קפה. אני רוצה לרדת את ה-22 דקות בריצה". כשפגשתי אותה בתום הריצה, הודיעה בשמחה על זמנה: 21 דקות.
 


השר יצחק הרצוג שומר על הכושר / צילום: עוז כרמל

בין הרצים בלט גם שר הרווחה יצחק בוז'י הרצוג, שהשתתף במקצה ל-5 ק"מ והפגין כושר לא רע. אשתו של השר, מיכל, השתתפה בצעדה העממית. כל המשתתפים במרוץ התחרותי קיבלו מדליות וחולצות מנדפות זיעה. בתום הריצות התקיימו מופעי ג'אגלינג ומשחקי מים בבריכת הקאנטרי בצהלה.

גברים 10 ק"מ:
1. מוטי מזרחי 33:25 דק'
2. מנור דרור 34:33 דק'
3. הלל זוהר 36:03 דק'

נשים 10 ק"מ:
1. דיליה פקלמן 44:23 דק'
2. שרי בשי 44:49 דק'
3. אברין אלונה 45:29 דק'

תוצאות מלאות כאן
כל התמונות ממרוץ צהלה – כאן

תמונות נוספות:



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג