האם טריאתלון עמק הירדן בסכנת ביטול?

כמעט מדי שנה וכמעט לפני כל תחרות טריאתלון ואופניים יש שמועות על סיכוי לביטולן בגלל דרישות כספיות גבוהות. הפעם השמועה היא על דרישת תשלום של 20,000 שקלים מצד המועצה האזורית עמק הירדן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כמעט מדי שנה וכמעט לפני כל תחרות טריאתלון ואופניים יש שמועות על סיכוי לביטולן בגלל דרישות כספיות גבוהות. הפעם השמועה היא על דרישת תשלום של 20,000 שקלים מצד המועצה האזורית עמק הירדן

מאת:יאיר בן עמי


השמועות שנפוצו ביממה האחרונה מציגות תמונה המוזרה ולא ברורה. לפי דברים שאמר גיורא אסתרי, ראש מחלקת הספורט במועצה אזורית עמק הירדן, זהו סכום הנדרש מהאיגוד לטובת קיום כלל התחרות והוא כולל את כח השיטור לסגירות הכבישים, הסירות המלוות בקטע השחייה וכל המתקנים. בעבר דובר על סכומים הגבוהים במאות אחוזים כתשלום למשטרה בלבד ורק עבור רק לסגירת הכבישים.

לשוונג מסר אסתרי: "לא שמעתי כלום. פרט למה שאתה אמרת. אם אתה יודע משהו ממישהו באיגוד אוכל לברר ולהגיב. בינתיים על פי ידיעתי ועל פי ההכנות שלנו הכל כרגיל".

גורם באיגוד הטריאתלון מסר לשוונג כי עמק הירדן היא הגוף היחיד אשר לא מביא כסף לארגון תחרות הנערכת אצלו ולהבדיל משאר המועצות האזוריות והעיריות. בנוסף נמסר לשוונג כי למרות דבריו של אסתרי, כי אותם 20,000 שקלים מכסים את כח השיטור ושאר ההוצאות הרי שבפועל נדרש האיגוד לשלם לכח המשטרה שיחסום את הצירים ולעוד גופים הקשורים לתחרות. "רק לסגירת החוף אנו נדרשים לשלם 11,000 שקלים" אמר גורם בכיר באיגוד.

על טענה זו אמר אסתרי: "כאשר התחרות של הרשות היא מתוקצבת על ידי מנהל הספורט כאן התחרות היא של האיגוד כלומר התקציב נכנס לאיגוד. בנוסף לכך אני מעמיד לטובת התחרות את צוות המחלקה במשך 4-5 ימים ונותן לאיגוד אירוע איכותי ברמה הגבוהה ביותר.הם יודעים זאת. זה מוסכם כל שנה והוסכם גם השנה. לא ראיתי אנשים בתחרויות כאן שעובדים בחינם. שופטים, מצילים, רוכבי אופנועים, סדרנים ואפילו מנכ"ל האיגוד".

טריאתלון עמק הירדן כמו מרוץ כפר סבא (אשר ייערך בשבת הקרובה) הוא ע"ש זיו בלאלי שנפל במלחמת לבנון השנייה. אלי בלאלי, אביו של זיו ז"ל, אמר: "אני מודע לבעיה תקציבית, דיברו איתי ועודכנתי בהכל אבל עד כמה שידוע לי התחרות מתקיימת ואין סכנת ביטול".

מספר גורמים הקשורים לנושא, אליהם פנה שוונג, לא יכלו או לא רצו להעביר תגובות. חלקם הבטיחו להשיב תוך כמה ימים, חלקם התעלמו מהפניות וחלקם אמרו דברים לציטוט אך לא בשמם.

טריאתלון עמק הירדן אמור להוות את אליפות ישראל במרחקים ארוכים. במשך שנים רבות הוא התקיים בשבת הראשונה של חודש מאי. עקב שיקולים רבים הוא הוקדם לשבת האחרונה של חודש מרץ. בשנתיים האחרונות הדבר יוצר התנגשות עם מרתון תל אביב הנערך יום קודם. למרות זאת מגיעים לתחרות כאלף משתתפים אך יש הגורסים כי אילולא ההתנגשות היו מגיעים לעמק הירדן מספר כפול של מתחרים.

מנהל התחרות, אריה לנדסמן, אמר לשוונג כי מצידו הוא מכין את התחרות ולא מעורב בשאר הדברים.

נכון לעכשיו,לאחר שיחות עם גורמים מעורבים שרצו או לא רצו להזדהות וחלקם אמרו דברים שלא לציטוט, נראה כי התחרות תתקיים כרגיל וסכנת הביטול אינה ממשית.

שוונג נמצא בקשר עם כל הגורמים. במידה ויהיו עדכונים,או שינויים הם יובאו בימים הקרובים.

8.3.2012


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג