גל צחור: "אנחנו מנסים להפתיע כל פעם ברמת המסלולים ולגוון את תחרות"

ראיון עם מפיק תחרות אופני ההרים הגדולה בישראל, בו הוא מספר לכתבנו אור דיין על תכנון מרוץ בצל הקורונה, מדוע החליטו ללכת "עם הראש בקיר" ולמה הוא מתרגש בכל תחרות מחדש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הקיץ בפתח ואיתם האימונים הממוקדים לתחרות אופני ההרים הגדולה בארץ, אפיק ישראל. השנה כל העולם נפגע מהתפרצות נגיף הקורונה ובפרט אירועי הספורט והאופניים הגדולים ביותר שבוטלו במקרה הרע או נדחו הפחות רע. הטור דה פראנס והג'ירו ד'איטליה נדחו ואפילו מרתון אופני ההרים הגדול ביותר בעולם ״קייפ אפיק״ בוטל יום לפני הזינוק. הלכנו לבדוק עם גל צחור, שעומד מאחורי "ברא אפיק ישראל", תחרות אופני ההרים המובילה בישראל, האם היא תתקיים ובאיזו מתכונת.

מצפים לקטוף את הפירות | צילום: רונן טופלברג, באדיבות ברא אפיק ישראל

עוד כתבות אופניים בשוונג
מה מאפיין פיזיולוגית את רוכבי האופניים הטובים בעולם
מי הם 20 רוכבי האופניים שמרוויחים הכי הרבה?
מחקר: כיצד אימוני כוח משפיעים על רוכבי אופניים?

"היינו בטוחים שעד לתחרות הקורונה תהיה כבר מאחורינו", אומר לנו גל צחור כששאלתי אותו האם הוא מודאג וכיצד הם התמודדו בזמן הקורונה עם ההכנות לתחרות? "זה כל הזמן ריחף מעלינו, אבל החלטנו שאנחנו חייבים להתקדם עם הגיליוטינה מעל הצוואר. בעיקר בכל מה שקשור לדברים שקשורים לעלויות ואי אפשר לבטל אותם כמו חולצות פינישר שנרכשו וערכות המשתתף. זה כסף שלא חוזר. מצד אחד צריך לעשות את כל התכנונים להגיע בזמן, מאידך כל אמצעי מניעה, חס וחלילה ונגיע למצב שהמדינה לא מאפשרת לקיים את האירוע שהנזק עבורנו יהיה הכי פחות כבד. ברירת המחדל שלנו, של קהילת האפיק ורוכבי אופניים זה ראש בקיר, זה עד הסוף. לא הגיוני לבטל אירוע, זה לא מתקבל, לא נבלע בגרון. חלק מהמורשת של אבא שלי גיורא צחור ז"ל שעל שמו המרוץ, היא גישה בלי פשרות ונחישות עם תכנון מרבי, עם הערכים האלה ורוח האפיק נצליח להעמיד אירוע, אני אופטימי.

האם חשבתם לבטל או לדחות כמו אירועים אחרים בעולם וביניהם ה"קייפ אפיק"?
"אנשים טסו לקייפ אפיק שבוטל רגע לפני הזינוק וחלקם חזרו חולים אפילו. לבטל יום לפני אירוע כזה גדול כאשר 40% הם משתתפים בינלאומיים זה ברור לגמרי שהמארגן 'מכסתח' את עצמו בשביל לא להיכנס להחזרים כספיים.
אני אקח אחריות הרבה קודם, יכול להיות שזו תהיה טעות. זה כמו שאם מדברים בתחזיות על סערה כבר בתחילת השבוע לקראת אירוע – קח אחריות, תבטל בזמן ואל תטריח את האנשים להגיע עד קו הזינוק. אם הביטול יהיה בשל קורונה אנחנו מתחייבים להחזיר את הכסף חזרה. ההחלטה לבטל תעשה מספיק זמן מראש אם אני כמפיק לא אוכל לפתור אותו עם סימן השאלה של קורונה – לא בסמוך לאירוע.

מתרגש בכל תחרות מחדש | צילום: דותן הלוי, באדיבות ברא אפיק ישראל

"באפיק השנה יש מסלול פסיכי ביום שישי, סטייג׳ מטורף – ארוך, מיוחד ומהמם. גם במזג אוויר קיצוני ותוואי קיצוני אני מספק את התנאים לבצע את זה, אם לא ניתן להוציא את זה לפועל בגלל בטיחות הרוכבים יש לי אלטרנטיבות. עם חום קיצוני אפשר להתמודד, עם גשם קיצוני יש לי מסלול אחד חלופי, אבל אני לא יודע לייצר ארבעה ימים רצופים של מסלולים שכולם רכיבים בצפון בגלל סוג הקרקע. אני מבין את השותפות ואת האחריות שיש לי עם הרוכבים ואני לא אבגוד באמון הזה, אני מזמין את הרוכבים להירשם כבר עכשיו מתוך אותה תחושה ואמונה בתחרות".

האם יש את התקדמות לאורך השנים באופי התחרות?
"קודם כל אני מתרגש בכל תחרות מחדש. מעבר לזה אני מסתכל על ההתקדמות כאשר לפני שנתיים עשינו שידור חי בערוץ ספורט 5 וב-2019 כבר היינו ביורוספורט. כמות הצפיות שהיו ברשת גדלה והגענו לחצי מיליון עם 60% צופים זרים, בעיקר בגלל הקליבר של הרוכבים הזרים. לראות רוכבים מובילים בעולם שאנחנו עוקבים אחריהם ברשתות החברתיות ובסוף לרכוב איתם כתף לכתף בקו זינוק זה משהו מאוד מיוחד. אנחנו מצפים לקטוף את פירות העבודה הקשה של שנה שעברה, זה קצת נפגע מהקורונה, אבל זה יאפשר לנו הישראלים לקיים את 'חופשת החו"ל' שלנו בארץ".

"אנחנו מזמינים רוכבים ספציפיים מהעולם עם פרופיל גבוה" | צילום: רונן טופלברג, באדיבות ברא אפיק ישראל

האפיק הגיע למעמד מכובד של מרוץ קטעים יוקרתי בינלאומי שמושך רוכבי הרים מקצוענים ברמות הגבוהות ביותר מהעולם, מה אתה יכול לספר לנו על זה?
"המטרה שסימנתי לעצמי היא להיות בדרוג SHC 1 (סטייג׳ רייס הור קטגורי), יש רק ארבעה מרוצים כאלה בעולם – אפיק ישראל, אנדלוסיה, ברזיל, קייפ אפיק. זאת הרמה הכי גבוהה של טור באופני הרים, בוחנים אותך על המילימטר שתעמוד בדרישות הכי גבוהות. כשזה הכי טוב – זה הכי טוב לכולם, זה נותן מוצר יותר שלם יותר כיף ויותר מקצועי. אני מפיק את 'ברא אפיק ישראל' כמו שהייתי רוצה שיפיקו עבורי. הפרסום שלנו הוא דרך לוח תחרויות של ה-UCI ופרסום ממומן ברשתות. יש לנו חברת יחסי ציבור גדולה באנגליה ואנחנו מזמינים באופן אקטיבי רוכבים ספציפיים עם פרופיל גבוה – אלופים אולימפיים אלופי לאום, אבל הייתי שמח ליותר הכרה בינלאומית".

האם הרשויות בישראל תומכות במרוץ?
"הרשויות תומכות מאוד, זה נהיה מנוף כלכלי אזורי גם מבחינת מיתוג אזורי גם מבחינת הצילומים שיוצאים, מחנות אימונים של קבוצות שמבצעות באזור. הרשויות לגמרי איתנו. הייתי רוצה תמיכה מעוד גופים לאומיים כי זה 'הטור דה פראנס' שלנו, ה'אירוויזיון'. משרד התיירות ומשרד הספורט צריכים להבין שזאת הפרסומת הטובה ביותר עבורנו – יש תמיכה אבל הייתי רוצה יותר".

"דואגים לתרבות אירוע" | צילום: רונן טופלברג, באדיבות ברא אפיק ישראל

האפיק התקיים בשנים האחרונות במהדורות כפולות, כלומר שנתיים ברצף באותו תא שטח, השנה זה הפעם השנייה שכפר התחרות נמצא במועצה אזורית מטה אשר בקרבת עכו. איך תשנו את המסלולים ואילו חידושים צפויים למתחרים?
"את הפרולוג בחומות עכו אני רוצה לשמר ונכנס גם לאתרים הרבה יותר אטרקטיביים שם. יש עוד לוקיישן בפרולוג שיכול להיות ששם נבצע אבל זה כרגע חסוי. יום חמישי נרד טיפה ברמת הקושי שלו, ביום שישי יהיה קשה יותר ובשבת יהיה הגרנד פינאלה הדובדבן על העוגה. יום שישי זה קטע ארוך ומיוחד".

איך גורמים לקהל הרוכבים הישראלי לחזור לתחרות שנה אחרי שנה?
"דואגים לתרבות אירוע ולתרבות ארגונית של אפיק ישראל. חשוב לי שההצלחה של האירוע תהיה חשובה לכל אחד מרמת המתנדבים ועד המארגן. האירוע צריך להיות מוצדק ובעל ערך מוחלט כי הוא טוב וכי כיף להשתתף בו. ההכנה אליו היא אדירה, היא ממלאת את החיים ואנחנו עושים מאמץ שזה יהיה מוצר מעולה. אנחנו מנסים להפתיע כל פעם ברמת המסלולים ולגוון, זה קשה, זה אתגרי והענף קפץ רמה וזה מייצר גם תחרות קשה ומהנה".

האם אפיק נודד (P2P) הוא קונספט שנראה בשנים הקרובות?
"זה השלב הבא, זאת אחת מהפנטזיות שלי, מתי זה יקרה ומתי יהיה מספיק משאבים עבור זה – אני לא יודע אבל זו בהחלט מטרה. חלק מהעניין זה שמצליחים לעשות את זה מבחינת הביחד – כפר תחרות נודד, זה חלק מייחוד האירוע".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג