גל צחור: "צריך שיהיה משוגע אחד שיתאבד על אפיק ישראל"

בראיון אישי לשוונג, מספר גל צחור איך הוא מצליח לשמור על קיום התחרות ולמה חייבים "להתאבד" על זה, על מנת שזה יקרום עור וגידים. ראיון בתנועה מתמדת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הרבה אנשים אומרים על "פלייטיקה אפיק ישראל" שהיא אחת משתי תחרויות הסבולת הטובות בישראל יחד עם "ישראמן גארמין". מה שבטוח הוא, שמדובר באירוע אופני ההרים הגדול בארץ, אירוע בינלאומי, שהיזם שלו שם לו למטרה להפוך אותו לאירוע מסורתי מוכר בספורט הישראלי.

אפיק ישראל 6

חייבים לשנות כדי שהתחרות תשרוד | צילום: אלון רון

עוד כתבות בנושא 
ליאור זך מאור מסכם את אפיק ישראל 2015 
שלומי חיימי, שיתחרה באפיק ישראל, מסכם את משחקי ריו 2016
שלומי חיימי ונגה כורם הם אלופי ישראל באופני הרים

צפייה בספורט לא חייבת להסתכם בכדורגל מהכורסה בסלון

במדינה שבה תרבות הספורט היא עדיין בגדר מתפתחת ועדיין לא מפותחת, קשה מאוד להפוך אירועי ספורט למסורתיים. כדי לעשות את זה צריך לקבל תמיכה מהרבה מאוד גופים, לקבל הכרה מהרבה מאוד אנשים, וליהנות מהתמיכה של הקהל הרחב של חובבי הספורט ולא רק מהמקורבים. במלים אחרות, יש עוד כברת דרך ארוכה עד שתושבי תל אביב ייצאו בהמוניהם לרחובות ביום המרתון כדי לעודד, שנהגי המוניות באילת יקבלו בצורה חיובית את סגירת הכבישים בזמן ישראמן וגם שהמטיילים בצפון בסוף השבוע הקרוב יוסיפו למסלולים שלהם את נקודות התצפית המיועדות לקהל באפיק ישראל.

וחבל שכך, כי יש אירועי ספורט שמי שנוכח בהם מבין שכמעט כל אדם עם קצת רגש היה מתאהב מיד, אם רק היה יודע להיות במקום הנכון ובזמן הנכון ומגלה שצפייה בספורט לא חייבת להסתכם בכדורגל מהכורסה בסלון. כל עוד אנחנו לא שם, מארגני אירועי הספורט צריכים להסתמך על הקהילות הקטנות שהם פונים אליהם, וזה אומר שככל שהאירוע יותר גדול, כך הוא גם חייב לפנות לחלק גדול יותר מהקהילה שלו, ולעשות את זה בצורה הכי טובה. זה בדיוק מה שעושה גל צחור, שיזם ומנהל את "פלייטיקה אפיק ישראל", מרוץ אופני ההרים התלת-יומי שיתקיים השבוע בפעם הרביעית.

"צריך שיהיה משוגע אחד שיתאבד על זה"

"אני מרגיש שאנחנו עושים היסטוריה", אומר צחור ומוסיף: "בדיוק כמו שפסטיבל הבירה בגרמניה פשוט קורה, אז צריך שיהיה משוגע אחד שיתאבד על זה. אני דלוק ואני מתאבד על זה ואנשים נוטים לשתף עם זה פעולה". צריך לשמוע את גל צחור כדי להבין למה הכוונה במילה "דלוק" והרוכבים שיתחרו החל מיום חמישי באפיק יכולים להיות רגועים ולדעת שמי שמנהל את המרוץ הזה דואג לכל הפרטים הכי קטנים ועושה בעצם הכל לטובת חווית הרכיבה שתימשך עד שבת. ובכל זאת, מדובר באירוע סופר מושקע שכולל 640 משתתפים בזוגות (בהמשך נרחיב על מבנה התחרות) ועוד כ-250 רוכבים שיצטרפו לתחרות חד-יומית בשבת. כולם יחרשו את הסינגלים של הגליל העליון, רמת הגולן ומבואות החרמון, ובסופו של כל יום רכיבה יעבירו את הזמן יחד בכפר התחרות שנבנה במיוחד לכבוד האירוע במלון "גליליון" ויהיה מפנק במיוחד.

אפיק ישראל 3

השנה מתחילים באגמון החולה | צילום: פלייטיקה אפיק ישראל

ובכל זאת, למרות שצחור והצוות של האפיק זכו להרבה שבחים על ארגון התחרות בשלוש השנים האחרונות, הוא מבין שזה לא מספיק. בצד הכלכלי זה הספיק עד היום לספונסרים מתחלפים מדי שנה, כלומר אף חברה לא נשארה במפעל הזה יותר משנה. ובצד החוויתי של הרוכבים, מבינים באפיק שחייבים לרענן את התחרות. "החלטנו לשנות השנה מיקום ולעזוב את אזור מגידו צפונה והשינוי הזה נוצר כדי שאפיק ישראל יחזיק מעמד", מסביר צחור ומוסיף: "בראייה שלי בכל 3-4 שנים התחרות צריכה להשתנות. היינו 3 שנים במגידו, עכשיו נהיה 3-4 שנים בצפון ולאחר מכן נעבור לאזור הרי יהודה והרי ירושלים ואז נחזור. כשנחגוג עשור לתחרות, כבר יהיה קטע של מורשת קרב שאנשים יזכרו במסלולים הראשונים". ובחזרה לתחרות הנוכחית, מבחינתו של צחור וגם של הרוכבת עידית שוב שהיא שותפה שלו לניהול התחרות המטרה היא לא להסתכל באופוריה אל העתיד אלא להיזהר מההווה. "אנחנו מתייחסים לכל תחרות כאילו שזו ההזדמנות האחרונה, ואם לא נעשה את זה ככה – לא תהיה תחרות. כולם עושים את זה איתנו ככה".

"צריך לחבר את האנשים יותר לפנטזיה שלי"

שינוי הלוקיישן יביא גם את הרוכבים המנוסים באפיק ישראל למסלולים שהם עוד לא התחרו בהם, לפחות לא במסגרת המפעל הזה. הם הולכים לחרוש את הצפון וזה אומר שלושה ימים של רכיבות בעמק החולה, הרי נפתלי, רמת הגולן, מטולה, כרם בן זמרה וכל אזור ירוק וקשה לרכיבה שרק אפשר לדמיין. הקטע הראשון יהיה ל-98 קילומטרים עם טיפוס של 1,480 מטרים, הקטע השני שהוא הקשה בתחרות בגלל רמת הגולן יהיה למרחק של 105 קילומטרים עם טיפוס מצטבר של 1,850 מטרים והקטע השלישי והאחרון יהיה למרחק של 64 ק"מ עם טיפוס של 1,350 מטרים כולל העלייה למטולה.

"אני לא חושב שהקטעים השנה יהיו קשים משמעותית לעונת השנה שעברה וזה תלוי הרבה במזג האוויר", אומר צחור: "אני חושב שהיום הקהל הישראלי מבין יותר טוב לקראת מה הוא בא, עשינו מחנות אימון והדרכות כי הרגשתי שצריך לחבר את האנשים יותר לפנטזיה שלי ולאיך שאני רואה את התחרות. השנה אני רואה בסטרבה ובפייסבוק שאנשים מקיימים אימונים, ושהחבר'ה מבינים עניין ושיש מאמנים שמכוונים לזה. הכל נהיה יותר מהוקצע ומסודר. בכל מקרה, השנה היום השני יהיה הקשה משמעותית בזכות רמת הגולן שהיא קשוחה. בקטע הזה החלק הקשה יהיה בהתחלה".

אפיק ישראל 4

יותר מ-600 רוכבים יתחילו את החגיגה ביום חמישי בבוקר | צילום: פלייטיקה אפיק ישראל

ביום רביעי אחר הצהריים יגיעו כ-600 רוכבי שטח שרוצים לאתגר את עצמם לכפר התחרות במלון שממוקם בעמק החולה. ביום חמישי בבוקר תוזנק התחרות ולכל מי שמתכוון לטייל בצפון בסוף השבוע הקרוב מומלץ להיכנס לאתר התחרות ולבדוק איפה נמצאות נקודות התצפית לקהל. יש לא מעט כאלה, ומה שבטוח זה שכל עידוד על הדרך יעזור לרוכבים באתגר הלא קל הזה, שיסתיים בשבת.

מבין המשתתפים יהיו בין 70-80 רוכבים מחו"ל שנרשמו בעצמם וקנו כרטיסי טיסה, והם מגיעים בנוסף למספר רוכבים מקצוענים שהוזמנו והם מן הסתם יהיו הפייבוריטים לניצחון. לצד העיסוק בחוויה של הרוכבים המקומיים, באפיק יודעים שחשוב מאוד לשווק את האירוע הזה כמו שצריך בחו"ל ולפי מה שהם אומרים כבר נעשתה עבודה ו"יש דיבור מחוץ לגבולות ישראל", כפי שמסביר צחור. "בארט ברנטיינס שהוא האלוף האולימפי הראשון אי פעם באופני הרים עושה לנו לייקים בפייסבוק, אנשים בזירת ה-UCI (התאחדות האופניים הבינלאומית) מסתכלים עלינו אז אנחנו חותרים לזה וזה מתחיל לקרות. גם בתחרות ה"סנשיין קאפ" בקפריסין הזמינו פעם רוכבים מישראל, כי היא היתה קיקיונית והיום היא ענקית, אז אמנם מדובר בסוג אחר של תחרות, אבל אני בהחלט רואה בה מודל".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג