הדיון אפילו לא החל- מרוץ ההצדעה יתקיים

משטרת ישראל מנעה דיון בבג"ץ כשהודיע לעותרים על חזרתה מסרובה לקיומו של מרוץ ההצדעה לצה"ל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


משטרת ישראל מנעה דיון בבג"ץ כשהודיע לעותרים על חזרתה מסרובה לקיומו של מרוץ ההצדעה לצה"ל

מאת:יאיר בן עמי


בעוד שבוע, ייתכן כי אפילו פחות, אפשר יהיה להביט על שרשרת האירועים שהובילו למרוץ ההצדעה לצה"ל ולצחוק. עבור איגוד האתלטיקה, עיריית טבריה ובעיקר עבור רצים רבים הבדיחה תהיה עצובה אבל יש לי הרגשה כי במשטרת ישראל יהיה מי שיתגלגל מצחוק. אמש התבשרנו כי המשטרה, שוב, סירבה לאשר את מרוץ ההצדעה לצה"ל. ראשי איגוד האתלטיקה הישראלית מחו. ראש עיריית טבריה התערב. המשטרה, כהרגלה, בשלה.

כשהיא אומרת לא, מי יודע, למה היא מתכוונת?
אז בצר להם, הגישו פרנסי העיר טבריה בג"ץ, כנגד סירובה של משטרת ישראל. כל זאת כדי שהמרוץ יתקיים כפי שביקשו, אושר להם, בוטל להם, אושר ושוב בוטל, לא לפני שהוזז וחזר ושוב בוטל.מי בכלל זוכר? הבוקר התייצבו בבג"ץ, עם העתירה, נציגי עיריית טבריה. אולי נציגים מאיגוד האתלטיקה באו גם וגם נציגי המשטרה גם הם יתייצבו. אך האחרונים באו רק כדי לומר כי הם מוותרים והמסלול יאושר. החגיגה תתקיים המשטרה תחסום את הכבישים ובא לציון, או לטבריה, מינימום למרתון, הגואל.

דומה כי איזו הלצה נשלחה לבית הדין הגבוה לצדק של מדינת ישראל. הלצה חובשת כובע כחול ופנס מהבהב. הבג"ץ הוגש ונציגי המשטרה, כנגדה הוגשה העתירה לבג"ץ, באו כאותו ילד קטן הנתקל בכוח נגדי ב]פעם הראשונה ולפתע מבין כי הסכסוך אליו נכנס גדול על מידותיו. כמעט והייתי מסוגל לשמוע מישהו אומר שם: סתאאאאאאםםםםם, צחוקים חבר'ה, עזבו בג"ץ, למה אתם כבדים? בואו נשוב אל מגרש המשחקים יש לנו עוד כמה ימים לבצע שינויים.

מרתון טבריה מחכים לזינוק
מרתון טבריה מחכים לזינוק


מה שנותר ללמוד מהשבוע הזה, כדאי שישננו
, בעיקרבמסדרונות איגוד האופניים הישראלי. מרוצי אופניים מבטלת, משטרת ישראל, כמהירות שסמל מחלקה מבטל ניקיון קנה בנשקו של טירון בן יומו. למען הדיוק המשטרה לא מבטלת היא סתם מתעמרת בדרישות כספיות בלתי הגיוניות. אז עכשיו למדנו, כי יש מוצא, לתרבות הפנאי בארץ זבת. לא על הקרבון לבדו אלא בג"ץ יבוא לעזרו.

אז על פי הודעת דובר איגוד האתלטיקה המרוץ יתקיים
גם יתקיים ומי שכבר התייאש, מהביטולים והחזרות, יוכל רק לקוות כי הייתה זו הבדיחה האחרונה. בכל זאת נותרה אך במעט מהיממה עד לזינוק. רק שביממה האחרונה זה כבר בוטל והוחזר אז איני בטוח שימצא איזה סוכן אשר יחתום על תעודה כי קיומו של המרוץ בטוח.

להלן עיקרי הודעת דובר איגוד האתלטיקה מיום 3.1.2011 (התאריך מצויין לטובת המתקשים לעקוב אחרי השינויים)
:
רגע לפני כניסתם של נציגי הוועדה המארגנת של מרתון טבריה ונציגי משטרת ישראל לדיון שנקבע ב-11:30 בבג"צ, בעקבות העתירה שהגישה עיריית טבריה נגד משטרת ישראל, הודיעו נציגי המשטרה כי הם חוזרים בהם מהתנגדותם לקיום המירוץ על-פי התוואי החדש והצדדים כלל לא נכנסו לדיון. כזכור, אחרי ההתנגדות הראשונית של המשטרה לסגור את אותו קטע כביש יומיים ברציפות (הן למירוץ ל-10 ק"מ והן למרתון יום לאחר מכן), הוועדה המארגנת הציעה תוואי מסלול שונה כחלופה, אותו מדדה וסימנה בשבוע שעבר. לאחר שמשטרת טבריה החליטה בסוף השבוע לא לאשר זאת, החליטה עיריית טבריה להגיש עתירה נגד המשטרה ומפקד המחוז הצפוני לבג"צ, וכאמור, המשטרה החליטה אפילו לא להיכנס לדיון ולחזור בה מההתנגדות. משמעות הדבר היא שמירוץ ההצדעה לצה"ל ל-10 ק"מ יתקיים בעוד יומיים, יום רביעי, 5.1.2011, ויוזנק בשעה 15:00 מנקודת הזינוק ברח' הגליל, צפונה דרך כביש 90 לכיוון המושבה מגדל, ולאחר כ-5 ק"מ יסתובבו ויחזרו לנקודת הסיום המסורתית, מול מלון לאונרדו קלאב. בעקבות החלטת משטרת ישראל אמר ראש עיריית טבריה, זוהר עובד: "אני שמח שבסופו של דבר הבינו במשטרה את חשיבות המירוץ במסגרת אירועי מרתון טבריה הבינלאומי ה-34 והשכל הישר ניצח. לא חיפשנו מלחמות. כעת נותר לכולם לבוא למרתון בטבריה ולהינות מחווית ספורט של פעם בשנה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג