גירמה אמרה שבר את השיא הישראלי במרתון

אלוף מרתון טבריה הדהים במרתון ולנסיה כשקבע 2:12:35 שע' וקיצץ 25 שניות משיאו הישראלי של מארו טפרי. סיים במקום ה-15 והבטיח את מקומו באליפות העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שבוע בלבד אחרי שלונה צ'מטאי סלפטר שברה את השיא הישראלי במרתון לנשים בפירנצה, גירמה אמרה עשה את זה הבוקר (ראשון) כששבר את השיא הישראלי לגברים במרתון ולנסיה. אמרה סיים בזמן של 2:12:35 שעות והפך לרץ הישראלי הראשון שירד משעתיים ו-13 דקות. אמרה שיפר ב-25 שניות את השיא שקבע מארו טפרי באליפות אירופה האחרונה בברלין.

גירמה אמרה במרתון טבריה 2018 | צילום: באדיבות איגוד האתלטיקה

עוד כתבות בנושא 
שיא ישראלי מדהים ללונה צ'מטאי סלפטר במרתון פירנצה
באוגוסט האחרון מארו טפרי שבר את השיא הישראלי אחרי 15 שנים
גירמה אמרה ניצח במרתון טבריה 2018

בנוסף, אמרה ניפץ בכמעט שלוש דקות את שיאו האישי שנקבע במרתון טבריה 2018 ועמד על 2:15:30 שעות. בזכות ההישג המדהים הזה, אמרה שסיים במקום ה-15 בולנסיה, הבטיח כמובן את השתתפותו באליפות העולם באתלטיקה שתתקיים בסוף ספטמבר בדוחא שבקטאר.

הפתיחה של אמרה היתה מצוינת ואחרי חצי המרחק הוא היה בקצב הנכון לשבירת השיא הישראלי עם 1:06:18 שע' אחרי 21.1 קילומטרים. עם זאת, בין הקילומטרים 21 ל-35 הוא הוריד קצת את הקצב, ובשלב הזה נראה היה שהוא מתרחק מהשיא הישראלי. כשהוא דרך על השטיח של 35 הקילומטרים, הקצב שלו הראה זמן יעד איטי בכ-15 עד 20 שניות מהשיא של מארו טפרי. עם זאת, אמרה הצליח להגביר בקילומטרים הקשים ביותר בדרך לשער הסיום היפהפה בולנסיה בדרך לעוד שיא ישראלי מדהים בריצת המרתון.

חשוב להזכיר שעד הקיץ האחרון, השיא הישראלי במרתון עמד על 2:14:21 שעות, היה שייך להיילה סטאין והחזיק מעמד משנת 2003. מארו טפרי שבר אותו אחרי 15 שנים, וכעת גירמה אמרה קבע תוצאה שחלמו עליה הרבה שנים באתלטיקה הישראלית.

"אני מאושר. עדיין קשה לי לעכל את מה שעשיתי היום", סיפר גירמה אמרה לשוונג, "עברנו אימונים קשים לקראת המרתון הזה, הן באתיופיה והן בארץ. עבדנו באופן ספציפי על סיומת בכביש והרצנו תרחישים שונים. בריצה היום הייתי רגוע מאוד. בהתחלה שמרתי על עצמי מעט ומאחור ואפשרתי לגוף להתחמם. אחרי 10 ק"מ הרגשתי שהקצב טוב מאוד עבורי. אחרי שעברתי את נקודת החצי מרתון התחלתי להתקדם ולעקוף רצים רבים. לקראת הסוף הרגשתי ממש מצוין. המאמן שלי, זוהר זמירו, צעק לי בקילומטר ה-40 לתת הכל עד הסוף. לא הסתכלתי אפילו על השעון. ידעתי לפי הקצבים שאני ממש חזק בתמונת השיא. לא ניתן לתאר את ההרגשה כשעוברים את קו הגמר בתוצאה שהיא שיא אישי, ועל אחת כמה וכמה שזו תוצאת שיא לאומי", אמר לסיום.

לאול גרבסילאסי אלמה האתיופי היה המנצח במרתון עם שיא מסלול חדש, 2:04:30 שע', שיפור של 45 שניות לשיא שנקבע לפני שנה על ידי סמי קיטווארה הקנייתי.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג