גדול השחיינים איבד זהב אולימפי ראשון

מייקל פלפס ויתר על השתתפותו במשחה ה-200 חופשי במבחנים האמריקאים, משחה בו זכה בשלוש מדליות זהב אולימפיות במקצה השליחים. דנה וולמר חזרה מחופשת לידה כדי להביח מקום בריו, קייטי לדקי התקרבה לשיאה העולמי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מייקל פלפס

חודש וחצי לפני ריו, ומייקל פלפס, גדול הספורטאים האולימפיים בכל הזמנים, כבר איבד מדליית זהב ראשונה. משלוש האולימפיאדות האחרונות: מאתונה, בייג'ינג ולונדון – יצא פלפס כאלוף אולימפי עם נבחרת השליחים האמריקאית במשחה ה-4 כפול 200 חתירה. הרצף המוזהב הזה הסתיים אתמול.

מייקל פלפס שחיין אמריקאי

מחוץ לנבחרת השליחים של ה-4 כפול 200. מייקל פלפס | צילום: Karen Blaha

פלפס מחק את שמו ולא התייצב למוקדמות ה-200 מ' חופשי במבחנים האמריקאים באומהה, נברסקה. מקומו ייפקד מנבחרת השליחים האמריקאית במשחה בו הוא שיאן עולם מכהן בשליחים (בעבר היה פלפס שיאן עולם גם במשחה האישי ל-200 מ' חופשי, בשנים 2007-2009).

עוד כתבות בנושא

עוד כשהיה בנתניה, לאזלו צ'ה שלח מסר למייקל פלפס וצ'אד לה קלוס 
צפו בראיון עם אנדראה מורז לקראת ריו 2016 
צפו בראיון עם זוהר שיקלר לקראת רו 2016 

משחים נוספים

100 מ' פרפר נשים – לפני שנה ורבע, דנה וולמר, האלופה האולימפית ב-100 מ' פרפר, כרעה ללדת את בנה הבכור. באותם ימים, חזרה לבריכה התחרותית נראתה הדבר הרחוק ביותר שניתן להעלות על הדעת. היום לפנות בוקר, הקאמבק הנשי הגדול של השחייה האמריקאית הוכתר בהצלחה. וולמר, האלופה האולימפית ואמא בת 28, השלימה את חזרתה לרמה הכי גבוהה של השחייה התחרותית עם העפלה לנבחרת האולימפית האמריקאית מהמקום השני במבחנים בזמן של 57.21 שנ'. הקדימה אותה ועלתה ראשונה קלסי וורל בשיא אישי פנטסטי של 56.48 שנ'. שתי האמריקאיות המהירות יתחרו בריו עם שיאנית העולם השבדית שרה שיוסטרום, והדנית ג'נט אוטסן.

100 מ' חזה גברים – קווין קורדס וקודי מילר שריינו את מקומות 1-2 וכרטיסים לריו בתוצאות של 59.18 ו-59.26 שנ' בהתאמה. מייקל אנדרו בן ה-17 שבר בפעם השלישית בתוך יומיים את שיא העולם לנוער, כשקבע 59.82 שנ'. הצעיר המוכשר, שצפוי להשתתף בעוד מספר משחים במבחנים האלו, ייאלץ לחכות ארבע שנים עם הניסיון להעפיל לנבחרת האולימפית האמריקאית ב-100 מ' חזה.

400 מ' חופשי נשיםקייטי לדקי התקרבה עד 6 עשיריות שנייה לשיא העולם שלה, ושריינה כמו שעון כרטיס לריו בזמן של 3:58.98 דק'. כצפוי, ליה סמית' העפילה שנייה. לא צפויה היתה התוצאה הנפלאה של סמית', 4:00.65 דק', שהופכת אותה לשחיינית השלישית הכי מהירה בכל הזמנים (והשנייה בבגד ים רגיל), ולפייבוריטית בולטת למדליה אולימפית.

קייטי לדקי שחיינית אמריקאית

היתה קרובה ב-6 עשיריות לשיאה העולמי. קייטי לדקי | צילום: CHAN FAN

100 מ' גב נשים – מיסי פרנקלין ממשיכה להיראות לא טוב במשחה זה. היא ונטלי קוכלין בקושי עלו לגמר ממקומות 7 ו-8. אוליביה סמוליגה ממשיכה להיראות טוב מכולן, ועלתה ראשונה בזמן של 59.16 שנ'. קת'לין בייקר ואיימי בילקוויסט בנות ה-19 ירדו גם הן מדקה.

200 מ' חופשי גברים – למעט מייקל פלפס, כל החשודים המיידיים עברו את חצי הגמר לפנות בוקר וישחו מחר בגמר. ריאן לוכטי ממשיך להיראות פחות טוב מהרמה שלה הרגיל אותנו. אכזבה לצעיר המוכשר מקסים רוני שלא העפיל לגמר. שלושה משחייניו של המאמן אדי ריס מאונ' טקסס עלו לגמר במקומות 2-4.

100 מ' חזה נשים – לילי קינג עלתה ראשונה לגמר והיתה היחידה שירדה עד כה מ-1:06 דק'. שלוש שחייניות נוספות ירדו מ-1:07 דק' לקראת גמר מורט עצבים מחר. ברייה לרסון שייצגה את ארצות הברית במשחה זה באולימפיאדת לונדון, לא העפילה לגמר.

100 מ' גב גברים – משחה האימים, האיכותי ביותר במבחנים, ממשיך לספק מתח ולקיים את כל ההבטחות. כל אחד משלושת האמריקאים הבכירים יכול לזכות בזהב אולימפי – ניק ת'ומן, ריאן מרפי והאלוף האולימפי מאט גריוורס. הם העפילו לגמר משלושת המקומות הראשונים. ת'ומן עלה ראשון בתוצאה מדהימה של 52.12 שנ', מרפי שני עם 52.28 שנ' וגריוורס שלישי עם 52.64 שנ'. שני הראשונים, בתוצאות הראשונה והשנייה השנה בעולם. כל אחת מהן עשויה להיות שווה זהב אולימפי. כואב הלב שמחר בגמר, ייגזר על אחד מהם לא להשתתף במשחקי ריו 2016.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ניר הגיב:

    לפי בוב באומן, שהוא המאמן הראשי של המשלחת לריו, פלפס יכול לקבל זימון גם ללא המבחנים, אם הוא בריובריו, ושוחה היטב.
    לדעתי, הוא ישחה, ואפילו בגמר…

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג