האם איימרו עלמיה ינצח במרתון טבריה?

אליפות ישראל ה-42 במרתון תתקיים ביום שישי ובורסת ההימורים עובדת כרגע שעות נוספות. אל הרצים הישראלים הבכירים יצטרפו ארבעה מכתיבי קצב מקצועיים מאתיופיה במטרה להכתיב קצב קריטריון לאליפות העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליפות ישראל ה-42 במרתון שתתקיים ביום שישי תכלול שלושה מקצים ובהם: מרתון, חצי מרתון ומקצה ל-10 ק"מ. במקצה המרתון צפויים להשתתף כשבעה רצים ישראליים בכירים: אגזה גואדה (2:18:54 שע') שייצג את ישראל בריצת המרתון במשחקי ריו 2016, איימרו עלמיה (2:19:55 שע') שנחשב למועמד בכיר לניצחון ולקביעת הקריטריון לאליפות העולם 2019 בדוחא (2:16:00 שע'), מלקאם ג'מבר (2:20:26 שע'), גיזאצ'ו פנטה (2:44:13 שע'), אמיר רמון (2:27:50 שע') ובריהון וובה (2:17:17 שע'), דניאל מולושט ואדם מובארק מהסמטה דרום ת"א שעבור שניהם יהיה זה מרתון הבכורה.

איימרו עלמיה מרוץ אייל 2015 צילום: ניר עמוס

ילוו אותו ארבעה מכתיבי קצב מקצועיים. איימרו עלמיה | צילום: ניר עמוס

עוד כתבות לקראת מרתון טבריה
כל מה שרציתם לדעת על תוואי המסלול של מרתון טבריה
תכנית תזונה למרתון ולחצי מרתון
ספורטאית השבוע של שוונג לקראת מרתון טבריה

לפי שיאו האישי והלאומי בריצת 10,000 מ' (28:09.42 שע'), איימרו עלמיה אמור לקבוע תוצאה איכותית ביותר, כלומר מתחת ל-2:14:00 שע', אבל אם היינו מציינים זאת לפני כחצי שנה, זה היה נראה מופרך, שכן מאז שקבע ב-2003 איילה סטאין 2:14:21 ש' בונציה, לא הצליח שום רץ, כולל כאלו שעשו תוצאות טובות בהרבה מאלו של סטאין ב-10,000 מ', להתקרב לתוצאה שלו במרתון. אבל אז, כזכור, מארו טפרי עשה זאת באליפות אירופה בברלין, ולאחר מכן, לפני פחות מחודשיים, גירמה אמרה מהפועל אורן השרון עשה זאת שוב בולנסיה. אין ספק שביכולתו של עלמיה לקבוע תוצאות זהות ואף טובות מאלו שקבעו טפרי ואמרה, אבל במרתון קשה בהרבה לצפות תוצאות מראש. הכל תלוי בכל כך הרבה משתנים שדי אם נציין את מזג האוויר, אופי המסלול, ריצת סולו או ריצה עם מכתיבי קצב שעומדים היטב במשימתם ועוד, כדי שנבין את מה שאומר גזצ'או יוסף, מאמנם של עלמיה וג'מבר ובעצמו רץ מרתון בעבר, ונבין את הזהירות בה הוא נוהג. "המטרה שלהם היא לרדת מ-2:16:00".

בין הנשים שתי הרצות הבולטות הן מינטאמר ביקאיה (2:53:24 שע') וביטי דויטש שזכתה בתחילת דצמבר בתואר אלופת ישראל בחצי מרתון בעמק המעיינות ותנסה עתה לשדרג את כמות התארים שלה ולהיות גם אלופת ישראל במרתון.

מכתיבי קצב מקצועיים

ארבעה רצים מאתיופיה ינסו לסייע לשניים להשיג את המטרה. השנה לא נראה אמנם במרתון כוכבים, אבל הרביעייה שתשתתף מגיעה למטרה אחת – למשוך את עלמיה וג'מבר בקצב הנכון לתוצאה הרצויה. איטאיו טגנה בנטדיל רץ לפני מספר ימים ריצת 30 ק"מ בתנאי גובה בזמן של 1:33 שע' שזה שווה ערך לתוצאה בסביבות 2:13-2:14 שע' למרתון. רובי לגסה ג'ופר רץ חצי מרתון ב-1:04:42 שע', טסמה אלמו רץ גם הוא 30 ק"מ לפני ימים אחדים בגובה בזמן 1:37 שע' שזה שווה ערך ל-2:16 שע' במרתון, והרץ הרביעי, טירונה צ'לאצ'ו אסמן, קבע לאחרונה תוצאות שוות ערך לכ-2:12-2:13 שע' במרתון. שוב, הכל כמובן על הנייר, והניסיון מלמד שמרתון לא מתפתח תמיד כפי שמצפים, אולם השנה החשיבות שעמדה לנגד עיניי אנשי המקצוע היתה הכתבת קצב מקצועית לרצים הישראלים הבכירים ולא לקביעת שיא מסלול.

צילום עמוד הבית: טיבור יגר




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג