הארק קור: איך נערכים לישראמן גרמין קר במיוחד?

השנה בשלב הרכיבה בתחרות איש הברזל של ישראמן גרמין, אנו צופים שיהיה קר בהרי אילת ואפילו קר מאוד, ראיינו את אשת הברזל המקצוענית נינה פקרמן בנושא ויש לה 8 חוקים שאתם חייבים לאמץ לקראת התחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לא מספיק שישראמן גרמין היא אחת התחרויות הקשות שאפשר לדמיין, עושה רושם שהמשתתפים ביום שישי הקרוב, יאלצו להתמודד עם מזג אוויר קר מהרגיל, במיוחד בקטע הרכיבה בהרי אילת. שיהיה ברור, תמיד קר בהרי אילת בתחרות הזאת, אך התחזית אומרת שככל הנראה יום שישי הקרוב יזכיר יותר את התחרות של 2012 מאשר את התחרות של 2015. כדי לדעת איך מתמודדים עם זה ולקבל טיפים יצירתיים פנינו לנינה פקרמן, שהשתתפה 7 פעמים ברציפות בתחרות הזאת בין השנים 2009-2015 ומכירה מצוין את מזג האוויר בכל מקום על המסלול ובכל שעה.

ישראמן נגב

בנוסף להכל, גם קור? | צילום: ניר עמוס

הטיפים שאתם חייבים לשנן לפני הזינוק:

1. לדאוג לחימום כפות הרגליים לפני הזינוק 

"אמנם מי הים יהיו חמימים ונעימים, אבל חשוב לדעת שהקרקע תהיה מאוד קרה", מסבירה פקרמן: "לכן אני ממליצה לגרוב גרביים עבים שאפשר לזרוק לפני הכניסה למים בזינוק או להשאיר למלווה. אם לא גרביים אז כפכפים אבל המטרה להישאר אתם כמה שיותר עד לזינוק כדי שהרגליים לא יתקררו". 

2. לדאוג שהאוכל יהיה מוכן לשליפה מהירה 

קטע הרכיבה הוא הארוך ביותר בתחרות למרחק איש ברזל וזה גגם הקטע שבו חשוב להזין את הגוף באוכל מוצק, כי הרבה יותר נוח לעכל בתנוחת רכיבה מאשר בריצה. בדיוק בגלל זה המתחרים ממלאים את חולצת הרכיבה שלהם במאכלים שונים. "מי שמתכוון להתחרות עם מעיל צריך לדעת שמאוד קשה להוציא את האוכל ככה", מסבירה פקרמן ומוסיפה: "כשהידיים קפואות קשה מאוד להכניס יד מתחת למעיל ולהתעסק עם הכיסים. זו הסיבה שאני מעדיפה ללבוש חולצה טרמית מתחת לחולצת רכיבה, ולא ללבוש מעיל. בנוסף, חשוב מאוד שהאוכל בתוך השקיות יהיה מוכן לשליפה מהירה. לא לקשור את השקיות, כי אי אפשר יהיה לפתוח אותן כשהידיים קפואות". 

3. לוודא מראש שלא לוקחים אוכל שקופא 

גם אם כבר חשבתם על סוגי החטיפים שתרצו לקחת אתכם, בעיקר לרכיבה, כדאי שתבצעו תחקיר קטן עם ספורטאים מנוסים או מאמנים כדי לדעת איך המוצרים האלה נראים, או יותר נכון למה הם הופכים במזג אוויר קר במיוחד. "צריך לשים לזה לב, כי יש סוגי חטיפים שבמזג אוויר קר הופכים לסוג של אבן", מסבירה פקרמן. "לעומת זאת יש מוצרים שנשארים במצבם המקורי ואפשר לאכול אותם. כדאי מאוד לבדוק מראש את הדברים האלה ולנסות את המאכלים בהתאם". 

4. חולצת גלישה מתחת לחליפת השחייה

אחת ההתלבטויות הגדולות של המתחרים היא מה לובשים מתחת לחליפת השחייה, והמתחרים היותר מהירים ירצו כמובן לבזבז כמה שפחות זמן בהחלפה לאופניים. בכל מקרה, הטיפים של נינה פקרמן מיועדים למי שחשוב לו יותר להרגיש טוב ולא לקפוא ובניין הלבוש מתחת לחליפה היא אומרת: "אני ממליצה על מכנסי טריאתלון ולמעלה חולצת גלישה ארוכה שהיא גם מחממת בהתחלה וגם מונעת שפשפות. כמובן שצריך לנסות אותה לפני ולא רק בתחרות. אחרי היציאה מהמים אפשר ללבוש על מכנסי הטריאתלון מכנסי רכיבה, ובמקום חולצת הגלישה ללבוש חולצה טרמית ועליה חולצת רכיבה. 

ישראמן נגב

צריך לחשוב טוב על בגדי הרכיבה | צילום: ניר עמוס

5. לא לשחות עם גרבי לחץ 

הרבה אנשים אוהבים להתחרות עם גרבי לחץ (קומפרשן) ואי אפשר להתווכח עם חכמת ההמונים, אבל מבחינתה של נינה פקרמן כדאי מאוד להשאיר אותם בצד עד אחרי השחיה. "במצב מאוזן הגרביים האלה עלולים לגרום להתכווצויות ולכן אני ממש לא ממליצה על שחיה אתם", היא אומרת. 

6. כיסוי ידיים ברכיבה 

כל מי שהתאמן בקור יודע שאחד האיברים שהכי חשוב לכסות הוא קצות האצבעות. מצד שני, בתחרות שבה אנחנו צריכים להזין את עצמנו לא מעט בשלב הרכיבה, חשוב לא פחות לדאוג שכפות הידיים שלנו לא יהיו מוגבלות. הטיפ של נינה פקרמן: "קודם כל צריך לבדוק מראש אם אתם מסוגלים לבצע את כל הפעולות שתצטרכו לעשות עם הכפפות שאתם אתם מתכוונים לרכב. לי קשה לתפקד עם כפפות עבות ופעם אפילו תפרתי לכפפות דקות רק את החלק של האצבעות מכפפות עבות. בכל מקרה, אפשר לנסות לשים כפפות ניילון חד פעמיות על כפפות הרכיבה. בתחילת הרכיבה זה יעזור מאוד נגד הרוח ונגד הקור בקצות האצבעות. לאחר מכן אפשר לזרוק אותן. מה שהכי חשוב מבחינתי, מי שמתקשה לאכול עם הכפפות, שיעצור ויאכל, גם אם זה יעלה לו בכמה דקות.

7. נעילה מהירה של נעלי הריצה 

שטח ההחלפה השני בנטפים (T2) הוא מקום קר מאוד, ועלול להיות קר עבור המתחרים גם אחרי 90 או 180 קילומטרים של רכיבה. תופעה שעלולה לקרות במזג אוויר קר כשהגוף כבר מותש היא קושי בקשירת השרוכים של נעלי הריצה. בלי שום קשר, מי שרוצה לחסוך כמה שיותר זמן בשטח ההחלפה ירצה לעשות את זה כמה שיותר מהר. הטיפ של נינה פקרמן: "אפשר להחליף את השרוכים בנעליים לשרוכי גומי, או פשוט להביא כף לנעליים ואז דאוגים מראש לנעליים עם שרוכים קשורים ומכניסים את הרגליים בעזרת הכף. זה יכול להיראות מוזר, אבל אם זה עוזר אז מה איכפת לי?"

תחנת החלפה תיקים ישראמן 2015 צילום: ניר עמוס

והכי חשוב, לא לשכוח כלום בתיקים | צילום: צלמי שוונג

8. מה לובשים לריצה? 

המתחרים צריכים לקחת בחשבון שגם אם בשעות לפני הצהריים הטמפרטורות עולות, בשעות אחר הצהריים הן יורדות מהר והקור המדברי חוזר להכות. נינה פקרמן מסבירה: "כולם ירגישו שוב את הקור הזה לקראת השקיעה. לכן אני ממליצה להפקיד מראש בגדי ריצה חמים יותר כמו חולצה ארוכה או מעיל בנקודה הרשמית של הצרכים המיוחדים". עבור מתחרי הישראמן המלא יש שתי נקודות במסלול שבהם אפשר להפקיד ציוד לצרכים מיוחדים, האחת אחרי 90 ק"מ של רכיבה והשנייה בכיכר מרידיאן (תחנת MYWAY) שבה חולפים הרצים מספר פעמים במהלך המרתון.  



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג