גדול ביפן: בירהנו לגסה ורותי אגה ניצחו במרתון טוקיו

הרץ מאתיופיה שניצח לא קבע שיא אישי אבל רשם את הישגו הגדול ביותר בקריירה, בת ארצו ניצחה לראשונה במייג'ור אחרי שסיימה שלוש פעמים במקום השני
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרתון טוקיו שנחשב לאחד מששת המרתונים הגדולים בעולם (המייג'ורס) התקיים לפנות בוקר בבירת יפן בתנאי מזג אוויר קשים, שכללו גשם בלתי פוסק, קור (5 מעלות) ורוחות חזקות. ולמרות זאת, בירהנו לגסה האתיופי הצליח לקבוע בו את התוצאה השנייה בטיבה אי פעם לגברים ובת ארצו רותי אגה קבעה את התוצאה השלישית אי פעם לנשים.

התקיים בתנאי מזג אוויר קשים | צילום: WT-shared

עוד כתבות בנושא
מייקל וורדיאן שבר את שיא העולם ב-10 מרתונים ב-10 ימים
30 התמונות היפות ביותר ממרתון סמסונג תל אביב 
התוצאות יוצאות הדופן של הישראלים במרתון סמסונג תל אביב 

לגסה בן ה-25 קבע את שיאו האישי לפני שנה במרתון דובאי, שם עצר את השעונים ב-2:04:15 שע'. התכנון המקורי של מארגני מרתון טוקיו היה לראות על המסלול השנה את קנניסה בקלה, אלא שהוא הודיע כבר בחודש שעבר על פרישתו בגלל שבר מאמץ. אבל לגסה עשה את העבודה עבור האתלטיקה האתיופית. הוא רץ לצדם של אלוף המרתון דיקסון צ'ומבה ושל בדאן קריוקי הקנייתי שמתגורר ביפן. בקילומטר ה-30 צ'ומבה נשאר מאחור, וקריוקי החזיק מעמד עוד קילומטר אחד בלבד. בשלב הזה לגסה עוד היה בקצב של 2:04 שע' ופזל לכיוון שיא המסלול של וילסון קיפסאנג, אבל בקילומטרים האחרונים הוא נאלץ להאט וסיים בזמן של 2:04:48 שע'.

אחד הגדולים. מרתון טוקיו | צילום: Kevin Krejci

רותי אגה, שסיימה שנייה בשלושת המייג'ורים האחרונים שלה (טוקיו בשנה שעברה ופעמיים בברלין) הצליחה לחצות ראשונה את קו הסיום במעמד כזה לראשונה בקריירה. 7 קילומטרים לסיום היא הצליחה לפתוח פער קטן על בת ארצה הלן טולה, ושמרה עליו עד לסיום בדרך לניצחון בזמן של 2:20:40 שע'. טולה סיימה 31 שניות אחריה, שורה דמיסה האתיופית שלישית ופלורנס קיפלגאט הקנייתית שהיתה פייבוריטית לניצחון סיימה רביעית בזמן של 2:21:50 שע'.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג