דמיטרי קרויטר – לקפוץ בלי לחץ

דמיטרי קרויטר הוא כבר מזמן הדבר הבא של האתלטיקה הישראלית. ביום שישי הוא יהיה הישראלי הראשון שייכנס למעגל התחרויות באליפות אירופה באולמות בפריז שתהיה התחרות הבינלאומית הגדולה לבוגרים הראשונה בקריירה שלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


דמיטרי קרויטר הוא כבר מזמן הדבר הבא של האתלטיקה
הישראלית. ביום שישי הוא יהיה הישראלי הראשון שייכנס למעגל התחרויות
באליפות אירופה באולמות בפריז שתהיה התחרות הבינלאומית הגדולה לבוגרים
הראשונה בקריירה שלו

מאת:אורן בוקשטיין- דובר איגוד האתלטיקה


דמיטרי (או דימה כפי שמכנים אותו כולם) קרויטר חגג בחודש שעבר 18. למרות שהוא צעיר הישראלים במשלחת לפריז, הוא נחשב למנוסה שבהם בכל מה שקשור בתחרויות בינלאומיות גדולות. לקרויטר יש כבר ברשימת התחרויות הבינלאומיות הפסטיבל האולימפי לנוער אירופי, אליפות עולם לקדטים והמשחקים האולימפיים לנוער הראשונים בהיסטוריה.

מכל תחרות כזו הוא חזר עם מדליה, רובן היו מזהב. התחרויות הללו הוכיחו לכולם, אבל בעיקר לו, את עמידתו בלחץ תחרותי משמעותי.

לפני שבועיים הוא עשה את מה שציפו ממנו רבים ואת מה שידע שיש לו בגוף, שיפור של השיא האישי ב-4 ס"מ, ובדומה לחברתו הטובה לאגודת מכבי ת"א ולאימונים, דניאל פרנקל (שעשתה זאת באליפות ישראל), הוא עשה זאת בתחרות אחת פעמיים ברציפות בניסיון ראשון. הוא שיפר ב-1 ס"מ כשעבר 2.25 מ' ולאחר מכן לא בזבז פסילות ועבר 2.28 מ' כדי לקבוע את קריטריון B לאליפות העולם בקוריאה, אליה הפך לישראלי הראשון שזכה בכרטיס הכניסה.


קרויטר בוחן את הנעליים שאמורים לסייע לו לעלות לגמר ביום שישי


חוץ מזה שתחילת השנה הנוכחית שלו מבשרת טובות, הן בשיא האישי המצוין שקבע והן ביכולתו לשמור על יציבות בקפיצות שלו בכל תחרות קטנה כגדולה. דימה גם מוכיח בגרות גדולה בכך שלמרות הטראומה הקשה שחווה השנה עם מות אחיו, הוא נמצא במצב מנטלי מעולה לקראת התחרות.

 "אעשה שם הכל כדי לשמח את אמא", הוא מספר בהתרגשות לקראת הטיסה. במבט קרוב לקראת התחרות דימה שואף קודם כל לא לשבור מסורת אישית שלו. "מעולם לא פסלתי בגובה הכניסה וחשוב לי לשמור על הרקורד הזה", הוא מציין בידיעה שגובה הכניסה באליפות יהיה 2.15 מ'.

קרויטר (משמאל) עם המאמן טולי והחברה הטובה דניאל. "הכי חשוב לי זה לשמח את טולי"

לקרויטר אין מטרה ברורה לקראת התחרות. כאמור, זו תהיה תחרות הבוגרים הבינלאומית הגדולה הראשונה שלו, וככזו, חשוב לו קודם לחוות את המשמעות שלה, ולאחר מכן לצבור ניסיון ללמוד ממנו לעתיד. קרויטר יתחרה באליפות נגד סוללה של קופצי גובה רוסיים שכל אחד מהם כבר עבר גבהים שדימה יודע כי יעבור בעתיד, אולם כרגע "הם טובים ממני", הוא מסביר.

הסוד שלו הוא להגיע לתחרות "חופשי".
המשמעות של המילה חופשי מבחינתו, במקרה זה, היא "לא לחשוב בכלל על התחרות. לבוא כאילו אני מתחרה רק נגד עצמי, ואז אוכל לעשות מה שעשיתי בהדר יוסף לפני שבועיים".

למרות שאביו לא אתו מאז היותו ילד,
כל מי שמסתכל עליו באימון יודע שיש לו סוג של אבא שקוריאם לו אנטולי שפרן, המאמן שמצעיד את האתלטיקה הישראלית דרך חניכיו (קרויטר ופרנקל) לעתיד ורוד. "הכי חשוב לי זה לשמח את טולי (אנטולי, א.ב). אני מקווה להראות דרך התחרות הזו את כל מה שטולי הכניס בי כל השנים שאנחנו יחד".

קרויטר ליד תוצאת שיאו האישי שנקבעה לפני שבועיים (צילום וקולאז': דניאל קמחי)

קרויטר, כאמור, יהיה הישראלי הראשון שייכנס למעגל התחרויות באליפות בפריז כשיעלה לאצטדיון ביום שישי ויתחיל להתחרות בשעה 17:00 (שעון ישראל). המטרה הבלתי מוצהרת היא כמובן עלייה לגמר. אם זה יקרה, פחות חשוב, נכון לעכשיו, אם יצליח לשבור שוב את שיאו האישי או יקבע את קריטריון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג