ג'יליאן שוורץ קבעה קריטריון A לקוריאה

קופצת המוט עברה 4.50 מ’ וקבעה את הקריטריון לאליפות העולם. אולגה לנסקי שברה את שיאה האישי ב-200 מ’ וקבעה את הקריטריון לאליפות אירופה לנערות. אביב שמעוני שבר את השיא הישראלי לנוער בכידון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קופצת המוט עברה 4.50 מ' וקבעה את הקריטריון לאליפות העולם. אולגה לנסקי שברה את שיאה האישי ב-200 מ' וקבעה את הקריטריון לאליפות אירופה לנערות. אביב שמעוני שבר את השיא הישראלי לנוער בכידון

מאת:אורן בוקשטיין- דובר איגוד האתלטיקה


המחזור הראשון של הליגה הבין אגודתית הניב תוצאות מרשימות של מספר אתלטים ישראלים. קפיצה במוט נשים הייתה התחרות שפתחה את הליגה.

אולגה דוגדקו-ברונשטיין ומורן עזיזי ממכבי ראשל"צ סיימו את התחרות בגובה של 3.50 מטר ופינו את הבמה לשיאנית ישראל ממכבי ת"א.

ג'יליאן שוורץ התחילה בגובה של 4.00 מטר, אותו עברה בניסיון הראשון,
אולם המוט הפיל את הרף. שוורץ, שחשה בטוחה ביכולתה, העלתה את הרף ל-4.10 מטרים ועברה בניסיון הראשון. גם בגבהים 4.20 מטרים ו- 4.30 מטרים היא עשתה זאת בניסיון ראשון.

4.40 מטרים הייתה המטרה של שוורץ על מנת לקבוע את קריטריון B לאליפות העולם. בניסיון השני בגובה זה היא עשתה זאת. הרף הועלה ל-4.50 מטרים ושוורץ עברה אותו בניסיון השלישי כדי לקבוע את קריטריון A לאליפות העולם אשר תיערך בקוריאה.


ג'יליאן שוורץ
צילום: דניאל קמחי


בשלב זה שוורץ בחרה לסיים את התחרות כדי לא להעמיס על עצמה יותר מדי. "פספסתי חודשיים של אימונים בגלל פציעה ולא חשבתי שאני כבר ביכולת של 4.50. ניסיתי להוריד מעצמי לחץ ולקבוע 4.40 לקוריאה. אני מאוד שמחה שקבעתי 4.50. עכשיו אגיע בראש שקט לשנגחאי", שם תשתתף שוורץ ב-15 במאי 2011 במחזור השני של ליגת היהלום.

התוצאה של שוורץ הנה הרביעית באיכותה בעולם בשלב זה של העונה באצטדיון פתוח. שוורץ היא הישראלית החמישית שהבטיחה את מקומה באליפות העולם בקוריאה.

משפחת לנסקי שלטה בריצת ה-200 מטרים נשים.
האמא אירינה ניצחה בתוצאה של 24.40 שניות ומשכה את בתה אולגה, שסיימה שנייה, לשיא אישי חדש כשעצרה את השעון על 24.50 שניות. שיפור של 21 מאיות השנייה לשיאה האישי ותוצאה טובה ב- 10 מאיות מהקריטריון לאליפות אירופה לנערות שתתקיים בקיץ באסטוניה. "היה לי מחנה אימון מצוין באוקראינה", ציינה אולגה שהוסיפה, "לא חשבתי על קריטריון, אלא רק על שיפור שיא אישי, ואני מאוד שמחה שעשיתי את שתיהן בתוצאה הזו".

אביב שמעוני מאתלטי אורן השרון שבר את השיא הישראלי לנוער
בהטלת כידון כשקבע 59.87 מטרים. תוצאה זו מהווה שיפור של 3 ס"מ מהשיא הקודם שהוחזק ע"י ארז נכפולגר ממכבי ת"א ונקבע לפני 21 שנים. שמעוני ששבר את שיאו האישי בפעם השלישית השנה שיפר אותו בלמעלה מ-5 מטרים בסה"כ. סמיון פולינוב ממכבי חיפה קבע 51.72 מטרים וסיים שני, לפני ארתור בלואוסוב ממכבי ת"א – 45.37 מטרים.

בתחרות הקפיצה לגובה גברים עברו דמיטרי קרויטר ממכבי מת"א וניקי פאלי ממכבי חיפה 2.02 מטרים. קרויטר שסובל ממתיחה קלה ברגלו החליט להפסיק בשלב זה את השתתפותו, אחרי שהעניק לאגודתו נקודות, ואילו פאלי לא הצליח לעבור 2.11 מטרים.

בריצת ה-200 מטרים, גברים ניצח דמיטרי גלושצ'נקו ממכבי ת"א בזמן של 21.44 שניות. עמית כהן מחולון סיים שני עם 21.93 שניות והקדים ב-8 מאיות את ראובן מג'ולה ממכבי ת"א. פלורנץ גרמן ממכבי חיפה סיים רביעי כללי בזמן של 22.17 שניות, שיפור של 15 מאיות לשיאו האישי המהווה אינדיקציה מעודדת לשיפור יכולותיו בריצות 400 ו- 800 מטרים.


דמיטרי גולשצ'נקו
צילום: דניאל קמחי


רותם בטאט-גולן ממכבי ראשל"צ ניצחה בתחרות הקפיצה לרוחק עם 6.06 מטרים,
תוצאתה הטובה ביותר בשנתיים האחרונות. שנייה סיימה חברתה לאגודה, ניבה זיו עם 5.50 מטרים. דוגדקו-ברונשטיין השלימה שלישיה מנצחת מעיר היין עם 5.33 מטרים.


רותם בטאט-גולן
צילום: דניאל קמחי



אנסטסיה מוצ'קייב ממכבי בני הנגב ב"ש ניצחה בתחרות הדיפת כדור ברזל לנשים עם 13.49 מטרים. סווטלנה גנזדילוב הוותיקה ממכבי ראשל"צ סיימה שנייה עם 11.64 מטרים. שלישית סיימה דניאל פושטר ממכבי ת"א עם 10.95 מטרים.

בין הגברים ניצח איתמר לוי ממכבי בני הנגב ב"ש עם 15.11 מטרים.
שני סיים ויטלי קוזמינצ'וק מעמק חפר שהדף 13.76 מטרים והקדים ב-15 ס"מ את שלומי בן-שושן ממכבי ת"א.

ריצות ה-1500 מ' סיימו את המחזור הראשון.
בין הנשים ניצחה אלי גולדפרב מאתלטי אורן השרון בתוצאה של 4:45.95 דקות. גולדפרב שהשתתפה במכבייה האחרונה עלתה ארצה מארה"ב. גם המקום השני שייך לאתלטי אורן השרון כשקורלימה צ'מטאי לונה עצרה את השעון על 4:47.36 דקות לפני שירה מנגן ממכבי ראשל"צ עם 4:48.29 דקות.

בין הגברים טאקאלה אינדלאו לא הותיר סיכוי לאף אחד כבר מהפתיחה. למרות שמטרתו הייתה לרדת מ-3:45 דקות הוא ניצח בזמן של 3:51.55 דקות. הקרב המרתק על המקום השני נמשך לאורך סיבוב שלם כשבסופו ימר גטהון ממכבי ת"א קבע 3:54.73 דקות והקדים במאית שנייה בודדה את גירמה אמרה מאתלטי אורן השרון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג