דובאי (דיוטי) פרי – טיסת בוקר מרתונית במפרץ

איילה אבשרו חגג 21 לפני כחודש. הבוקר הוא ניצח במרתון דובאי עם תוצאה מסחררת של 2:04:23 שעות –התוצאה המהירה בהיסטוריה למרתון בכורה על מסלול רשמי. שמונה רצים ירדו מ-2:06 שעות. שלוש רצות ירדו מ-2:20 שעות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

איילה אבשרו חגג 21 לפני כחודש. הבוקר הוא ניצח במרתון דובאי עם תוצאה מסחררת של 2:04:23 שעות –התוצאה המהירה בהיסטוריה למרתון בכורה על מסלול רשמי. שמונה רצים ירדו מ-2:06 שעות. שלוש רצות ירדו מ-2:20 שעות

מאת:חגי אשלגי


מרתון דובאי, השנה בחסות בנק סטנדרד צ'רטרד, הפך בשנים האחרונות לחביב על מחפשי תוצאות מהירות ופרסים כספיים שמנים. היילה גברסילאסי הגדול בעצמו ניצח בדובאי פעמיים ( 2009-2010). השנה, אחד השמות הגדולים על קו הזינוק היה מרטין לל הקנייתי – מי ששלט במרתונים העולמיים הגדולים באמצע העשור שחלף (עם ניצחונות מרובים בלונדון ובניו יורק). לל, אחרי תקופה ארוכה של פציעות והופעות חלשות, חזר להרשים עם מקום שני במרתון לונדון אשתקד (ועקיפה על הקו במאוץ את שיאן העולם הנוכחי פטריק מקאו), רצה לתת הופעה שתכניס אותו לחשבון העמוס, לקראת השלמת סגל המרתון האולימפי הקנייתי.

מחצית הדרך הגיעה וחלפה בזמן של 1:02:22 שעה. ב-30 ק"מ לל כבר לא עמד בקצב ונשר. בחלוף שני ק"מ נוספים, גם דריבה מרגה, מנצח מרתון בוסטון לשעבר, סיים את תפקידו. בדבוקת ההובלה נותרו שישה רצים, מתוכם חמישה אתיופים. שלושה ק"מ לסיום היה זה איילה אבשרו, האתיופי הצעיר בן ה-21, שלחץ על הדוושה. השעון הראה שאבשרו עבר את קילומטר ה-40 ב-2:46 דקות! מכאן, המרוץ כבר היה שלו. את הקילומטר ה-41 רץ אבשרו ב-2:53 דקות ואת הק"מ ה-42 הוא לחץ ב-2:52 דקות.

אבשרו היה אלוף העולם לנוער במרוצי שדה בשנת 2009 בעמאן. כבר בשנת 2008 הוא ניצח את קנניסה ביקלה במרוץ כביש ל-15 ק"מ, כשקבע 42:17 דקות. הבוקר, במרתון הבכורה שלו, קבע אבשרו בן ה-21 את הזמן המהיר ביותר למרתון בכורה רשמי אי פעם, עם ניצחון וזמן של 2:04:23 שעות בדובאי (מוזס מוסופ אמנם רץ מרתון בכורה ב-2:03:06 אשתקד בבוסטון, אך המסלול איננו מסלול "רשמי" לצרכי תוצאות ושיאי עולם משום שקו הזינוק והסיום אינם שווים בגובהם והמסלול במגמת ירידה).

עם התוצאה הנפלאה, ולא פחות מכך יכולת הסיום המדהימה, מיצב אבשרו את עצמו כמועמד מוביל לשלישיית המרתון האתיופית לאולימפיאדת לונדון, והפך את דרכו של היילה גברסילאסי ללונדון, לקשה שבעתיים.

לא פחות מרשים היה מקבץ התוצאות של כלל חוד הרצים עם ארבעה הראשונים שירדו מ-2:05 שעות, וכל שמונת הרצים הראשונים על קו הסיום ירדו מ-2:06 שעות. התוצאות האלו ייצרו את המרתון המהיר ביותר בהיסטוריה מבחינת עומק העשירייה הראשונה.

גם לנשים בערו העקבים. אסלפש מרגיה (בצילום מימין), האתיופית בת ה-27, הצליחה להגן את תוארה בסיומת מאוץ מול ננסי קבו הקנייתית.
2:19:31 שעות למרגיה. שלוש שניות יותר לקבו. מארה דיבאבה האתיופית סיימה שלישית, והשלימה שלישייה ראשונה אשר כולה מתחת ל-2:20 שעות.

צילום: FRZ
צילום שער: Imre Solt


חגי אשלגיחגי אשלגי –  שואף לתנועה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג