ד"ר איתי זיו I למה שחקני קולנוע מתאמנים חודשים?

שחקנים הוליוודים שמרוויחים סכומי עתק נדרשים במקרים רבים להתאים את עצמם גופנית לתפקיד. זה אומר אימונים של שבועות ואפילו חודשים, ומאמנים שמתפרנסים מצוין מהפקות ענק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שחקנים הוליוודים שמרוויחים סכומי עתק נדרשים במקרים רבים להתאים את עצמם גופנית לתפקיד. זה אומר אימונים של שבועות ואפילו חודשים, ומאמנים שמתפרנסים מצוין מהפקות ענק


מאת:ד"ר איתי זיו


פעם זה היה ארנולד שוורצנגר, היום זה מתיו מקונוהי, אבל שני כוכבי הקולנוע האלה מהווים רק חלק קטן מתוך רשימה גדולה של שחקנים מפורסמים שלקראת תפקידים ייחודיים בסרטים היה עליהם לעבור הכנה גופנית מתאימה.



דיאטה אצל שחקנים גדולים זה פשוט "להיכנס לתפקיד"  צילומים: thinkstock


לעתים מדובר בהעלאת מסת שריר או שיפור יכולות גופניות שהתפקיד מחייב כמו למשל יכולות ריקוד, פעלולים מסויימים וכו'. בחלק מהמקרים נדרשת הכנה גופנית המצריכה אימונים של שבועות ואפילו חודשים, וההשקעה הנדרשת רבה מאוד.

כשמדובר בשחקנים מהשורה הראשונה בעולם (רוברט דה נירו, בראד פיט, אנג'לינה ג'ולי, נטלי פורטמן, האלי ברי ועוד) ההפקה של סרט כרוכה בהוצאה של עשרות ואף מאות מיליוני דולרים, ולכן יש חשיבות רבה מאוד להכנה מקצועית של שחקן לתפקיד שאותו הוא מגלם.

השכר של שחקנים מפורסמים בהפקות גדולות הוא גבוה, והם מן הסתם יהיו מוכנים לעשות כמעט את כל מה שנדרש כדי לקבל את התפקיד ולהיות בהתאמה המירבית אליו וזה אומר שלעיתים לא רק שצריכים להעלות מסת שריר ולשפר יכולות מסויימות, אלא אפילו להפחית 20 קילוגרם.

דוגמה לכך אפשר לראות בסרט "מועדון הלקוחות של דאלאס" שבו הכוכב הראשי מתיו מקונוהי נדרש להפחית משקל רב כדי להתאים לדמות של חולה איידס שימיו ספורים. אגב, הוא גם זכה בפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר.




מתיו מקונהי בטריילר לסרט "מועדון הלקוחות של דאלאס"



בסרטים אחרים נבחרים שחקנים לתפקידים בזכות מימדי הגוף שלהם ואחת הדוגמאות הטובות לכך היא ארנולד שוורצנגר, ששיחק בעשרות תפקידים בהתאם למימדיו הגופניים כמו למשל ב"קונן הברברי" ו"שליחות קטלנית". הוא גם ממשיך לעשות זאת אפילו בשנים אלו, כשהוא כבר בן 67.

חשוב להזכיר את נושא הגיל של השחקנים. ככל שעולה הגיל בכלל ובהוליווד בפרט, קיים קושי רב יותר לקבל תפקידים בסרטים. סביר להניח ששחקנים שעברו את גילאי ה-50 וה-60  יתקשו יותר להשיג תפקידים מרכזיים בסרטים לעומת כוכבים בשנות ה-30 לחייהם.

מסתבר שבהוליווד ישנה מזה שנים רבות תעשייה שלמה של מאמנים, דיאטניים קליניים ואף רופאים, שמתמחים בהכנה גופנית של שחקני קולנוע שונים לקראת סרטים וזאת לפי הצרכים של התפקיד.

כתבות נוספות בנושא
> כתבות נוספות של ד"ר איתי זיו
> 10 מזונות העל לספורטאים מתחילים ומתקדמים

> 10 טיפים שיעזרו לכם לרדת במשקל



במקרים מסוימים נעשה שימוש מסיבי בסטרואידים אנבוליים, ואפשר להעריך שימוש בדיאטות קיצוניות הכרוכות במניפולציות תזונתיות שונות, שימוש במשתנים, בסמי מרץ ומה לא וזאת על מנת שבזמן קצוב ומוגבל ניתן יהיה להתאים את השחקן לתפקיד.

כמובן שההיבט הבריאותי אינו נמצא בקנה אחד עם מטרת העל שהיא ביצוע התפקיד בצורה הטובה ביותר.


מה קורה בישראל?

למרות שבשנים האחרונות חלה עלייה ממשית של מספר הסרטים המופקים בישראל, התעשייה המדוברת של מאמני כושר אישיים ומומחים המכינים שחקנים לתפקיד מסוים טרם הגיעה למחוזותינו.

 


התעשיה המדוברת טרם הגיעה למחוזות עולם הבידור הישראלי


במרבית המקרים לא נדרשת הכנה גופנית כה ספציפית ומשמעותית לסרטים בישראל כמו לסרטים הנערכים בעולם בכלל ובהוליווד בפרט. בנקודה זו מעניין לציין שבודדים (אם בכלל) השחקנים בישראל (בכל התחומים הקיימים: קולנוע, תיאטרון והופעות שונות) המאופיינים במסת שריר מהותית או לפחות בעלי טונוס (מתח) שרירי מרשים.

מרבית השחקנים ובכלל הסלבס בישראל שומרים אולי בחלקם על אורח חיים בריא אך ככל הנראה מעטים בלבד מבצעים אימוני התנגדות שמטרתם העלאת מסת השריר כפי שהדבר נעשה ושכיח אצל שחקנים אמריקאים רבים.

לסיכום, הכנה גופנית לסרטים יכולה להיות מורכבת מאוד, במיוחד כשמדובר בתפקידים המצריכים אופי מסוים. לשחקנים הישראלים אין כרגע מה לדאוג, מכיוון שהצורך בהכנה גופנית כה מקצועית לתפקיד מפתח בסרט ישראלי טרם הגיע למחוזותינו.

צילום דף הבית: AVDA



11.8.2014


ד"ר איתי זיו
www.itaiziv.co.il
מומחה לפעילות גופנית, ספורט וחדרי כושר. שימש כסגן מנהל קמפוס "שיאים" באוניברסיטת תל אביב 




 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג