האם איגוד האתלטיקה ומרתון טבריה נפרדים?

 האיגוד האתלטיקה הוציא הודעה כי החליט שלא לארגן את מרתון טבריה בשנת 2012. הסיבה הרשמית - קיצוצים בתקציב האיגוד. בעיריית טבריה הרבה פחות נחרצים, בקשר לפרידה. למערכת שוונג נודע כי הודעה זו מקדימה פגישה שתכריע בנושא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


 האיגוד האתלטיקה הוציא הודעה כי החליט שלא לארגן את מרתון טבריה בשנת 2012. הסיבה הרשמית – קיצוצים בתקציב האיגוד. בעיריית טבריה הרבה פחות נחרצים, בקשר לפרידה. למערכת שוונג נודע כי הודעה זו מקדימה פגישה שתכריע בנושא

מאת:מערכת שוונג


בשבועות האחרונים הודיע איגוד האתלטיקה על ביטול ליגת הקדטים, אליפות ישראל בריצת הרים ואתמול, יום רביעי 1 ביוני, העביר הודעה רשמית על הפסקת אירגון מרתון טבריה. דווקא לאחר הפכיתו למרתון גדול, הן מבחינת מספר המשתתפים והן בתוצאות האיכותיות שהושגו, החליטו ראשי האיגוד להודיע על פרידתו ממרתון טבריה. איגוד האתלטיקה מארגן את המרוץ משנת 1977 ובמשך 34 שנים והוא מהווה את אליפות ישראל במרתון. בשנים הרלוונטיות מהווה המרתון של טבריה כקריטריון למשחקים האולימפיים ואליפיות העולם. בשנים האחרונות הגדילה, עיריית טבריה, את התמיכה במרתון ובזכות התקציבים שהוקצו הגיעו למרוץ רצים ברמה גבוהה אשר מיצבו את המרתון כאיכותי ברמת התוצאות. מספר המשתתפים, אשר חצה את גבול ה- 1400 הרצים, העיד גם הוא על הדרך הטובה עליו עלה המרתון. במרתון האחרון, בינואר 2011, קבעה עיריית טבריה יחד עם איגוד האתלטיקה, תקדים בקיומם של אירועי ספורט בישראל כאשר לקחה את הדרישות הכספיות של המשטרה לבג"ץ. בעקבות המהלך הצליחו למנוע מהמשטרה לגבות תשלום גבוה על סגירת הכבישים הן במרתון עצמו והן במרוץ ה- 10 ק"מ הנערך ערב המרתון.


זינוק מרתון טבריה 2011, האחרון באירגון איגוד האתלטיקה?

עוד לא סופי


בשיחות, עם גורמים שונים, מתברר כי הפרידה של איגוד האתלטיקה ממרתון טבריה, אינה סופית כלל. פגישה בין שרת הספורט,לימור לבנת, ראשי איגוד האתלטיקה וגורמים נוספים, נקבעה לתאריך לא ידוע ועד אז הפרידה של איגוד האתלטיקה מהמרתון אינה סופית. במחלקת הספורט של עיריית טבריה לא הכחישו או אישרו כי, בעקבות הידיעה על הפרידה מאיגוד האתלטיקה, הם קיבלו פניות מגופים פרטיים. ראש מחלקת הספורט בעיריית טבריה, דורון אמיר, לא הסכים להתייחס בהרחבה לנושא וציין כי (עד לפגישה עם שרת הספורט): "זה לא רלוונטי" כשכוונתו לכל עיסוק בנושא. מצידה של עיריית טבריה הפרידה אינה מוחלטת וסופית.

מדובר עיריית טבריה נמסר: "עיריית טבריה תשב בשבוע הבא עם איגוד האתלטיקה, על מנת לבנות מתווה אותו יגישו יחדיו למשרד הספורט, לפיו קיים צורך וישנה חשיבות רבה בהמשך קיומו של מרתון טבריה הבינלאומי היחיד בישראל המהווה קריטריונים לאליפויות העולם ואירופה וכן למשחקים האולימפיים. בעיריית טבריה סמוכים ובטוחים כי יימצא הפתרון גם ע"י משרד הספורט להמשך המסורת המבורכת, ארוכת השנים, המביאה כבוד גם למדינת ישראל".

מהתגובה של עיריית טבריה, ברור, כי ההודעה שיצאה מאיגוד האתלטיקה אינה מעידה כי אין השלמה בפרידה ממרתון טבריה. הנושא עדיין בטיפול האיגוד ורחוק מלהסתיים. 

קהילת הריצה הישראלית הגיבה בתדהמה על ההודעה של איגוד האתלטיקה. זהבה שמואלי, אחת הדמויות המזוהות עם המרתון אמרה לשוונג: "אני בהלם,השתתפתי מהמרתון הראשון בשנת 1977, כרצה או מאמנת, אני מכירה כל פיסת מסלול, אני מאמינה כי בסופו של דבר המרתון יתקיים. הוא כל כך יפה ואיכותי, איני מאמינה כי הוא לא ימשיך להתקיים". 

באיגוד האתלטיקה חזרו והדגישו כי הפרידה של האיגוד מהמרתון היא סופית. ז'ק כהן, מנכ"ל איגוד האתלטיקה,אמר: "החלטת איגוד האתלטיקה היא סופית. אין לנו שום מידע על פגישה עתידית עם שרת הספורט"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג