ההשפעה של תוסף תזונתי על יכולת אירובית

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:מתורגם


ההשפעה של תוסף תזונתי המורכב מפחמימות וחלבון על יכולת אירובית בזמן מאמץ


J.L. Ivy, P.T. Res, R.C. Sprague, M.O. Widzer
התפרסם בירחון International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism. Vol.13 no.3 sep 2003

נמצא שהעלאת ריכוז גלוקוז ואינסולין בפלסמה, בזמן פעילות ארוכת טווח בקצבים משתנים, ע"י צריכת פחמימות, קשורה לשימור מאגרי גליקוגן בשריר, ועליה ביכולת האירובית.

יתרה מכך, הוספה של חלבון לפחמימות מקדמת את תגובת האינסולין לפחמימות.

מטרת המחקר הייתה לחקור את השפעת הפחמימות, הוספת חלבון מי הגבינה לפחמימות, או פלסיבו שאינו מכיל חלבון או פחמימות, על יכולת אירובית במאמץ.

תשעה רוכבים מאומנים תרגלו רכיבה על אופניים בשלוש הזדמנויות שונות ב- 45% או 75% מיכולת צריכת חמצן מירבית (צח"מ) במשך 3 שעות. בתום שלוש השעות הרוכבים התבקשו לרכב ב- 85% מהצח"מ עד תשישות. כל 20 דקות, הרוכבים צרכו 200 סמ"ק של משקה פלסיבו או משקה עם 7.75% פחמימות או משקה 7.75% פחמימות עם 1.94% חלבון (1:3). בחירת המשקה לרוכבים נעשתה באקראיות.

משקה הפלסיבו אפשר בממוצע 12.7 דקות פעילות עד הגעה לתשישות, משקה הפחמימות אפשר בממוצע 19.7 דקות פעילות עד הגעה לתשישות ומשקה הפחמימות עם החלבון אפשר בממוצע 26.9 דקות פעילות עד השעה לתשישות. רמות הגלוקוז והאינסולין בדם היו באופן משמעותי יותר גבוהות בטיפול של הפחמימות או הפחמימות עם החלבון לעומת הפלסיבו. לא היה הבדל משמעותי בין הפחמימות לפחמימות עם החלבון.

לסיכום: נמצא שהוספת חלבון לפחמימות במשקה תרם באופן משמעותי להגברת היכולת האירובית מעבר למה שנמצא בצריכת פחמימות בלבד או במשקה שאינו מכיל פחמימות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג