לונה צ'מטאי-סלפטר וגירמה אמרה הדהימו במרתון פראג עם שיאים ישראלים

הרצה הישראלית היתה המנצחת בין הנשים, שיפרה את שיאה הישראלי ביותר מ-4 דקות וחצי וקבעה את התוצאה הרביעית בעולם השנה. שיא ישראלי לגירמה אמרה בגברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לונה צ'מטאי סלפטר קבעה היום (ראשון) את אחד ההישגים הגדולים בהיסטוריה של האתלטיקה הישראלית כשניצחה במרתון פראג בזמן של 2:19:46 שעות. לא רק שהיא שברה את שיאה הישראלי ביותר מ-4 דקות וחצי, היא גם שיפרה את שיא המסלול לנשים של מרתון פראג ביותר משתי דקות וגם קבעה את הזמן הרביעי בטיבו השנה בעולם.

אחד ההישגים הגדולים בהיסטוריה של האתלטיקה הישראלית. לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: טיבור יגר

צ'מטאי הגיעה למרתון פראג בכדי להיאבק על שיא המסלול, והיא פתחה בדבוקה שכללה עוד 4 רצות בעלות שיא אישי ברמת השיא הקודם שלה ׁ(2:24 שע'). למרות שהישראלית הובילה את יריבותיה לקצבים מהירים עוד בחצי הראשון של המרתון, לקראת הקילומטרים ה-25 היא התנתקה מהדבוקה והתחברה לאחד ממכתיבי הקצב ולעוד כמה רצים גברים אחרים.

צ'מטאי-סלפטר הצליחה להגביר את הקצב באופן מפתיע ומרשים בשליש האחרון של המרתון ולבסוף לסיים בתוצאה ברמה בינלאומית גבוהה, 2:19:46 שע', כשהיא מקדימה בדקה ו-53 שניות את שיטאיה אשטה מבחריין שסיימה שנייה (2:22:39 שע').

הישראלית אמרה על קו הסיום: "מזג האוויר היה טוב. היתה קצת בעיה עם רוח הצד במקומות מסוימים, אבל אני כל כך שמחה לשבור את ה-2:20 שע'. זה היה החלום שלי וזו היתה השאיפה שלי, אני מחכה בקוצר רוח למרתון הבא".

גירמה אמרה הפך לישראלי הראשון בהיסטוריה שירד משעתיים ו-10 דקות במרתון. הוא חצה את קו הסיום בזמן בלתי רשמי של 2:09:54 שע' וסיים במקום השמיני. שיאו הקודם של אמרה במרתון היה 2:12:37 שע' שנקבע בולנסיה. המטרה העיקרית שלו בפראג היתה לקבוע את הקריטריון האולימפי למשחקי טוקיו 2020 שהיה 2:11:30 שע'.

הופעה מדהימה. גירמה אמרה | צילום: צלמי שוונג

אמרה פתח את המרתון בקצב מטורף, ובחצי המרחק קצב הריצה שלו התאים לתוצאה מהירה מ-2:08 שעות במרתון. בחצי השני אמרה האט את הקצב באופן בדרגתי, וכשהגיע ל-35 קילומטרים נראה היה שהוא בטווח הקריטריון אבל שיהיה לו מאוד קשה לשבור את השיא של מארו טפרי, 2:10:10 שעות. בסופו של דבר אמרה הצליח לשמור על הקצב בקילומטרים האחרונים והקריטיים וחצה את קו הסיום בתוצאה של 2:09:55 שע'. הוא שיפר ב-15 שניות את שיאו הישראלי של טפרי והפך לרץ המרתון הישראלי השני שקבע את הקריטריון האולימפי למשחקי טוקיו 2020.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג