ג'ירו ד'איטליה- אפשר לסכם?

אלברטו קונטאדור רכב היום, 19 במאי 2011, בקלילות כדי להבטיח את ניצחונו בג’ירו ד’איטליה בפעם השנייה בקריירה שלו ועובדתית, רק בית המשפט לערעורים של הספורט, יוכל למנוע ממנו להיות אחד מרוכבי הגרנד טור הטובים בכל הזמנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אלברטו קונטאדור רכב היום, 19 במאי 2011, בקלילות כדי להבטיח את ניצחונו בג'ירו ד'איטליה בפעם השנייה בקריירה שלו ועובדתית, רק בית המשפט לערעורים של הספורט, יוכל למנוע ממנו להיות אחד מרוכבי הגרנד טור הטובים בכל הזמנים

מאת:יאיר בן עמי



דיווחים קודמים:
דיווחים קודמים – קטע -1, קטע 2, קטע 5, קטע 6, קטע 7, קטע 8 , קטע 9, קטע 10, קטע 11, קטע 12, קטע 13, קטע 14, קטע 15, קטע 16, קטע 17, קטע 18, קטע 20
ווטר וולנדט נהרג במהלך הג'ירו, מסלול הג'ירו 2011הקבוצות, המועמדים לניצחון, כל הקטעים בשוונג מאפ


אלברטו קונטאדור יכול היה להנות מהרכיבה ברחובות מילאנו. גם לה היה יורד מהאופניים והולך אל קו הסיום, בסיום המרוץ נגד השעון, היה לו פער גדול מספיק מסגנו, מיקל סקארפוני, כדי לנצח בג'ירו ד'איטליה 2011.

כאן בדיוק ההבדל בין אלברטו קונטאדור, גדול רוכב הגרנד טורים של הדור הנוכחי, לבין גדול רוכב האופניים בכל הזמנים,אדי מרקס. קונטאדור לא התאמץ לנצח את הקטע האחרון משתי סיבות.האחת היא הצורך בלקיחת סיכונים על מסלול טכני והשני היא הידיעה כי הוא היחיד היכול למנוע מדוויד מילר את הניצחון בקטע.

אחד הדברים החשובים, עבור פטרון הדבוקה, היא לדעת ליצור מסביבו קואליציות לשעת צורך. במהלך שלושת השבועות האחרונים החווה קונטאדור לכמה רוכבים כשוויתר על ניצחונות בקטעים וכך ייצר רשימה לא קטנה ומאוד איכותית של קובוצות ורוכבים אצלם השאיר חשבון חיובי פתוח.

כשקונטאדור וויתר על ניצחונות בקטעי ההרים הוא אפשר לסטפנו גרצ'לי לשמור על החולצה של מלך ההרים וכעת לא רק גרצ'לי אלא כל קבוצת אקואה א'אספונה אסירת תודה לו על כך.

בוותרו על הניצחון בקטע ה- 19 הוא כרת ברית עם חברו, פאולו טרילונגו, אך עוד יותר מכך הוא בנה מערכת יחסים חדשה, חיובית ויקרת ערך עם קבוצת אסטנה אותה עזב בטונים מעט צורמים רק בסיום העונה שעברה.

כשוויתר על ניצחון בקטע האחרון הוא שלח את קבוצת גרמין- סרוולו הביתה ללא צורך בהתנצלות, בפני נותני החסות, על שהם חוזרים הביתה מגרנד טור ללא ניצחון בקטע. למרות שמילר עצמו לבשאת החולצה הוורודה במשך יומיים הניצחון בקטע היה חשוב מאוד לקבוצה. בעיקר בגרנד טור בו כמה קבוצות דרג משנה ניצחו בקטעים. לא פחות חשוב קונטאדור זוכה לתודתו של דויד מילר, אחד מהרוכבים המעורכים בדבוקה בזכות חזרתו מהשעייה והפיכתו לאוחז הדגל כנגד רמאות בספורט.


מילר, בחולצה הוורודה בג'ירו השנה. מאחוריו,עם משקפיים צהובים, קונטאדור
צילום: Riotforlife


דוויד מילר היה מהשענים הטובים ביותר לפני שהושעה מרכיבה על אופניים ולאחר שנאלץ להודות בשימוש בחומרים אסורים.מאז חזרתו הוא לא מפגין את אותן יכולות שען אשר הביאו אותו ללבוש את החולצה הצהובה ולנצח באליפות העולם. אבל הוא עדיין שען ברמה גבוהה אך ניצחון ברמת זו שהשיג בקטע האחרון של הג'ירו הוא לא השיג כבר זמן רב.

פרט מאוד לא שגרתי היה בקטע האחרון כשהמדורג אחרון, בדירוג המצטבר, קבע את הזמן השישי בטיבו במרוץ נגד השעון. מכיוון שזהו ג'וס ואן אמדן ההולנדי אפשר לראות את העקביות שלו בתוצאות מסוג זה. ואן אמדן בן 26 ומקצוען שנה חמישית.הוא שען טוב ולפחות עד לסוף חודש יוני הוא אלוף הולנד במרוץ אישי נגד השעון. בגרנד טורים הוא מסיים קרוב למגבלות הזמן.

בשנת 2009 הוא סיים את הג'ירו 4 מקומות מהמקום האחרון. לפני שנה הוא השתפר וכבר הקדים למעלה מ- 35 רוכבים בסיום הג'ירו אך השנה הוא זכה לתואר הכבוד של הרוכב המסיים במקום אחרון והמבינים בענף האופניים יודעים להעריך זאת.


ג'וס ואן אמדן על כסא המוביל הזמני באליפות עולם במרוץ אישי נגד השעון
צילום: Theanonymousview


האם הג'ירו ד'איטליה הסתיים?
לפני הזינוק היו שאמרו כי התחרות היא בעצם על המקום השני משום הערעור העומד על הזיכוי של קונטאדור. כעת, כשהערעור נדחה וסביר להניח כי נראה את קונטאדור מנסה לנצח גם בטור, אי אפשר לסכם את הג'ירו בתחושה שלמה.

עד כמה מגוחך הדבר כי עם סיומו של הג'ירו 2011 וכחודש לפני הזינוק לטור דה פרנס 2011 טרם יודעים מי הוא המנצח של הטור 2010 ומכאן שלגמרי לא ברור מי הוא המנצח של הג'ירו 2011.

המלחמה הבלתי פוסקת של כל הצדדים, בתופעת השימוש בחומרים אסורים, הביאה כמה מהצדדים לנסות להיות צדיקים יותר מכל אפיפיור. הממצאים, בתיק קונטאדור, ברורים ואף אחד אינו טוען כי יש חשד לשימוש בחומרים אסורים על ידי קונטאדור. בנוסף כמה ספורטאים כבר זוכו, על ידי כמה גופים שונים, בדיוק על אותה האשמה של קולנטבול אשר נמצא בדמם בבדיקה וברור היה כי זה לא כמות המוכיחה שימוש בחומר לשיפור ביצועים.

מצד שני, אין ולו גוף אחד, לא האיגוד העולמי של האופניים ולא הוועדה למלחמה בסימום, המוכנים להיות אלו אשר יגלו מעוף ויזכו את קונטאדור בתיק ולו רק מהפחד של "מה יאמרו על זיכוי של אלוף גדול".

אבל יש לסיפור עוד נושא והוא החקירה הפדראלית, המתקיימת על נושא קניית החומרים האסורים, על ידי קבוצת הדואר האמריקאית בעת שלאנס ארמסטרונג רכב בה. בכל יום מופיעות עדויות חדשות של מי שהיו מקורבים ללאנס ארמסטרונג וזה נראה ממש כמשהו שכל הפרשיות הקודמות יראו מצחיקות לעומת מה שייצא בסופה.

מאוד ייתכן כי עוד לפני הטור, אולי במהלכו, נגלה כי פרשת קונטאדור קטנה לעומת ממצאי החקירה הפדראלית. ייתכן כי עד לטור דה פרנס 2011 נגלה כי לא ידענו בעצם מי ניצח בכל מהדורה של הטור דה פרנס החל משנת 1999 ועד לשנת 2005.

אבל כאן הבעיה רק תתחיל לגדול כי הרי בשנת 1998 ניצח בטור ובג'ירו מרקו פאנטני וכעת, לאחר מותו המסתורי, הוא נחשב כאחד מקורבנות הענף הגדולים אם לא הגדול שבהם. שנה לפניו ניצח יאן אולריך אשר פרש מרכיבה מקצוענית לאחר שהתבררו קשריו עם ד"ר פואנטוס.


אלברטו קונטאדור – חגיגה הזקוקה לאישור בית משפט
צילום: עפרה פרחי


אם נלך לצד השני של מניין השנים נמצא בשנת 2006 מנצח טור דה פרנס שנפסל,
שוב בגלל שימוש בחומרים אסורים, עוד בטרם הספיק לשוב הביתה מהטור. אם נבדוק שנה לאחר מכן, 2007,נמצא את מנצח הג'ירו 2011 שניצח גם בטור 2007, 2009 ו- 2010 וגם בג'ירו 2008 ובוואלטא א'אספנייה 2008.

אז מי בעצם הוא מנצח ושל איזה גרנד טור? ענף האופניים הוא ענף הספורט היחיד אשר עושה מאמץ כן, אמיתי, ללא פשרות ובעלות אדירה, כדי למגר את הרמאות בספורט. שימוש בחומרים אסורים זו רמאות לכל דבר ועניין.

הבעיה של ענף האופניים אינה עם הרמאים הנתפסים השקם וערב אלא עם ענפי הספורט האחרים אשר לא עושים כמעט מאום כדי להלחם בתפועה.

כשהגיע מבצע פוארטו לסיומו והתגלו כל המסמכים ושקיות הדם במרפאתו ידעו כולם כי הרשימה כוללת כ- 200 ספורטאים. כולם גם ידעו כי ברשימה זו 53 רוכבים אופניים. עוד פרט, מאוד חשוב, היה כי ברשימה היו עשרות שחקני כדורגל ובניהם כאלו שעמדו להשתתף בגביע העולם של אותו קיץ (2006).

רוכבי האופניים הושעו, נשפטו כשכבר היו מושעים ואז נשלחו לשנתיים ויותר של רכיבות ארוכות, לא תחרותיות, בהם יוכלו לחשוב על מעשיהם. גם כאלו שלא הושעו מיד המשיכו להחקר. איוואן באסו היה אחד מהם והוא הורשע לאחר פרק זמן והושעה. הוא חזר וניצח בג'ירו. אלחנדרו ולוורדה המשיך להתחרות עד לשנה שעברה, ארבע שנים לאחר פיצוץ הפרשה ולבסוף גם הוא הושעה.

עד היום אין ולו שם אחד,מאותה רשימה, שפורסם ובכלל זה אותם כדורגלנים שנסעו לייצג את מדינתם במשחקי גביע העולם בכדורגל.

כל אוהד אופניים צריך לדעת להתמודד עם נפילתם של הספורטאים הנערצים עליו באופן כמעט קבוע.
עם סיום הג'ירו כולם מדברים על גדולתו של קונטאדור והישגיו ההיסטוריים אבל אף אחד לא שוכח כי זה לא נגמר עד שאחרון הפטישים,באחרון בתי הדיון העליונים, לא יורד למכת הזיכוי…או ההרשעה.

דירוג קטע 21, יום ראשון 29 במאי 2011, מילאנו, מרוץ אישי נגד השעון- 26 ק"מ:
1. דויד מילר, ברטניה, גרמין- סרוולו, 30:13 דקות
2. אלכס ראסמוסן, דנמרק, איג'טיסי- היי ראוד + 7 שניות
3. אלברטו קונטאדור, ספרד, סאקסו בנק- סאנגארד + 36 שניות
4. ריצ'י פורטה, אוסטרליה, סאקסו בנק- סאנגארד + 43 שניות
5. יארוסלאב פופוביץ', אוקראינה, ראדיושאק + 55 שניות
6. ג'וס ואן אמדן,הולנד, ראבובנק + 1:02 דקה
7.קאמרון מאייר,אוסטרליה, גרמין- סרוולו + 1:04 דקה
8.פטריק גרטץ', גרמניה, איג'טיסי- היי ראוד + 1:08 דקה
9.דייגו מקאדו, פורטוגל + 1:12 דקה
10. קוסטנצ'ין סוויסטוב, באלרוס, איג'טיסי- הייראוד + 1:16 דקה


דירוג מצטבר סופי (מותנה באישור בית משפט):


1. אלברטו קונטאדור, ספרד, סאקסו בנק- סאנגארד,
84:05:14  שעות
2 מיקלה סקרפוני,איטליה,לאמפרה + 6:10 דקות  
3. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, ליקיוגאס- קונונדייל + 6:56 דקות
4. ג'ון גדרה, צרפת, איג'י2אר לה מונדיאל + 10:04 דקות
5. יואחים רודריגז, ספרד, קטיושה + 11:05 דקות 
6.  רומן קרויצ'יגר,צכיה, אסטנה + 11:28 דקות
7. חוזה רוחאנו גילן,וונצואלה,אנדרוני ג'יאקטולי + 12:12 דקות 
8דניס מנצ'וב, רוסיה, ג'אוקס + 13:51 דקות

9סטפן קרויסווייק, הולנד, ראבובנק +  דקות
10. קוסטנצ'ין סוויסטוב, באלרוס, איג'טיסי- הייראוד + 14:10 דקות



יאיר בן עמי– עורך ראשי אתר Shvoong. בעל הטור מציאות נושכת

קישורים: ג'ירו ד'איטליה, אופניים, מרוץ אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12