גשר לרוכבי אופניים בין פתח תקווה לתל אביב

בשורה טובה לרוכבי האופניים. גשר יבנה בין פתח תקווה לתל אביב ויאפשר הגעה לעבודה, תרבות פנאי בטוחה יותר וגם הולכי הרגל ירוויחו מעבר בטוח יותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בשורה טובה לרוכבי האופניים. גשר יבנה בין פתח תקווה לתל אביב ויאפשר הגעה לעבודה, תרבות פנאי בטוחה יותר וגם הולכי הרגל ירוויחו מעבר בטוח יותר

מאת:מערכת שוונג


בין פתח תקווה לתל אביב קיים שביל אופניים המשמש אנשים הן לרכיבה לצרכי ספורט ופנאי והן כדי להגיע לעבודה וממנה כדי להימנע מהשימוש ברכב על כל הכרוך בכך. מדובר בעשרות רבות של משתמשים כל יום ומאות בסוף שבוע.
השביל חוצה את פסי הרכבת כ 100 מטרים מזרחית לכביש 4, אך נכון להיום המעבר אינו מוסדר בשום צורה. היות ואין באזור שום מעבר מוסדר לרוכבי אופניים מאזור התעשייה סגולה בפתח תקווה ועד איזור קניון איילון ברמת גן, הרוכבים חוצים את פסי הרכבת על פני המסילה בצורה לא בטיחותית.
בתום כשנה של מאבק, הצליחו יאיר עופר ויוסי זיגדון מ'פתח תקוה בשביל אופניים' (סניף מקומי של עמותת 'ישראל בשביל אופניים') לגשר (תרתי משמע) בין גורמים שונים (רכבת ישראל, מע"צ, עיריית פתח תקוה), עד לקבלת ההחלטה לבנות את הגשר שהוצע על ידם, במימון עיריית פתח תקווה ובהסכמת רכבת ישראל ומע"צ, כדי לאפשר לרוכבי אופניים לרכב מפתח תקווה לתל אביב. הגשר יאפשר לעובדים בקרית עתידים ובקרית אריה להשאיר את הרכב בבית ולהגיע לעבודה באופניים.

גשר אופניים


סיכום הדברים מפיו של יאיר עופר שיזם וריכז את המאבק:
"אני שמח לבשר שהשבוע הגענו להסכמה על פתרון לבעית חציית פסי הרכבת עם כל הגורמים הרלוונטיים. ראש העיר החליט להתערב אישית בנושא וקבע פגישות עם סמנכ"ל מע"צ ומנכ"ל הרכבת. הוא הזמין את יוסי זיגדון ואותי להשתתף בפגישות ולהציג את הנושא בעצמנו. הפגישה עם מע"צ התקיימה ביום ד' אחה"צ. היא התנהלה באווירה חיובית מההתחלה כאשר לנציגי מע"צ לא הייתה כל התנגדות לבניית הגשר אותו אנחנו מבקשים. כמובן שהם ביקשו לדעת מי יממן את התכנון והביצוע וראש העיר מיד אמר ש'הכל עליו'.

אופניים
מופיעים בתמונה משמאל לימין:
יוסי זיגדון, יאיר עופר, יצחק הראל – מנכ"ל הרכבת, יצחק אוחיון – ראש עירית פתח תקווה, אבי בן-חמו – מנכ"ל עירית פתח תקווה, אליאנא סובול – אגף איכות הסביבה עירית פתח תקווה ויסלחו לי שלושת נציגי הרכבת הנוספים שלא קלטתי את שמם.


העירייה תשכור חברת הנדסה שתתכנן ותבצע את הגשר ובמע"צ רק ביקשו שזו תהיה חברה שכבר עבדה איתם בעבר ומכירה את הנהלים שלהם. כמו כן הם ביקשו שהנושא יתואם עם רכבת ישראל וראש העיר הבטיח להם שכבר יש פגישה מתוכננת בשביל זה. הם הזכירו שיש להם תכניות עתידיות (לעתיד הרחוק) להרחבת כביש 4, מה שיחייב הזזה של הגשר, אבל הבטיחו שכאשר זה יבוצע, הם יכשירו את שביל האופניים מחדש על חשבונם כחלק מהפרויקט. הפגישה עם מנכ"ל הרכבת התקיימה הבוקר. כולנו, כולל ראש העיר, הגענו אליה ברכבת היות והמשרדים של רכבת ישראל נמצאים צמוד לתחנת רכבת מרכז בתל אביב. היה מוזר להגיע לנקודת המפגש של השביל עם פסי הרכבת מהצד 'השני'. גם הפגישה הזאת התקיימה באווירה חיובית וברכבת לא הביעו כל התנגדות לתכנית ובלבד שהגשר לא יהיה יותר נמוך מהגשר הקיים ותכנית הגשר תוגש להם לאישור. קיבלנו אישור עקרוני לקדם את התכנון של הגשר".

מפה גשר אופניים



קישורים:
אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג