דרמה על קו הסיום במרוץ קרית שמונה קצרין

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אלכס קפלן




צחי בויגן מנצח על קו הסיום בספרינט צמוד , ניב ליבנר מנבחרת ישראל זכה בתואר מלך ההרים ומלך הספרינטים בתצוגת רכיבה מרשימה . במרוץ הקבוצתי זכתה קבוצת VCI חולון.

הציפיות ממרוץ הpoint to point הראשון של עונת 2007 של ליגת "נביעות" באופני כביש מקרית שמונה לקצרין, היו גבוהות ביותר. מסלול אתגרי וארוך (115 ק"מ) הכולל עליות ומתקיים בתנאי מזג אויר קשים של רוחות חזקות וחום רב , נופים משגעים ומיטב הרוכבים, כל אלו לא הכינו אף אחד למירוץ שייזכר כאחד המרתקים והקשים שנערכו בישראל בשנים האחרונות.

לאחר זינוק מרשים ממרגלות צוק מנרה בקרית שמונה, שכלל 10 קבוצות רוכבים (כ 75 ספורטאים) בהם הופעת בכורה לנבחרת ישראל שהופיעה לתחרות לראשונה כקבוצה, יצאו הרוכבים למרוץ תחרותי של למעלה מ- 3 שעות בכבישי הצפון שנחסמו לסירוגין עבורם ע"י משטרת ישראל שעשתה עבודה נהדרת . צופים רבים אשר התגודדו בצידי הדרכים העניקו לרוכבים תחושה נהדרת של מרוץ ברמה בינלאומית יחד עם ארגון מצוין של איגוד האופניים ובחסות חברות נביעות וטרק.


ספרינט הסיום

תחילת המרוץ לא רמזה דבר על הצפוי בהמשך כאשר הרוכב ניב ליבנר שרכב במדי נבחרת ישראל פרץ קדימה לבדו לאחר כ- 15 ק"מ. בתחילת העלייה הקשה ביותר במסלול מצומת גונן לצומת ואסט הגביר מהירות והגיע ראשון לנקודת מלך ההרים בה זכה. אולם ליבנר לא הסתפק בכך והמשיך בתנופה שצבר והוביל לבדו כמעט עד סוף המרוץ ,כאשר הוא חוצה ראשון את נקודות הספרינט (בק"מ ה-51 וה- 91) ומוסיף תואר נוסף של מלך הספרינטים במרוץ. בסה"כ רכב ליבנר כ 40 ק"מ לבד והוביל את המרוץ עד אשר נתפס כ 25 ק"מ לסיום ע"י עמוס וולף (TACC) וחן קמחי (מסטרס חיפה). השלושה דהרו קדימה כאשר הם מצליחים ליצור יתרון זמן משמעותי של כדקה ועשר שניות על חבורת הרוכבים שהתמקמה מאחור וכללה 8 רוכבים המנסים לצמצם ולצבור מהירות לקראת קו הסיום.

דרמת הסיום:
כ 500 מטר מקו הסיום טעו שלישיית המובילים בפנייה בכניסה לקצרין והחבורה שדבקה אחריהם חלפה על פניהם ובספרינט סיום צמוד ניצח הרוכב צחי בויגן מקבוצת VCI בזמן של 3:35:26 כאשר אחריו מסיימים נעם כהן (נבחרת ישראל) וגלי רונן (CCC) בהפרשים של 10 מאיות השנייה בלבד.
טעות המובילים גרמה לדרמה המזכירה תחרויות אופניים מפורסמות בהיסטוריה של הרכיבה כמו תחרות פאריס- רובא ואחרות בהם טעויות של מובילים עלו להם בזמן יקר. בתום התחרות הוגש ערעור על התוצאות לצוות השופטים (בראשות השופט הראשי של המרוץ אייל זלקוביץ) אשר בדקו והחליטו כי אלו אשר חצו ראשונים את קו הסיום אכן יוכרזו כמנצחים.
בסיום המרוץ אמר ניב ליבנר שהוביל כמעט לאורך המרוץ כולו כי הוא חש "פספוס אדיר" , והוסיף "התכוננתי כחודש לתחרות שהיא אחת הבודדות שבנויה למידותיי הגופניות . אני מאוכזב אבל מסתכל קדימה ".


צחי בוייגן – המנצח

מנצח המרוץ צחי בוייגן מקבוצת VCI אמר לאחר הניצחון : "היה מרוץ מאד קשה עם רוחות מאד קשות ,אולם בשלב מוקדם במרוץ הרגשתי טוב וחברי מהקבוצה שמרו עלי טרי לקראת ספרינט הסיום. אני רוצה להגיד תודה ענקית לכל חברי הקבוצה ובייחוד לדור דבירי ודורון אמיץ שסייעו לי לנצח" ניצחונו של בוייגן הגיע בעיתוי נפלא שכן הוא חוגג בדיוק היום את יום הולדתו ה 28.
ניצחוןזה סייע לקבוצתו VCI חולון ישראל לזכות בתחרות הקבוצתית כאשר היא מקדימה ב 14 שניות בלבד בזמן המצטבר את נבחרת ישראל שנדחקה למקום השני עקב הדרמה על קו הסיום.

עבודה מצוינת וקשה של גורמים רבים בהם משטרת ישראל, איגוד האופניים בישראל שארגן התחרות , השופטים רכבי הליווי והצוותים הטכניים , הביאו לקיים תחרות ברמה הגבוהה ביותר במסלול מרתק שרק מגביר את המתח לקראת המשך ליגת "נביעות" ושני מרוצי הpoint to point הנוספים המתוכננים השנה.

תוצאות מלאות:
מקום ראשון: צחי בויגן (vci) 3:35:26
מקום שני: נעם כהן (נבחרת ישראל) 3:35:33
מקום שלישי: גלי רונן (ccc) 3:35:40

תחרות קבוצתית:
מקום ראשון: קבוצת vci חולון ישראל 10:46:42
מקום שני: קבוצת נבחרת ישראל 10:46:56
מקום שלישי: קבוצת tacc 10:53:57

צילום : שי גיטרמן


צחי בוייגן – המנצח



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג