המדבר קורא לכם

בסוף השבוע הקרוב יתקיים בפעם ה-20 ה"דזרט צ'אלנג'", ולפי מארגני האירוע הם פחות סופרים את כמות המשתתפים ויותר דואגים לתחרויות חדשות ומסלולים מאתגרים עם שמות אכזריים כמו "המסוע" וה"דזרט-מן". הנה סיפור על אחד האירועים המחוספסים ויחד עם זאת האלגנטיים שבהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דזרט צ'אלנג'
דזרט צ'אלנג'

מארגני ה"דזרט צ'אלנג'" (Desert challenge) מכנים את האירוע שלהם "פסטיבל ספורט טבע" והאמת היא שקשה להתווכח איתם. כשיש מתחם אוהלים מפוצץ, יותר מ-3,000 רוכבי שטח ורצים מכל הארץ שמגיעים עם כל המשפחה, מגוון של מרוצים בכל דרגות הקושי ואירוע שנמשך יומיים – בהחלט אפשר לקרוא לזה פסטיבל.

השנה זה רק יגדל. מתחם הקמפינג בדזרט צ'אלנג'

השנה זה רק יגדל. מתחם הקמפינג בדזרט צ'אלנג' | צילום: רונן טופלברג

האירוע שהתחיל בשנת 1994 כ"סובב סדום" התגלגל עם השנים והפך בעשור האחרון למשהו שדומה לאירועי רכיבת שטח בארצות הברית, ההוספה של ריצת השטח הלילית במדבר תרמה כמובן ויחד עם ארגון טוב מציעים לכם בדזרט צ'אלנג' חוויה חורפית שמי שאוהב להתחבר לשטח דרך הגלגלים או הרגליים – יתקשה לוותר עליה.

בכל שנה האירוע הזה קופץ מדרגה. עם השנים מתחמי הקמפינג והאקספו הלכו וגדלו, המשתתפים יכלו ליהנות מפאב רוכבים בשעות שבהן הם לא התחרו, מוסיקה טובה ליוותה את האירועים ואפילו פאנלים תרבותיים. השנה, החליטו המארגנים לפתוח יותר אפשרויות מעניינות כלפי המשתתפים, ובגרסה הנוכחית של דזרט צ'אלנג' מציעים כמה חידושים מאוד מרעננים מבחינה מקצועית, כפי שמסביר מנהל האירוע גל תיכון.

הדזרט-מן מחכה לכם
"הגידול במשתתפים השנה יהיה בין 10 ל-15 אחוז", מסביר תיכון ומוסיף: "השנה עניין אותנו לעשות משהו שונה. לאו דווקא להגדיל את מספר המשתתפים אלא להגדיל את הפסטיבליות. אם בעבר אנשים היו מגיעים למקום בשישי אחר הצהריים או רק בשבת כדי להתחרות, השנה ייצאו רוכבים למקצים שונים כבר משעות הבוקר של יום שישי, אז בעצם יתחיל כל הפסטיבל הזה שיימשך עד ליום שבת אחר הצהריים. אנחנו צופים שכ-1,500 איש ישנו במתחם הקמפינג שבפסטיבל ובמלונות שמסביב".

המארגנים צופים לכמות שיא של 3,500 אנשים שרשומים למקצים השונים, שאתם יגיעו גם בני משפחה ומלווים. בכלל, כל מי שיטייל בשישי או בשבת באזור ים המלח, יוכל להגיע בקלות מאזור צומת נווה זוהר למתחם האירוע ולקבל מקרוב מנה גדושה של מה שאנחנו קוראים לו לפעמים "ספורט עממי" ונקרא בממדים גדולים יותר "תרבות ספורט". בדזרט צ'אלנג' תתקשו למצוא את רוכבי השטח הטובים בארץ, וגם לא ממש תראו את הרצים המהירים ביותר, אבל כן תהיה שם אווירה מיוחדת מאוד, שכנראה עושה את זה להרבה אנשים. זו גם הסיבה שמבחינה מקצועית מצאו המארגנים לנכון לפתוח השנה יותר תחרויות.

דזרט צ'אלנג'

יותר מקצים שמתאימים ליותר אנשים | צילום: רונן טופלברג

"המקצה של מרתון אופני השטח לזוגות הוא עדיין הכי פופולארי", מסביר תיכון: "אבל השנה נפתחה גם האופציה לרכוב ביחידים. המסלול של שני הסטייג'ים לאופניים הוא גם אטרקטיבי, ועוד חידוש הפעם זה תחרות ה'דזרט-מן'. מדובר בתחרות בשלושה חלקים עם שני מקצי רכיבה וריצת שטח באמצע. ריצת השטח תהיה מה שנקרא בדרגת קושי בינונית שבה מטפסים את נחל סדום מנחל פרצים עד מישור עמיאב כשהחצי הראשון הוא במגמת טיפוס והחצי השני במגמת ירידה".

עוד כתבות בנושא
אור שילון על הריצה בטבע בהרי אילת 
נועם סטרשנוב מסכם את אליפות ישראל במרתון אופני הרים

עולים על "המסוע"
תחרות הדזרט-מן תכלול כאמור שלושה קטעים, כשהראשון שביניהם (ברכיבה) יעבור בחלק מהקטע האימתני ביותר שמציע השנה הדזרט צ'לנג' וזה מה שנקרא ה"מסוע". "מדובר בקטע שלא התחרו בו בשמונה השנים האחרונות", מסביר תיכון. "זה קטע של 65 ק"מ, שמתחיל ב-15 ק"ממהירים עד שמגיעים למסוע שהוקם בעצם כדי להוביל אשלג ממפעלי ים המלח לדימונה והרכיבה תהיה בדרך השירות שלו. המסלול הזה הוא כל כך קשה כי הדרך של המסוע היא הקצרה ביותר שיכולה להיות מים המלח למעלה, ומה שעוד מעניין במסלול הזה הוא שבגלל הגבעות אי אפשר לראות מתי הקטע נגמר".פרט לקטע מקוצר בן 35 קילומטרים שיעבור בחלק מהמסוע, מתחרי הדזרט-מן ירוצו בלילה חצי מרתון בשטח ויקנחו ברכיבת שטח של 48 קילומטרים בשבת. מנהל האירוע מסכם: "הפתיעו אותנו שני דברים במקצה הזה: הראשון הוא שיש 50 אמיצים שנרשמו לזה, והשני שאנחנו לא ממש מכירים אותם".

דזרט צ'אלנג' ריצה

מסלול לא פשוט לרצים, ועוד בלילה | צילום: רונן טופלברג

תחזית מזג האוויר הזכירה לפני מספר ימים גשמים בסוף השבוע וזה הדאיג קצת את המארגנים, אבל נכון ליום רביעי מדברים במקרה הגרוע ביותר על כמות גשמים זעירה שכבר לא מפחידה אף אחד. קהילת רוכבי השטח בארץ כבר מהללת את הדזרט צ'אלנג', וזה אומר שמשפחות שלמות ידרימו בסוף השבוע וגם מי שלא נמצא מספיק בכושר למסלולים קשים, יוכל למצוא מגוון של מסלולי רכיבה קלים יותר בטיולי הרכיבה שגם הם חלק מהאירוע. הפוטנציאל של הדזרט צ'אלנג' עוד לא לגמרי מומש כי פרט למספר ספרדים שהודיעו למארגנים שכנראה לא יגיעו, אי אפשר למצוא ברשימה הארוכה משתתפים מחו"ל, דווקא בתקופה שבה עולים ברחבי העולם קמפיינים לתיירות בישראל עם דגש על מצדה. אבל אולי זה החלק הטוב בינתיים, כי מי שיגיע בשבת לכיכר סדום יקבל גם הוא חגיגת אופניים אמיתית, ואולי זה באמת פתח לדברים גדולים אחרים שעתידים לקרות בתחום הספורט העממי בארץ.

צילום דף הבית: רונן טופלברג


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג