ג'ירו ד'איטליה 2012 קטע 19: קרויזגר ניצח בקטע והסזדייל התקרב לוורודה

בקטע ה- 17 נשר רומן קרויזגר מחבורת החולצה הוורודה ואיבד סיכוי תיאורטי לניצחון בג’ירו ד’איטליה 2012. בקטע ה- 19 הוא עשה בדיוק מה שמצופה ממוביל קבוצה המאבד את מטרת העל. אבל הסיפור של יום שישי הוא ריידר הסזדייל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בקטע ה- 17 נשר רומן קרויזגר מחבורת החולצה הוורודה ואיבד סיכוי תיאורטי לניצחון בג'ירו ד'איטליה 2012. בקטע ה- 19 הוא עשה בדיוק מה שמצופה ממוביל קבוצה המאבד את מטרת העל. אבל הסיפור של יום שישי הוא ריידר הסזדייל

מאת:יאיר בן עמי


כתבות קודמות

הרוכבים הבולטים



התממשות ההבטחה של פני
קאוונדיש בפרספקטיבה היסטורית

על מאיצים, מאוצים ורכבות
מה היה, מה יהיה וכל מה שאתם לא רוצים לפספס
 גארמין ברקודה מנצחי היום
השני של קאוונדיש
 
המאבק על ראש הדירוג עלה מדרגה
המופע של פוזוביבו

 ניצחונות מתאונות ושיקולי מאיצים

רודריגז בניצחון השווה וורוד

הפעם פרארי ניצח


10 קטעי ההכרעה

 על קבוצות בריחה והניצחון של באק

 ניצחון שלישי לקאוונדיש

אמדור ניצח הסזדייל שוב בוורוד

מחווה של אלוף
 רמת ההצגה בעיני המתבונן
 באסו ניסה רודריגז ניצח. החשבונאות החלה

גוארדיני, הפתעה או עתיד המאוצים?



כל הדיווחים והפרשנויות מהשידורים הישירים
קטע 1
קטע 2

קטע 3


קטע 4

 
קטע 5

 
קטע 6

 
קטע 7

  קטע 8

 קטע 9

קטע 10

 קטע 11

 קטע 12


קטע 13

קטע 14

קטע 15
קטע 16
קטע 17
קטע 18
קטע 19
צילום: עופרה פרחי


קטע 19, יום שישי, 25 במאי
197 ק"מ, Treviso – Alpe di Pampeago


כשקבוצה מגיעה לגרנד טור היא יודעת מה המטרות שלה ומה סדרי העדיפות. קבוצת אסטנה הגיעה לג'ירו עם תקוות רבות. רומן קרויזגר היה אמור להתמודד על ראש הדירוג ועל פי תוכנית אידיאלית ללבוש את החולצה הוורודה ביום ראשון במילאנו. אבל בקטע ה- 17 הוא נכבה. רגליו לא ביצעו את מה שהראש רצה. הוא מצא עצמו נושר מחבורת המתמודדים על החולצה הוורודה ובסופו של יום התדרדר עד למקום ה – 20 כשהפער מהחולצה הוורודה כמעט 13 דקות.

קרויזגר (בתמונה משמאל) אולי נשבר באותו קטע 17 אך הוא הוכיח כי מעברו ממעמד מכתיב הקצב של איוואן באסו בליקיוגאס- קנונדייל למעמד המוביל של קבוצת אסטנה בג'ירו ראוי. קרויזגר ניצל את ההתחשבנות בין הרוכבים הנאבקים על החולצה הוורודה ומתוך ידיעה כי לא ירדפו אחריו הוא תקף בעלייה האחרונה. בדרך לקו הסיום הוא אסף את הרוכבים שהיו בקדמת המרוץ, חלקם היו בבריחה גדולה שיצאה בתחילת היום וחלקם ניסו לברוח לניצחון בעלייה האחרונה, והצליח להיות ראשון על קו הסיום של אחד הקטעים היוקרתיים ביותר של ג'ירו 2012.

הניצחון של קרויזגר לא החזיר לו את סיכוי ללבוש את החולצה הוורודה וספק אם הוא יצליח אפילו להתקרב לעשירייה ראשונה. אבל הוא החזיר לו את מעמד הרוכב הראוי להיות מוביל קבוצה בגרנד טור.

שישי ושבת, קטעים 19-20, הם אלו בהם המטפסים הטהורים צריכים לבצע את המהלכים המשמעותיים שלהם וכדי לפתוח פערים מאלו הטובים מהם כשענים. המטרה היא ליצור פער כמה שיותר גדול לקראת המרוץ האישי נגד השעון שייערך כקטע אחרון. אבל בג'ירו ד'איטליה 2012 מישהו סגר את ספר החוקים הלא כתובים של מרוצי הגנרד טור. העובדה שהמטפסים הטובים ביותר לא הצליחו לגרום נזק לריידר הסזדייל הייתה מתקבלת כהפתעה מרעננת. העובדה שהוא גרם נזק לכל המטפסים הטהורים, באחד משני קטעי ההררים הקשים ביותר, בקטע שזכה לשם "קטע המלכות" ועוד בסיום על פסגה היא הפתעה גדולה.

הסזדייל הוא קנדי בן 32 שהגיע לאירופה כרוכב מבטיח כבר בגיל 20. בשנה השנייה שלו באירופה הוא קיבל חוזה בקבוצה שלישית של ראבובנק. בשנת 2004 הוא קיבל חוזה בקבוצת הדואר האמריקאי, הקבוצה של לאנס ארמסטרונג בשיאו. הגרנד טור הראשון שלו היה בשנת 2005. הג'ירו ד'איטליה, אבל לפני השבוע האחרון של המרוץ הוא פרש. בשנת 2006 הוא זינק לוואלטה א'אספנייה אבל גם את הגרנד טור הזה הוא לא שרד ובקטע 17 פרש. הוא רכב אז במדי קבוצת פונאק עימה ניצח פלויד לאנדיס בטור דה פראנס. פסילתו של לאנדיס הייתה משבר שגרם לנותן החסות לעזוב את ענף האופניים, אחרי הכל רוכב המנצח את הטור דה פראנס בעזרת שימוש בחומרים אסורים, נתפס, נפסל, מושעה ועומד במרכז סיפור שלא נגמר שנים לאחר שהחל, לא ממש עוזר למכור מכשירי שמיעה.

הסזדייל (בתמונה התחתונה משמאל) חתם חוזה בקבוצת "הלט נט פרזנטד ביי מאקסים" (Health Net presented by Maxxis) ובמדיה היה לאלוף קנדה במרוץ נגד השעון. בכל אותן שנים הסזדייל כמעט ולא התחרה באירופה. הוא השתייך לקבוצה לא מאגודת, או רשמית בצורה כלשהיא, של רוכבים אמריקאים שטענו כי הדבוקה של אירופה מלוכלכת מדיי בחומרים אסורים ורמאויות וגם כי הימים הרבים של ניתוק מהבית לא ממש עזרו לו.

אולי היה זה הגיל, אולי הקבוצה החדשה, גארמין שהוקמה בשנת 2008, ואם רוצים סיפור אמריקאי טוב אפשר להכניס למשוואה את הניקיון של הדבוקה בשנים האחרונות, אבל הסזדייל החל להגיע ליותר ויותר תחרויות באירופה בשנת 2008 ומאז. באותה שנה הוא שוב זינק לג'ירו, ניצח עימה במרוץ נגד השעון הקבוצתי והצליח לסיים (מקום 60). גם לטור דה פראנס של אותה השנה הוא זינק, סיים במקום 44 וסייע לחברו לקבוצה, קריסטיאן וונדה וולדה, לסיים במקום הרביעי. כל זאת כשהוא מחזיק בתואר אלוף קנדה במרוץ אישי נגד השעון לשנת 2007. גם ב- 2009 הוא זינק לטור וסיים במקום 48 כשהפעם הוא מסייע לחבר אחר מהקבוצה, בראדלי וויגינס, לסיים במקום הרביעי.

לטור דה פראנס 2010 הגיעה קבוצת גארמין עם הרבה ציפייה להעמיד את וונדה וולדה על דוכן המנצחים. אבל וונדה וולדה לא הפגין את אותה היכולת משנת 2009 ואפילו פרש מהמרוץ. הסזדייל היה מי ששמר את החיוך על פניהם של נותני החסות, מנהלי הקבוצה ורוכבי הקבוצה ששרדה את הסיום עם חצי מההרכב שזינק. הסזדייל סיים במקום שביעי ששונה למקום 6 לאחר הפסילה של אלברטו קונטאדור. רוח חדשה נשבה בגזרת מובילי הגרנד טור של קבוצת גארמין.

עם תקוות גדולות והרכב של נבחרת עמוסת כוכבים הגיעה קבוצת גארמין לטור דה פראנס 2011. משולש מובילים לדירוג המצטבר (הסיזדייל + וונדה וולדה + תום דנילסון), אלוף עולם לניצחונות בקטעים בודדים (תור הושווד), מאיץ (טיילור פראר) מהטובים בעולם לקטעים שמסתיימים במאוצים רבי משתתפים ואולי אפילו הדירוג הקבוצתי. בסיום הטור הם ספרו ארבעה ניצחונות בקטעים (הושווד פעמיים, פראר אחד והמרוץ הקבוצתי נגד השעון), דנילסון סיים בתוך העשירייה הראשונה, וונדה וולדה במקום 17 והסזדייל במקום 18 ומעל לכל ניצחון בדירוג הקבוצתי כשהם מקדימים את קבוצת לאופרד –טרק של האחים שלק אשר עמדו על המדרגות של דוכן המנצחים בסיום.

כשפורסם מסלול הג'ירו ד'איטליה 2012 בא מנהל קבוצת גארמין, אלן פייפר (רוכב עבר אוסטורלי) והציע להסזדייל לקבוע את הג'ירו כמטרת על של עונת 2012 ומשום שלדעתו המסלול מתאים מאוד ליכולותיו כרוכב. הסזדייל לקח את הצעה. לג'ירו הוא לא הגיע כמועמד על אלא כמטפס טוב, שען טוב מאוד ומכלול יכולות שאומנם הציבו אותו כעשר דקות ממנצח טור דה פראנס אבל זה גם היה תלוי על שמו כהישג שיכול להתברר כהצלחה חד פעמית.

הסזדייל ידע מה הוא צריך לעשות בג'ירו. להגיע ליום האחרון, יום ראשון, 27 במאי, למרוץ האישי נגד השעון ברחובות מילאנו, עם פיגור כזה שיוכל לקחת את החולצה הוורודה בסופו של יום. מול המועמדים המובילים לניצחון, טרם הזינוק, היה מדובר בפער של עד דקה ממטפסים כמו מקילה סקארפוני או יוחאקין רודריגז או 30-45 שניות מרוכב כאיוואן באסו.

כשנותר עוד קטע הררי אחד בלבד, סיום אחד על פסגה, תופס הסזדייל את המקום השני כשהפיגור שלו מהחולצה הוורודה הוא 13 שניות בלבד ולאחר שבסיום הפסגה של הקטע ה- 19 הוא הצליח להשאיר את כל המטפסים הטהורים מאחריו ולהיות שני על קו הסיום.
בקטע האחרון, שבת 26 במאי, הוא יצטרך להישמר מהתקפות ההכל או לא כלום של כל המטפסים הטהורים. סקארפוני, באסו ובעיקר רודריגז, הלובש את החולצה הוורודה, מודעים לפערי היכולת שלהם מול זה של הסזדייל במרות נגד השעון. עם שני הקטעים שנותרו לסיום ומופעה של הסזדייל בקטע 19, על שני נתונים מתעודדים יריביו של הסזדייל. האחד הוא העובדה כי ההר הגדול והמאיים מכולם , הסטלביו, הוא קו הסיום של קטע 20. כולם יגיעו לשם מותשים אבל ייתכן והמהלך של הסזדייל, בגינו הותיר את מתחריו מאחור בקטע 19, יגבה ממנו את המחיר בדרך לסטלביו. הנתון השני הוא כי פעמים רבות המטפסים הטהורים סופגים פיגור קטן בהרבה משענים היורדים מותשים מההרים.

דירוג קטע 19:
1. רומן קרויזגר, צכיה, אסטנה, 6:18:02 שעות
2. ריידר הסזידאל, קנדה, גארמין- באראקודה + 19 שניות
3. חואקין רודריגז אוליבייר, ספרד, קאטיושה + 32 שניות
4. מיקלה סקארפוני, איטליה, לאמפרה- איאסדי + 35 שניות
5. דומוניקו פוזוביבו, איטליה, קולנאגו – סיאפאס אינוקס + 43 שניות
6. איוואן באסו, איטליה, לקויגאס-קאנונדייל + 55 שניות
7. ריגברטו אורן אורן, ספרד, סקאי + 57 שניות
8. מיקל ניבה, ספרד, אוסקלטל – אוסקדי + 1:18 דקה
9. סטפנו פיראצ'י, איטליה, קולנגו – סיאסאפ אינוקס + 1:22 דקה
10. ג'ן גדרה, צרפת, איג'2אר לה מונדיאל, זמן זהה

עשירייה ראשונה אחרי קטע 19:

1. חואקין רודריגז אוליבייר, ספרד, קאטיושה, 84:06:13 שעות
2. ריידר הסזידאל, קנדה, גארמין- באראקודה + 17 שניות
3. מיקלה סקארפוני, איטליה, לאמפרה- איאסדי + 1:39 דקה
4. איוואן באסו, איטליה, לקויגאס-קאנונדייל + 1:45 דקה
5. ריגברטו אורן אורן, ספרד, סקאי + 3:21 דקה
6. דומוניקו פוזוביבו, איטליה, קולנאגו – סיאפאס אינוקס + 3:30 דקות
7. ג'ן גדרה, צרפת, איג'2אר לה מונדיאל + 5:36 דקות
8. תומאס דה גנדט, בלגיה, וואקאנסולייל – דיסיאמ  + 5:40 דקות
9. סרג'יו לואיס חנאו מונטויה, ספרד + 5:47 דקה
10. דמיאנו קוניגו, איטליה, לאמפרה + 6:09 דקות

ג'ירו ד'איטליה 2012, קטע 19 ק"מ אחרונים


קטע 20, יום שבת, 26 במאי
218 ק"מ, Caldes/Val di Sole – Passo dello Stelvio


קטע הררי אחרון של ג'ירו 2012, סיום פסגה אחרון וזהו הסטלביו. ההר עליו נוצרו כמה מהמיתוסים של הג'ירו ד'איטליה. כולם יהיו מותשים וידעו כי זו ההזדמנות האחרונה של המטפסים הטהורים לרוויח זמן על המטפסים שיודעים לרכב במרוץ נגד השעון וזה מה שיצפה להם למחרת, במילאנו, בקטע האחרון. אבל לפני שהם יטפסו לסטלביו הם יחצו את המורטירולו ומישהו מהרוכבים שלא מסכן את ראש הדירוג יכול לנסות ולעשות שמות בדבוקה וכדי להרוויח ניצחון בקטע אחרון של מרוץ כביש. לכאן או לכאן יהיה זה קטע שלא יוכל להתנהל על מי מנוחות והחרבות שוב יצוחצחו לקראתו.




תמונה של קרויזגר מהטור דה פראנס 2011 (צילום: Petit Brun)

תמונה של הסזדייל מהטור של קליפורניה 2011 (צילום: Richard Masoner / Cyclelicious)

25.5.2012

יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12