דוז פואה: 10 שירי אירוויזיון שהכי מתאימים לריצה שלכם

גם אנחנו מתרגשים משבוע האירוויזיון והכנו עבורכם 10 שירים קצביים מכל הזמנים שכיכבו לאורך השנים בתחרות הזמר האירופית. כך תסדרו אותם בריצה של 30 דקות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מי שרגיל לרוץ עם מוזיקה כבר יודע שחלק מכובד מתכנון הריצות השבועי מוקדש לעדכון השירים בנגן, כאשר ה"מחמירים" יותר גם יתאימו את המוזיקה לסוג האימון שלהם. אין ספק שמוזיקה טובה וקצבית משפיעה לטובה על הריצה, ולכבוד שבוע האירוויזיון שיצא לדרך הכנו עבורכם פלייליסט ל-10 להיטי אירוויזיון מכל הזמנים. אנחנו מתנצלים מראש אם השארנו בצד כמה מהקלסיקות, אבל כשמדובר בריצה אנחנו מחפשים בעיקר משהו קצבי שירים אותנו.

1. Måns Zelmerlöw ~ Heroes

לשיר הראשון בפלייליסט יש חשיבות גדולה כי הוא זה שאמור להכניס אותנו לריצה ולגרום לראש להתעלם מההרגשה של הגוף ה"חורק". לכן זה צריך להיות שיר פופ, בשפה מוכרת ועם מסר שיכניס אותנו לעניינים. הזוכה השוודי של אירוויזיון 2015 עושה את זה מצוין עם להיט קצבי במיוחד שמתחיל בדקה רגועה שעוזרת לנו להיכנס לעניינים וממשיך בפזמון שכמעט כל אחד מכיר – אולי לא כל אחד יקשר את זה לאירוויזיון. בכל מקרה, שיא ריצה קלסי שגם מזכיר לנו איזה "גיבורים" אנחנו שיצאנו לרוץ.

2. דנה אינטרנשיונל ~ דיווה 

אז אחרי ששכנענו את עצמנו שאנחנו גיבורים, זה הזמן להמשיך ולתת לגוף להתחמם בקילומטר הראשון והשני באווירה של ניצחון, עם השיר שזכה באירוויזיון 1998. איך שלא תסתכלו על זה, דיווה הוא קונצנזוס ואי אפשר שלא ליהנות ממנו. הוא גם מתאים לריצה ואחרי שתי דקות יש בו מין הפוגה שתאפשר לנו להסדיר קצת את הנשימה אחרי 5-6 דקות של ריצה ולהתכונן להעביר הילוך.

3. ג'ינגיס חאן ~ ג'ינגיס חאן 

אנחנו מתנצלים מראש על חוסר המקוריות אבל אין סיבה שפלייליסט ריצה לאירוויזיון לא יכלול את השיר המקפיץ הזה של ההרכב הגרמני. אגב, מי שלא מומחה אירוויזיון יחשוב אולי שזה שיר שזכה, אבל ב-1979 גרמניה סיימה רק במקום הרביעי כשהשיר הזוכה היה "הללויה" ל גלי עטרי וחלב ודבש שלא ממש מתאים לפלייליסט הזה. כדי להבין למה "גינגיס חאן" כן מתאים לפלייליסט, מספיק לצפות ברקדן של ההרכב, שמעלה את הדופק בדיוק כמו שאנחנו מעוניינים בשלב הזה של הריצה. עוד יתרון של השיר הזה, במידה והוא פוגש אתכם בעלייה, הוא התאמת הנשימה ל"הו…הא".

4. Eleni Foureira ~ Fuego

אחרי שג'ינגיס חאן הקפיצו אותנו אבל בקצב אחיד, הגיע הזמן לקצת פרטלק (שינויי קצבים) אחרי 10 דקות של ריצה. אלני פוריירה הקפריסאית שסיימה שנייה ב-2018 אחרי נטע ברזילי מתאימה לזה עם השיר FUEGO שמתחיל בדקה רגועה, ולאחר מכן מאפשר לנו להעלות את הקצב בכל פעם שמגיע הפזמון לזמן של 15-20 שניות ולחזור.

5. Katrina and the Waves ~ Love shine a light

אחרי 12 דקות שבהן כבר הספקנו להעלות דופק ולהגביר קצב, הגיע הזמן לאתנחתא קלה לפני שנעביר שוב הילוך בשלב הבא של האימון. הלהקה הבריטית שזכתה באירוויזיון 1997 מתאימה כמו כפפה לנקודת הזמן הזו עם שיר מוטיבציה מרגש שמגיע בתזמון מושלם לשלב שבו אנחנו כבר נכנסים לתוך הריצה ומתאמצים פחות. האמת היא שהשיר הזה היה יכול להתאים אפילו לטקס פתיחה של משחקים אולימפיים או מונדיאל, כך שהוא בוודאי מתאים לרגע שבו אנחנו מתחילים להרגיש את האנדרופינים.

6. Helena Paparizou ~ My Number One

זה הזמן להתחיל להזיע. אנחנו נכנסים עכשיו ל-12 דקות של דאנס שאמור להעלות את קצב הריצה שלנו. לא לדאוג – אחרי זה ננוח. מתחילים עם הזמרת היווניה שזכתה באירוויזיון של 2005. אולי היא לא כיוונה את השיר הזה לרצים, אבל אתם בהחלט יכולים לראות בו שיר מוטיבציה.

7. Poli Genova ~ If Love Was A Crime

נשארים עם הקצב וקופצים 11 שנים קדימה לאירוויזיון 2016. השיר הזה של פולי גנובה הבולגריה סיים אמנם במקום הרביעי, אבל הוא בהחלט שיר ריצה קלאסי שנותן הרבה כוח ברגעים הקשים והחמים. אפשר לנצל את ההתחלה שלו לירידה קלה בדופק, אבל אחרי כ-30 שניות הוא בהחלט נותן עבודה למשך שתי דקות וחצי.

8. Loreen ~ Euphoria

מבחינת האימון הגענו עכשיו לשיא, אחרי כ-25 דקות אנחנו בהחלט נמצאים במצב בו אנחנו יכולים להפיק מהגוף שלנו את המיטב. אנחנו חייבים שהנגן ימשיך להזיז אותנו ולכן אין דבר יותר מתאים כרגע מעוד שיר דאנס, שגם יזכיר לנו את מה שאנחנו מרגישים בדיוק עכשיו – אופוריה. זה השיר שניצח עבור שבדיה את האירוויזיון ב-2012 ואם זה היה מספיק טוב בשביל הפסטיגל בארץ (לא בקטע רע) זה בטוח מצוין בשביל להרים אותנו עוד בחלק הכי כיפי של הריצה.

9. נטע ברזילי ~ TOY

זה השיר שיסגור לנו את החלק המהיר אבל המהנה של הריצה. מה אין כאן? ישראליות, ווינריות, קצב, רגש – כל מה שאנחנו צריכים בשביל לגייס עוד שלוש דקות של מאמץ לפני שעוברים לשחרור. חוץ מזה אנחנו ספורטאים, רובנו תחרותיים, ושיר שניצח עבור ישראל את האירוויזיון יכול לעשות לנו רק טוב.

10. ABBA ~ WATERLOO 

כשהשיר הזה ניצח באירוויזיון של 1974 הוא נחשב לפורץ דרך מכיוון שעד אז התרגלו לכל מיני בלדות ופתאום השבדים הקפיצו את כולם עם שיר דיסקו. אבל עם הקצבים שהתרגלנו אליהם בשירים הקודמים, שמיעה של השיר הזה תוך כדי ריצה בהחלט יכולה להתאים לתחילת השחרור והורדת הקצב. מה לעשות, אנחנו כבר 45 שנים אחרי ודברים השתנו.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג