לקראת מרתון לונדון 2016: האולסטאר של המרתונים

בפעם השנייה ברציפות ירוצו על המסלול בלונדון שלושת המרתוניסטים הטובים בעולם כיום: שיאן העולם דניס קימטו, השיאן הקודם וילסון קיפסאנג ואליוד קיפצ'וגה שניצח את שניהם לפני שנה. ועוד לא דיברנו על הנשים, ועל קנניסה בקלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון לונדון 2015
מרתון לונדון 2015

את מרתון לונדון נשדר כאן בשוונג עם עדכונים ופרשנות בשידור חי


קשה למצוא תיירי מרתון ישראלים, שרצו בלונדון ובעוד כמה מרתונים גדולים באירופה, שיגידו ששום מרתון לא משתווה לזה שבבירה הבריטית. זה אולי לא המרתון הגדול ביותר מבחינת כמות משתתפים רק בגלל שמארגניו מגבילים אותה, אבל כל מי שרץ בלונדון מרגיש בר מזל כי אי אפשר להירשם לאירוע הזה סתם כך, זה אולי המרתון הכי צבעוני באירופה ובטח זה שמתרימים בו הכי הרבה כסף למטרות טובות. וזה גם מרתון מעניין ויפהפה, עם מסלול שטוח ומהיר, לא כמו בברלין אבל מספיק מהיר כדי לקבוע תוצאות איכותיות במיוחד.

אליוד קיפצ'וגה

המרתוניסט הטוב בעולם? אליוד קיפצ'וגה | צילום: Erik van Leeuwen

החדשות הפחות טובות הן שתחזית מזג האוויר ארבעה ימים לפני המרתון לא מבשרת על תנאים מושלמים. בעוד שבימים שלפני המרתון הטמפרטרות נעות בין 13 ל-15, הרי שהתחזית ליום ראשון היא כ-6 מעלות בשעת הזינוק ו-10 מעלות בשעות הבוקר המאוחרות. חוץ מזה, צפויות רוחות די חזקות שיקשו על הרצים בחלק מהמסלול. ובכל זאת, לא נתן למזג האוויר לפגוע לנו בציפייה למרתון הכי מעניין של 2016, ועד ליריית הזינוק נתכונן אליו עם מה שצפוי במרוץ לגברים ולנשים.

גברים  

בשנה שעברה מרתון לונדון הסתיים בקרב ראש בראש מרהיב בין אליוד קיפצ'וגה לוילסון קיפסאנג, שהסתיים בניצחונו של הראשון בפער של 5 שניות, כששיאן העולם דניס קימטו נשאר הרחוק מאחור. קיפצ'וגה קבע אז תוצאה של 2:04:42 שעות ופספס במעט את שיא המסלול של קיפסאנג. במרתון ברלין האחרון הוא קבע שיא אישי כשניצח בזמן של 2:04:00 שעות.

השלישייה המופלאה קיפסאנג, קיפצ'וגה וקימטו לא תחשוב הפעם רק על התואר בלונדון או על שיא מסלול או שיא אישי, כי אם גם על המאבק להבטחת המקום במשחקים האולימפיים. קיפצ'וגה אמר לקראת המרתון: "בשנה שעברה זה היה נפלא לנצח רשימה כל כך מכובדת של רצים, אחת הטובות אי פעם. השנה אני חוזר כדי להגן על התואר שלי, ויחד עם וילסון ודניס להפוך את המרוץ הזה למהיר במיוחד". הרקורד המרשים של קיפצ'וגה במרתונים הוא חמישה ניצחונות ומקום שני אחד.

בלונדון יתחרו השנה 5 הראשונים מהשנה שעברה, 4 מתוכם כבר ירדו מזמן של 2:05 שעות ו-17 רצים בסך הכל ברשימת הבכירים הם בעלי שיאים אישיים המהירים מ-2:10 שעות. וילסון קיפסאנג עבר שנה לא פשוטה כשבאליפות העולם בקיץ שעבר הוא פרש במהלך המרתון ובמרתון ניו יורק הוא לא הצליח להגן על התואר שלו. גם לדניס קימטו יש מה להוכיח, הוא לא ניצח בשום מרוץ מאז ברלין 2014, בלונדון האחרון הוא סיים שלישי ולא הצליח לתת פייט לשני חבריו ובמרתון פוקהוקה בדצמבר האחרון הוא פרש באמצע. עוד מתמודד שצריך לשים עליו עין הוא סטנלי ביווט הקנייתי, שסיים רביעי בלונדון בשנה שעברה. בסוף 2015 הוא ניצח את קיפסאנג במרתון ניו יורק וגם הוא רץ שירד מ-2:05 שעות.

וילסון קיפסאנג מנצח מרתון ברלין 2014

זמן הנקמה? וילסון קיפסאנג | צילום: Roland Popp

ולחשוב שעד עכשיו התייחסנו רק לקנייתים, כי השם החם האתיופי יהיה של קנניסה בקלה, שנחשב לאחד מרצי המרחקים הטובים בכל הזמנים בעיקר בזכות הישגיו בריצת ה-10,000 על המסלול. בקלה עדיין לא הביא את קריירת המרתונים שלו למקום משמעותי למרות שניצח בפריז ב-2014. בשנה שעברה היה רשום ללונדון, אבל פרש לקראת המרתון בגלל פציעה, והרבה עיניים יהיו נשואות אליו וליכולות שיפגין מול סוללת הכוכבים הקנייתית. אתיופים בולטים נוספים הם טילהון רגסה שסיים חמישי בשנה שעברה בלונדון, סיסאי למה שהוא אלוף מרתון פרנקפורט ואברה קומה שהיה אלוף מרתון רוטרדאם ב-2015. כולם רצים מהירים מ-2:06 שעות. מאריתריאה יגיע גירמאי גברסילאסי, שמעולם לא רץ מהר יותר מ-2:07 שעות אבל בכל זאת מדובר באלוף העולם מבייג'ינג 2015. עוד שם שיהיה מעניין לעקוב אחריו הוא של קרייג מוטראם האוסטרלי, שהיה פעם מדליסט הארד בריצת ה-5,000 באליפות העולם.

נשים 

טיגיסט טופה האתיופית מגיעה כדי להגן על התואר שלה. בשנה שעברה היא הפתיעה כשהיא ניצחה ארבע קנייתיות בקרב על התואר. היריבה העיקרית שלה תהיה מי שהפסידה לה בשנה שעברה, מארי קייטאני הקנייתית שהיא השיאנית האפריקאית עם תוצאה של 2:18:37 שעות אותה קבעה כשניצחה בפעם הראשונה מתוך שתיים במרתון לונדון בשנת 2012.

23

באה להחזיר לעצמה את התואר. מארי קייטאני | צילום מסך

בסך הכל יהיו בלונדון ארבע רצות שירדו מ-2:20 שעות. מארה דיבאבה שהיתה פעם אלופת מרתון שיקגו ומחזיקה בשיא אישי של 2:19:52 שעות תהיה גם פייבוריטית. עוד אחת מהמועדון הזה היא פלורנס קיפלאגאט הקנייתית, שיאנית העולם בחצי מרתון שניצחה במרתון שיקגו בשנה שעברה. סיימה חמישית בלונדון בשנה שעברה. גם אסלפש מרגיה האתיופית, האלופה מ-2010 שסיימה רביעית בשנה שעברה תשתתף. מקניה תגיע עוד אלופה מלונדון לשעבר, פריסקה ג'פטו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אלון הגיב:

    לכתבה איכותית לכו לפוסטים של נחשון שוחט, לחובבנות לשוונג.

    יאיר יוריד פוסט זה בעוד 3 – 2 – 1

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג