דוגמנית או ברזלנית?

ג'ני פלטשר האמריקאית-קנדית הפכה מדוגמנית בינלאומית לטריאתלטית מקצוענית, שניצחה גם בתחרויות חצי מרחק בסבב האיירונמן. האם היא תנצח בחצי המרחק בישראמן גארמין?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ני פלטצ'ר טריאתלטית אמריקאית-קנדית משתתפת בישראמן גארמין 2017
ג'ני פלטצ'ר טריאתלטית אמריקאית-קנדית משתתפת בישראמן גארמין 2017

אחת המתחרות שיגיעו מחו"ל לישראמן גארמין היא ג'ני פלטשר. אפשר לספר עליה שהיא אמריקאית-קנדית בת 41 שמחפשת תחרויות מאתגרות במיוחד, אבל זה לא ממש יגרום לכם להישאר בכתבה. אבל אחת הסיבות שלפלטשר יש לא מעט אזכורים בתקשורת האמריקאית היא שמדובר בדוגמנית בינלאומית, שהפכה להיות טריאתלטית מקצוענית שניצחה גם בתחרויות בסבב האיירונמן לחצי המרחק, וגם סיימה במקום ה-12 בין הנשים בצ'לנג' רות, שהיא התחרות הגדולה בעולם למרחק איש ברזל.

הפכה לטריאתלטית מקצוענית לפני חמש שנים | צילום: באדיבות ג'ני פלטש'ר

עוד כתבות בנושא 
מי הם הכוכבים הזרים של ישראמן גארמין 2017? 
הגורמים המשפיעים על היכולת הגופנית והמנטלית לקראת ישראמן גארמין 
סיפורו של "השטן" קלאודיו קיאפוצ'י שישתתף בישראמן גארמין בשלשה 

כשעושים גוגל על ג'ני פלטשר בולטות לעין קודם כל התמונות שלה וגם באתר המפואר שלה יש לא מעט כאלו: כדוגמנית, כדוגמנית בגדי ים וכספורטאית. מן הסתם, היא גם צריכה לחיות בעולם הספורט עם כל הדעות הקדומות שגורמות לאנשים להסתכל קודם כל על המראה החיצוני שלה מבלי להתעניין יותר מדי ביכולות שלה. והיא בכלל הפכה לטריאתלטית מקצוענית לפני 5 שנים, כשהיתה בת 36. זה קרה אחרי מספר שנים של תחרויות מוצלחות כחובבנית, שבעקבותיהן הפכה למקצוענית וכבר בתחרות הראשונה שלה ככזו ניצחה בחצי המרחק באיירונמן בראנסון בארצות הברית. ההישג האחרון שלה אגב היה בתחרות הראשונה שלה למרחק איש ברזל בקיץ האחרון. היא השתתפה בצ'לנג' רות בגרמניה וסיימה במקום ה-12 בין הנשים בזמן של 9:36 שעות.

הרבה יותר ממתחרה יפה. ג'ני פלטשר (לחצו להגדלה) | צילום: ג'סטין מקלה

בארצות הברית שם היא מתגוררת או בקנדה שבה נולדה יש הרבה טריאתלטיות ברמה הזאת או ברמה גבוהה יותר, אבל פלטשר לא מתייחסת יותר מדי לגיל שלה ונהנית מגרף התקדמות מרשים, שבזכותו היא מקצוענית כבר יותר מ-5 שנים ומשיגה פודיומים בתחרויות מכובדות. ועדיין, צריך לציין, שהסיפור האישי שלה גם עוזר לה מן הסתם ולא רק גורם לדעות קדומות. יש לה ספונסרים, היא נהנית מפרסום, וגם אנחנו לא יכלנו להתעלם ממנה כשקיבלנו את רשימת המתחרים הזרים בישראמן גארמין 2017.

אנתוני ארווין בישראל

קריירת הדוגמנות הבינלאומית שלה התחילה כשהייתה בת 15, אבל לפני שהסוכנים "צדו" אותה והטיסו אותה לצילומים בכל העולם, היא היתה ילדה מאוד ספורטיבית שגדלה באלברטה שבקנדה, שכל מה שעניין אותה היה להתנסות בכמה שיותר ענפי ספורט. מחוגי הריקוד היא עברה לאתלטיקה קלה, כדורעף, כדורסל ורכיבה על סוסים כיאה למי שגדלה בחווה. הרצון לשלב בין כל כך הרבה ענפי ספורט הוביל אותה בסופו של דבר להתחרות בטטראתלון (שילוב בין ריצה, שחייה, קליעה וקפיצות סוסים) וקרב 5 מודרני שזה ענף אולימפי שבנוסף לענפים שהוזכרו קודם כולל גם סייף.

ג'ני פלטצ'ר טריאתלטית אמריקאית קנדית משתתפת בישראמן גארמין 2017

מקום 12 בין הנשים בצ'לנג' רות 2016. ג'ני פלטשר | צילום: באדיבות ג'ני פלטשר

היא חלמה להשתתף באליפות העולם בקרב 5 מודרני וכנערה דוגמנית הצליחה לעשות את זה עם הנבחרת הקנדית, אבל מהר מאוד הבינה שיש דברים שהיא חייבת לוותר עליהם. היא לא רצתה להפסיק לרגע לעסוק בספורט, וגם אמרה את זה לסוכן הדוגמנות שלה, אבל מצד שני קשה מאוד להסתובב בעולם ולהתאמן במקביל בענפים כמו קליעה וקפיצות סוסים. לכן היא החליטה בסופו של דבר לוותר על קרב 5 מודרני ולעסוק בעיקר בריצה ובאימונים בחדר הכושר. היא השתתפה במרוצים שונים כולל מרתון ניו יורק, נהנתה מהעובדה שהיא יכולה להתאמן בריצה בכל מקום בעולם, אבל הרגישה שמשהו חסר לה, וכנראה שזה היה הרצון להיות ספורטאית נטו, כלומר להיות ספורטאית מקצוענית.

היתה דוגמנית מצליחה עד שהפכה לטראתלטית חזקה |  צילום: באדיבות ג'ני פלטשר

בניו יורק שהיא אחת הערים היותר ספורטיביות בארצות הברית היא נחשפה לטריאתלון, וגילתה שהמעבר אליו מקרב 5 מודרני הוא טבעי – למעשה יש לא מעט דוגמאות לספורטאי קרב 5 מודרני שעברו לטריאתלון. השחייה והריצה תמיד היו שם, היא החלה להתאמן ברכיבה ובגיל 29 כבר החלה לעמוד על פודיומים בקטגוריות הגיל בטריאתלונים שונים ברחבי העולם. כל זה קרה במקביל לעיסוק שלה בדוגמנות, ורק בשלב מאוחר יותר בחיים, בסביבות גיל 35, היא החליטה להקדיש את כל כולה לטריאתלון. היא שמה בצד את הדוגמנות והפכה אותה לעיסוק המשני, ומאותו רגע החלה לעבוד בלהיות טריאתלטית עם מאמנת אישית ותכנית אימונים אינטנסיבית שכללה המון שעות אימון והרבה מאוד תחרויות.

צ פ ו || האימונים של ג'יני פלטשר

 

"ההבדל בין חובבנות למקצוענות הוא האינטנסיביות ואני התחלתי להתאמן באינטנסיביות. זה אומר להתאמן כל הזמן, וללמוד את הספורט כל הזמן. ניסיתי לעשות בפרק זמן קצר את מה שהרבה אנשים עושים בהרבה זמן. אני מאוד קשוחה עם עצמי ויש לי דרישות גבוהות", היא סיפרה באחד הראיונות והוסיפה: "אני דוגמנית, ותמיד יהיו כאלה שיחשבו שאני סתם מישהי יפה, אבל זה רק מדרבן אותי וגורם לי לרצות להיות טובה יותר. מי שיכיר אותי יידע שאני פשוט אוהבת ספורט".

ג'ני פלטשר תשתתף במקצה חצי ישראמן ותתחרה בו בין השאר נגד האלופה מלפני שנתיים, מרטינה דוגאנה האיטלקיה ונגד ענבר זהבי הישראלית. לפי ההישגים שלה בשנים האחרונות, לא יהיה מפתיע לראות אותה מגיעה ראשונה לקו הסיום גם באילת.

מככבת על השער של המגזין LAVA (לחצו להגדלה). ג'ני פלטשר

שמה בצד את הדוגמנות והפכה אותה לעיסוק המשני | צילום: באדיבות ג'ני פלטשר



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג