דייט על מסלול הריצה עם ניר ברק לכבוד יומולדת 10 של שוונג

שוונג חוגגת עשור. עשור של עשייה, של התפתחות, של תשוקה ואהבה לעשיית הספורט בישראל וקידום המודעות לעיסוקו . כשאני שומעת יום הולדת אני מבינה שזו סיבה למסיבה ומנצלת הזדמנות פז זו ומזמינה את לא אחר מאשר ניר ברק, הבעלים והמייסד של שוונג לצאת איתי לדייט בריצה ע"מ להבין מאיפה בכלל כל השוונג הזה התחיל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שוונג חוגגת עשור. עשור של עשייה, של התפתחות, של תשוקה ואהבה לעשיית הספורט בישראל וקידום המודעות לעיסוקו . כשאני שומעת יום הולדת אני מבינה שזו סיבה למסיבה ומנצלת הזדמנות פז זו ומזמינה את לא אחר מאשר ניר ברק, הבעלים והמייסד של שוונג לצאת איתי לדייט בריצה ע"מ להבין מאיפה בכלל כל השוונג הזה התחיל

מאת:editor


שמש חורפית, נעימה עד כאב עוטפת אותי ואת ציט'ה. אתם שואלים למה צ'יטה? ככה אני קוראת לניר. זה שם החיבה שלו. פשוט מאוד כי הוא מזכיר לי את הדמות המצוירת מהפרסומת של צ'יטוס. מכיוון שניר מחובר כמעט לכל ענף ספורט אפשרי ואני רק לאחד יש לי מלא שאלות לשאול את האיש שהביא לנו את שוונג וחולל שינוי בתודעת הספורט בארץ.

איפה הכול התחיל, מאיפה הגיע החיבור לספורט ולמדיה?
"החיבור שלי התחיל ממש במקרה. עומר, אחי, עסק תמיד בספורט ואני ממש לא. יום אחד עומר לקח אותי לאחת מתחרויות האופניים שהוא התחרה בהם ואיך שסיימתי את התחרות שאלתי את עומר מה האירוע הבא? בזמנו לא הייתה מדיה שטיפלה בנושאים כאלה, לא היה כמעט אינטרנט פרוץ והספורט לא היה פופולארי כמו היום. אז עומר ואני החלטנו שאנחנו מתחילים להעלות לרשת לוח אירועי ספורט והכל התחיל משם כתחביב לחלוטין. אני בכלל הייתי מתמחה במשפטים ועומר עבד בהיי טק. בלי שום כוונה ומהר מאוד זה הפך להיות אבן שואבת ולאט לאט התחלנו לפרסם גם תוצאות של מרוצים ותמונות. באיזשהו שלב, אני ועומר, החלטנו לקחת את זה באופן יותר רציני. התחלנו להקים ולפתח את אתר האינטרנט שוונג ובעצם המרוץ הראשון שהפקנו היה מרוץ גזר. מהר מאוד ראינו שתחום הריצה הופך להיות יותר ויותר פופולארי והבנו שאנשים מחפשים ריגושים חדשים כל הזמן. התחלנו פשוט לייצר אירועים. החל ממרוץ גזר, מרוץ המדרגות של עזריאלי, מרוץ הלילה של נייקי ועוד … לי ולעומר הייתה מין חוצפה ישראלית, בהתחשב בעובדה שלא היה לנו שום מושג כמעט בספורט או בהפקת אירועים. הפכנו להיות החברה הראשונה שהפיקה אירועי ספורט בישראל".




ניר ברק וניצה חדד במשחה פוסידון 2011


קצב הדיבור המהיר של צ'יטה מעיד על התרגשות, על סוג של התרפקות והבנה של מה הוא יצר בעשר השנים האחרונות ובכלל מהיכן הכל התחיל ואיפה הוא היום. אין ספק שניר לא שיער לאן השוונג הזה ייקח אותו אבל נראה שהוא נהנה מכל רגע של עשייה ויצירה.

"הרבה אומרים לי שבזכות שוונג הם עושים ספורט. אני חושב ששוונג, כאתר אינטרנט, הוא האתר הראשון שהוציא לתודעה הציבורית את הספורט והפך את הספורטאים האנונימיים למוכרים, 'למפורסמים' וזו המהפכה הגדולה של שוונג בעיני". תחשבו על זה. אין כמעט מרוץ שעשיתם שהאיש הזה לא עומד מאחוריו. הגדולים בישראל .

מעניין אותי לדעת, מאיזה אירוע ניר הכי נהנה?

"ללא ספק מרוץ הלילה של נייקי, שהוא בעצם רעיון שלי. אני זוכר שבזמנו הייתי רץ בלילות בתל אביב ופתאום בא לי הרעיון של לעשות מרוץ לילה בתל אביב . פניתי לעיריית תל אביב עם הרעיון והם התלהבו ושיתפו איתי פעולה. באותה השנה תל אביב הוכרזה כעיר הלבנה והחלה המסורת של לילה לבן בתל אביב. לכן קראנו למרוץ "מרוץ לילה לבן". נייקי הצטרפו לרעיון כנותני החסות הראשיים ומשם הגיע מרוץ הלילה של נייקי. אני לא אשכח את הרגע הזה, במרוץ הראשון, בו עמדתי בכיכר רבין על קו ההזנקה וראיתי מעל עשרת אלפים איש עומדים לצאת לריצה. זה היה רגע מכונן בחיי ובעולם הריצה בישראל בכלל. הבנתי שהרגע הזה נוצר מריצות הלילה שלי והתרגשתי ברמות על. באותה נקודה הבנתי שאפשר לעשות הרבה דברים גדולים בארץ הזאת".

מה זה שוונג מבחינתך?
"שוונג היא בעצם יצרנית תוכן. שוונג היום נמצאת במרכז העשייה הספורטיבית: ריצה אופניים יוגה טריאתלון וכל הזמן חושבים מה הבא בתור… בזמנו אני חשבתי ששוונג יהיה הבית של הספורט ואני הולך ורואה איך החזון מתממש".

כשנאלצים לסכם עשר שנים של יצירה ויוזמה אנחנו עוצרים לרגע לחשוב מה היה הכי כיף בעשר השנים האלה?
"היצירה. יש אירועים כמו צליחת הכנרת ואירועים פחות גדולים שאנחנו מפיקים אבל כשאתה רואה דבר שאתה המצאת ואתה אומר: 'וואלה עשיתי את זה'. זה לגמרי חלק מההרגשה הזאת שמתקשרת לעולם הספורט. כל פעם שמישהו מסיים תחרות הוא אומר: 'וואוו עשיתי את זה' וככה זה מתקשר אצלי ליצירה של הספורט. מהר מאוד נשביתי בלהט הספורט ולמרות שלא עשיתי מרתון אף פעם בחיים שלי אני בתוך זה לגמרי".

אני בטוחה שמתוך כל כך הרבה אירועים שצ'יטה יזם וחווה אותם ישנו רגע אחד שצרוב בו.
כזה שהשאיר בו מין צלקת וסימן שמלווה אותך לאורך כל שנות היצירה שלו: "יש סיפור אחד שחרוט בי עמוק עמוק וזה ממרוץ זכרון יעקב. היה בו בחור בשם גיא שבט שקיפח את חייו על קו הסיום. זה היה מרוץ של עשרה קילומטר עם מזג אוויר מושלם אבל הוא פשוט התמוטט על קו הסיום ונפטר שלושה שבועות לאחר מכן. אני ממש הרגשתי אחריות אישית והאירוע הזה פשוט יישאר איתי כל החיים".

לקראת סוף הדייט עם צ'יטה אני רוצה לדעת על מה עוד אפשר לחלום. מה עוד אפשר להגשים בעשר השנים הבאות? אז החלום של ניר ברק הוא לרוץ מרתון, לכבוד גיל ארבעים ובינינו, הוא נתן לי סוג של הבטחה שהוא גם יעשה זאת. לשוונג צפוי עשור של חיזוק בעוד מדיות כמו עיתונים וטלוויזיה, להמשיך לייצר תוכן בעולם הספורט בכל הרבדים האפשריים. מה שאומר שלניר צפויות עוד עשר שנים עסוקות מלאות ביצירה ואהבה לספורט ושלכל אחד ואחת מאיתנו יש איכשהו נגיעה ליצירה שלו.

צ'יטה – אני מאחלת לך רגעים גדולים וקטנים של התרגשות מיצירה והבטחה קטנה משלגיה: ניפגש בקו הסיום של המרתון הראשון שלך.


ניצה חדדניצה חדד
פסיכולוגית ספורט מהמובילות בארץ קרוב ל- 20 שנה. הובילה את הצד המנטאלי של כמה מההצלחות הגדולות של הספורט הישראלי, יחידים וקבוצות. עובדת בתחום הנדל"ן ומשתתפת בתחרויות ריצה ובוגרת מרתון ברלין 2010.

קישורים: ריצה, דייט על מסלול הריצה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג